35+ klussers 3

hi dames,

mn laatste week werken is ingegaan.. heb besloten een week eerder te stoppen. t wordt toch allemaal wat te zwaar. ook werk ik nu wat minder uren per dag, dat voelt een stuk beter.

ben inmiddels 13 kilo aangekomen, en er komen nog 2 tot 3 kilo bij, net iets boven gemiddeld.
mn buik is echt mega voor mn gevoel, volgens de verloskundige wel wat aan de grote kant, maar onze beeb is precies gemiddeld. ik heb wel erg veel vruchtwater, en das ook weer goed. ( wordt een lekker zooitje als mn vliezen straks breken...;- )

verder zijn we eigenlijk helemaal klaar, de babykamer is af, alles is aangeschaft wat er moet zijn..dus als ik volgende week thuis zit, is het wachten, beetje lezen enz.
wat ik wel nog moet doen is de box opknappen, maar daar heb ik straks tijd genoeg voor..

nu nog 7 weekjes voor mn uitgerekende datum...

liefs paulien

Hoi,

Paulien, wat leuk om weer eens te horen toe 't gaat! Het wordt nu wel spannend zo langzamerhand!? Lijkt me heerlijk, ben toch wel een beetje jaloers!

Luna en Bries, bij iui gebeurt er niet veel met hormonen, soms helemaal niks.
Ze nemen een kwakkie sperma en halen alles eruit behalve de goede zwemmers. Die brengen ze dan met een dun rietje rechtstreeks in de baarmoeder, dus de barrière van de baarmoedermond en het slijm hoeven ze dan zelf niet te nemen. Ze hoeven alleen maar de eileiders in te zwemmen op zoek naar een lekker eitje!
Ze kunnen dat zonder hormonen doen, maar je kunt ook zodra het eitje rijp is een spuitje krijgen met hormonen zodat het precies na 36 uur springt, dan kunnen ze beter mikken op precies het goede moment. Ik heb niets tegen spuiten, dus vind het prima. Deze hormonen maak je zelf ook, dus is eigenlijk niets vreemds.
Ik heb er zo'n zin in! gek he? Eindelijk gebeurt er tenminste wat en wij vinden het eigenlijk ook nog wel interessant allemaal.

Groetjes Wietske

Wietske, ik wens je erg veel succes met de IUI! Bij vrienden van ons was het zo dat de zaadjes niet zo vlug zwommen. daarbij hebben ze na jaren proberen, enkele zaadjes een soort' extacy' gegeven. Toen was het met IUI meteen de 1e keer raak.
Dat idee van geen anticonceptie heb ik ook al bedacht. Het gekke is dat je je dat u bedenkt, maar als je 'alle' kinderen hebt die je hebben wil, dan gaat er een knop om en wil je eecht niet meer. Dan zou het je overvallen als je toch nog zwanger raatk. En dan zou ik het toch raar vinden ook omdat ik tegen die tijd echt andere plannen en ambities heb. Ik zag dat bij mijn vriendin, die na 2 kinderen in de stress raakte toen ze ineens dacht dat ze zwanger was. Ik kan me dat nu ook nog niet voorstellen. Een andere vriendin heet tig jaar de pil geslikt, wil nu zwanger worden en ze zijn al drie jaar bezig. Dan denk je ook \waarom heb ik dat eigenlijk gedaan'??

Luna, goed van je dat je de huisarts hebt gebeld!! Precies wat ik ook al ervaren heb, het maximale eruit proberen te halen en voor jezelf opkomen. Vaak ervaar je het zelf eerder als een hoge drempel, niet die artsen.
Maar watzou er mis kunnen zijn met progesteron?? Ik heb daar ook wel eens aan gedacht nl.   Omdat de timing bij ons echt goed is, en er is een eisprong. Ik heb de 2e helft van de cyclus altijd zo'n buikpijn......misschien niet genoeg progesteron om in te nestelen??
Ik heb geen idee.

Bries, flesvoeding is ook goed, maar ik kan me voorstellen dat je BV wil doorzetten. Maar dat hij goed aankomt is toch een teken dat hij het goed doet op BV.
Met de acu gaat het wel goed...ik heb er eerder al veel over geschreven. Hij probeert het 'conceptievat' te stimuleren. Ik denk in totaal zo'n 5 keer dat ik er naar toe ga.

morgen hoor ik van mijn gyn 'hoe nu verder'. Ik hoor dan ook de uitslag van het progesterongehalte. Maar ik ga er vanuit dat het goed is.

