Zo, ik heb veel gelezen. Veel geluk en veel pech. GEFELICITEERD BRIES EN ANGEL! Geniet van de roze wolken.
Welkom Ingrid.
Ik ben zelf even weg geweest en ik heb ook bewust afstand genomen. Ik gign vlak voor de vakantie (1e week van juli) helemaal door het lint van alle stress. Ik zou een samenlevingstest doen, maar mij eisprong kwam maar niet. Ik hebzelfs twee keer per dag getest. Ik bellen, ik mocht naar fol.spreekuur. eiblaasje van 13 mm. Dus kan nog komen, of is al geweest. Kunnen ze niet zien. Dus vier dagen erna een nieuwe afsrpaak. Intussen wordt ik ongesteld!! Op de 19e dag!! Ik zakte door de grond. Ik bellen of ik de afspraak door moet laten gaan. Ja, toch komen. Maar ik trof op dat fol.spreekuur een jonge, nieuw iemand. Uh, niks ten nadele van mensen die het nog moeten leren maar ik heb er toch slechte ervaringen mee. Mijn gyn die me normaal gesproken behandeld is zo'n topwijf. Sociale vaardigheden zijn zo belangrijk bij dit beroep. Die had deze nieuwe dus niet. Zij heeft een echo gemaakt en zag niks meer. ze deed me ook nog eens flink pijn met dat ding. Tja, zei ze 'je hebt gewoon pech.......'
Oke, eenmaal buiten dacht ik 'Pech??' De meesten vrouwen die daar komen hebben pech en al heel lang!!! DAT hoef ik toch niet te horen??? Ik wil een oorzaak horen van deze korte cyclus. Ik heb alleen maar gejankt die ochtend. Ik dacht, ik moet iets doen. Want de volgende afspraak was pas de 14 juli. Ik kan zo niet op vakantie. Dus ik bellen en gezegd dat ik niet tevreden was met het antwoord. Ze waren schatten die assistenten want ze regelde een telefonische afspraak met mijn behandelend gyn. Ze belde precies op het afgesproken tijdstip. En oh, wat fijn. Ze stelde me zo gerust!! Ik legde haar ook uit dat een gyn niet kan zeggen tegen vrouwen die daar komen dat ze pech hebben Ze was het volledig met me eens. ze legde uit dat het wel eens voor komt en dat de volgende cyclus weer gewoon normaal zal zijn. En als dat niet zo is dan hebben we nog wel het een en ander achter de hand waarmee we dat normaal kunnen krijgen'.
Zo'n topwijf!! Dus dames laat je niet aan de kant zetten en ga pas naar huis als je tevreden bent met je antwoord, of bel later terug, het helpt!!
En weet je, ze heeft ook nog gelijk gekregen. Mijn eisprong is nu mooi op dag13 geweest en dat zal dus een normale cyclus opleveren.
Ik had er zo genoeg van, van die emoties, dat ik op vakantie de testen heb thuis gelaten. Een aanrader voor als je effe een break wil, en als de behandeling dat toelaat natuurlijk. En Schiermonnikoog is zo rustig. We hebben met ons drietjes een toptijd gehad. Ik kwam tot een bepaald besef zelfs!! Dat ik nu ook heel gelukkig ben, met 1 kind, wat een topdochter!! Ze is zo lief, en heeft het zo naar d'r zin gehad op Schier. Van te voren keek ik ook nog eens erg tegen een kraambezoek op wat ging komen na de vakantie. Maar toen ze belde dat het kindje er was....het deed me niks!! Ik ga er zaterdag gewoon heen en ik probeer dat besef wat ik op vakantie had gewoon vast te houden.
Ik moet mijn geluk niet laten afhangen van het krijgen van een 2e kind!! En waar we op kraambezoek gaan die heeft er 3 gekregen in 3 jaar, daar ben ik ook niet jaloers op.
Goed, nu verder. Ik kwam thuis van vakantie en ik moest effe op de kalender kijken hoe ver ik was. Toen heb ik spontaan een test gedaan...en hij was ontzettend positief!! YES!! Op dag 13!! Dus geklust natuurlijk, de dag voor dat ik naar het fol.spreekuur ging. Smorgens trof ik een gyn (steeds een andere gyn op fol.spreekuur) die spontaan een samenlevingstest ging doen. Omdat ik vertelde dat de test positief was en ik deze kans niet wilde laten schieten. HIj was positief!!! Terwijl we het vroeg op de avond deden. Alleen zei hij niks over de zuurgraad. Volgende keer vragen dus. Morgen nog bloedprikken. Ik voelde ook dat er een eisprong kwam....uuuh, omdat ik zin in sex kreeg....
Ik wilde eerst met acupunctuur stoppen omdat ik die korte cyclus relateerde aan de acu. Maar dat is onzin natuurlijk. Hij vertelde me dat in de Chineese geneeswijze het herstel van een zwangerschap +bevalling 1 jaar is en van een zwangeschap + miskraam 1,5 jaar is. Bij een normale bevalling heb je zo'n leuk resultaat dat je sneller hersteld, het positieve, de roze wolk zorgt daarvoor. Maar bij een miskraam is dat niet en vertraagd het negatieve het herstel. Je kunt dan wel zwanger worden maar de kans is wat kleiner. En de klachten als vermoeidheid en zo komen toch daar vandaan. Terwijl mijn gyn alle probleempjes niet koppelt aan de miskraam. Die zien dat als aparte dingen.
goed, genoeg over mezelf gepraat.....ik lees nu weer alles en ik leef met ieders mee.
Ik vind dat ik er veel aan heb om van jullie de ervaringen te lezen.
heel veel sterkte en ik zal de volgende keer wat persoonlijker antwoord geven.
groet, Mirjam