Hallo, ik ben een moeder van 40 jaar en van drie kinderen van 5.5, 3.5 en 1.5. Nu zou ik heel graag nog een kindje willen. Niet omdat ik dat babytje mis, omdat die van 1.5 natuurlijk al een heleboel kan, niet omdat ik niet gelukkig ben met drie gezonde kinderen, maar gewoon omdat ik heel graag nog een keer zwanger zou willen zijn en er nog een kindje bij zou willen. Ik vond het hebben van een eerste kindje heel zwaar door de borstvoeding en de hele gewenning, maar nu met drie is het echt fluitend gegaan. Zwangerschappen en bevallingen zijn bij mij tot nu toe een eitje, maar nu het volgende. Ik ben wel 40 en als een kind 25 is ben ik dus 65. Ik ben zo aan het dubben of ik niet gewoon tevreden moet zijn met drie prachtige kinderen. Er zijn natuurlijk altijd risico's. Ik rook en drink sowieso niet, geef al jaren borstvoeding en ben nu ook sinds 7 maanden 20 kilo afgevallen om niet te veel overgewicht te hebben. Hoe egoistisch ben ik om nog een kindje te willen. Ik ben thuismoeder ( heb wel hoge studies, maar ben gestopt voor de kinderen), natuurlijk het wordt er niet rustiger op, maar daar zie ik niet tegenop. Wel is het zo dat mijn man 15 jaar ouder is en dus een oudere vader is, maar bij de eerste was hij ook al 49 en wij hebben elkaar pas laat ontmoet. Ik zou graag reakties willen hebben van 'oudere zwangere' om te weten hoe zij aan hun besluit zijn gekomen om toch nog voor een kindje te gaan. En ook zou ik graag reakties willen van mensen die zelf oudere ouders hebben gehad en of ze dat hun ouders ooit kwalijk hebben genoemen.

Bedankt voor de reakties, Moeder van 40 Jaar

Hoi meiden,

Ben ik ook weer eens een keer!
Het is vrij hectisch met de kleine Isabella en m'n andere dochter van 3,5 erbij.
Isabella komt heel vaak voor voeding, om de 2 uur meestal, ook 's nachts! Dus dat is wel vermoeiend. Maar we genieten wel hoor van ons wondertje!! Het is verder een heel zoet meisje die weinig huilt. Ze heeft donkere haartjes en een rond gezichtje. Weet iemand hoe ik een foto hier kan plaatsen?

Bries, fijn dat het allemaal goed gaat, maar jammer dat het niet zo vlot met de borstvoeding, wat lukt niet goed met de borstvoeding? Bij  mij was het ook eerst moeizaam, vooral met de 2 dagen stuwing, nu gaat het wel goed, behalve dat ik er wel heel erg druk mee ben omdat ze zo vaak komt. Maar dat had ik ook bij m'n oudste en ik weet dat het straks wel beter wordt, dan komen ze al gauw minder vaak.  Om de hoeveel uur drinkt jouw zoontje?  Ik ben Isabella ook gaan wegen afgelopen dinsdag, ze was bij de geboorte 3280  en vorige week (toen ze dus 2 weken oud was) 3505 gram. Dus ook prima.
Waarom werd je zoontje bij je weggehaald na de geboorte, heb het verhaal even gemist.
Ik was je inderdaad nog voor met bevallen, maar dat had ik wel verwacht. Was een supersnelle bevalling van 3 uur, we waren nog maar net op tijd in het ziekenhuis.

Wietske, wat fijn dat er zo snel actie wordt ondernomen, ik duim heeel hard voor je!!

Luna, goed hoor dat je de huisarts hebt gebeld, ben benieuwd wat voor jullie het vervolg wordt.

Sandy, fijn dat het zo goed gaat met je zwangerschap, geniet ervan, het gaat zo snel!
Paulien, de laatste loodjes, geniet nog even van de bewegingen in je buik!

Mama van 40, tja..moeilijke beslissing, heb je bij je vorige kindje een vruchtwaterpunctie of vlokkentest laten doen?

Gwen, zit heerlijk in Griekenland, dus leest van niet op internet en zowel...geniet van je vakantie!!

Rest vd meiden, sorry als ik jullie vergeet...

Liefs,
Angel

Hallo,

Ik heb alleen bij de laaste ( toen was ik 39) een nekplooimeting laten doen.
Ze meten dan alleen de plooi op de echo en komen verder niet bij het kind.
Ik wilde geen punctie omdat er dan een risico is van een miskraam.
Mocht ik nu toch nog voor een kindje gaan, dan zou ik weer een nekplooi laten doen.
Ze nemen dan bloed van mij en in combinatie met die nekplooi doen ze een berekening en kunnen ze zeggen hoe groot de kans is op een mongooltje.
Andere afwijkingen kunnen ze trouwens niet onderzoeken.
Wel de 20 weken echo gehad i.v.m.open ruggetje etc. Wat mijn leeftijd betrof had ik een kans van 1 op de 200. Bij de meting had ik echter een kans van 1 op de 1765 dus waren we behoorlijk gerustgesteld. Verder hebben we geen erfelijke ziektes en zijn de andere drie helemaal gezond en hebben we geen ziektes, allergien, o.i.d. gehad behalve de kinderziektes. Ik weet alleen niet of je minder kans hebt als je al drie gezonde kinderen hebt, of dat elk kind uniek is. ( ik ben namelijk bang dat het het laatste is en je dus gewoon pech kan hebben.
Verder is het wel zo dat wij niet snel een kindje weg zouden laten halen. Mocht een arts met zekerheid kunnen zeggen dat er iets echt mis is ( en ik verwacht eigenlijk dat je lichaam ook wel iets afstoot als het niet goed is) dan is het voor het kind beter als het toch geen leven zal hebben. Mocht een kind echter gehandicapt zijn en verder wel kunnen genieten dan zouden wij nooit denken, dat ons dat teveel werk zou zijn of zo, het zal gewoon ons kind zijn.

Moeder van 40

Terug
Bovenaan