35+ klussers 3

Luna, je vergeet het inderdaad nooit. Maar als je dan zwanger bent opnieuw dan vergeet je de data evengoed niet, maar krijgt het hele gebeuren een andere lading, denk ik. Hoop ik, want ik vind al dat ge-emo een beetje vermeoiend worden.

Gisteren mijn dochter kennis laten maken met de vierdaagse intocht. Ze was een beetje bang, maar ze vond het achteraf wel leuk. Er zijn heeeeel veel mensen en veel muziek. S'avonds met een vriendin lekker op stap geweest. Man heeft opgepast. Heerlijk!!

Vandaag op kraambezoek geweest, deed me gelukkig niet zoveel. Ik heb wel weer wat hoop bij elkaar geschraapt. dinsdag belt mijn gyn terug over wat het verdere beleid is.

Het rare is dat je aan de ene kant de cijfers hebt van de ahcteruitgaande vruchtbaarheid boven de 30-35, maar ook aan de andere kant de succesverhalen. In de boeken en in je omgeving. dat is zo dubbel.
Bijv. dat mijn beide oma's ook pas kinderen kregen na hun 35e (ivm de oorlog) en hun laatste kregen op hun 40ste. Ik hoop dat dit gegeven erfelijk is.

Luna succes volgende week donderdag!!

Ik wacht ook, maar ik weet nu geen datum uit mijn hoofd.

groetjes, M

Ik hoop inderdaad dat het erfelijk is. Mijn moeder was nl. 41 dat ik werd geboren en de moeder van mijn vriendin 40. Mijn oudste zus en ik schelen 22 1/2 jaar en kreeg 3 maanden daarna haar zoon die nu alweer bijna een jaar geleden overleden is...

xx Luna

Nu ik het teruglees, is het een beetje verwarrend: mijn moeder beviel op haar 41e van mij op 12 augustus en mijn oudste zus beviel 3 maanden daarna van haar zoon.

Hoi allemaal,

Vanochtend zijn we bij de gyn geweest voor ons 'wat gaan we nu doen'-gesprek. Onze eigen gyn was terug van vakantie en we mogen haar graag, dus daar waren we blij mee.
Ze stelde voor wat wij ook al in ons hoofd hadden: iui. Ze doen hier gelukkig niet aan zomerstops e.d. en ook in het weekend kan het gewoon, dus we gaan het direkt doen!
Ik ben echt opgelucht dat er iets gebeurt dat onze kansen verhoogt, want ik heb er niet veel vertrouwen meer in dat het ons vanzelf gaat lukken.
Donderdagochtend gaat ze kijken hoever het ei is (dag 10). Meestal heb ik een eisprong op dag 11-13, dus dit weekend gaat het dan gebeuren!
Ze vroeg nog wel of we liever een pauze wilden i.v.m. de stress van het ziekenhuisgebeuren en i.v.m. onze verhuizing volgende week. Maar wij hebben veel meer stress als er niets gebeurt en vinden de bezoekjes aan het ziekenhuis niet belastend. Ik heb ook weinig moeite met onderzoeken en prikken en zo, dus vooruit met de geit!!!

Luna en Mirjam, die verhalen over 40+ssers en kinderen geven mij toch wel een beetje hoop. Wij zouden zo verschrikkelijk graag meer dan 1 kindje nog krijgen en ik ga dan ook zeker geen anticonceptie meer gebruiken!! Alles wat er komt is welkom, al zijn het er 6!

Allemaal groetjes van een beetje vrolijke Wietske

JOEHOE heb de stoute schoenen aangetrokken en heb vanmorgen de huisarts gebeld, eindelijk!! Met trillende handjes en knikkende knietjes, eng eng eng. Woensdagmiddag kunnen we terecht om 14.30 uur, dan gaat voor ons hopelijk ook het traject beginnen. JIPPIE ben zo trots op mezelf dat ik het nu toch eindelijk gedaan heb. De gedachte dat je alleen spijt kunt hebben van dingen die je niet gedaan hebt, hebben me over de streep getrokken. Ik wil niet achteraf zeggen: "hadden we het maar geprobeerd..." Wie weet is het maar iets heel kleins zoals het progesterongehalte. Je weet het maar nooit.

Gelukkig hadden we ons manneke op woensdagmiddag al bij oma en opa uitbesteedt, want mijn schoonmoeder is nogal eens aan het vissen.  Ik ben niet zo goed in smoesjes verzinnen.  Ook bij de acupunctuur, vroeg ze waarom ik daar naar toe ging. Toen heb ik de halve waarheid verteld dat ik daar naar toe ga omdat ik steeds zo moe ben.

Lees net met veel belangstelling jouw berichtje Wietske, want heb zomaar het idee dat er bij ons niet veel aan de hand is. Moet je met IUI ook hormonen slikken/spuiten? Of is dat alleen inseminatie? Weet nl. niet of ik aan de hormonen zou willen als je daar erg labiel van wordt, maar dat is van later zorg.

Gwen, ben benieuwd hoe het met jou is.

xx Luna

Hoi hoi!

Nou da's best goed nieuws Wietske. Kan me voorstellen dat je ook graag meteen wilt beginnen er mee, je wacht al zo lang. Ik zal eens gaan googelen wat iui precies is, weet er niks van    
Ga je volgende week al verhuizen?? word je dan duitsmeisje2  ???

Hier gaat alles ok, alleen de BV loopt niet echt. Heb zelfs al contact gehad met een lactatiekundige. Heb besloten dat ik het nog een paar dagen aan ga zien, en als het dan niet gaat dan stap ik helemaal over op de fles. Ik heb het iig écht geprobeerd, baal wel dat het tot nu toe niet wil lukken, maar als het niet gaat, dan is het niet anders.
Vandaag bij CB geweest om even te wegen en Ferdi woog 3620gr, bij zijn geboorte was hij 3190. Volgens de verpleegkundige lag hij prima op schema. De arts heeft nog even naar zijn naveltje gekeken, het stompje is er nog steeds niet afgevallen. Ik moest het nog maar even aankijken  zolang    alles er goed en rustig uitblijft zien.
Volgende week moet hij alweer voor nacontrole naar de kinderarts, dus als het er dan nog niet af is, kan die even kijken.

Hoe gaat het eigenlijk met de dames die met de accupunctuur bezig zijn? of is dat al weer voorbij, je moet daar toch wel vaker dan 1x heen?
Nou, ik kom wel weer eens voorbij binnenkort, hopelijk kunnen we dan weer eens iemand feliciteren met een zwangerschap....'t zal tijd worden!

x Brigitte

hi dames,

mn laatste week werken is ingegaan.. heb besloten een week eerder te stoppen. t wordt toch allemaal wat te zwaar. ook werk ik nu wat minder uren per dag, dat voelt een stuk beter.

ben inmiddels 13 kilo aangekomen, en er komen nog 2 tot 3 kilo bij, net iets boven gemiddeld.
mn buik is echt mega voor mn gevoel, volgens de verloskundige wel wat aan de grote kant, maar onze beeb is precies gemiddeld. ik heb wel erg veel vruchtwater, en das ook weer goed. ( wordt een lekker zooitje als mn vliezen straks breken...;- )

verder zijn we eigenlijk helemaal klaar, de babykamer is af, alles is aangeschaft wat er moet zijn..dus als ik volgende week thuis zit, is het wachten, beetje lezen enz.
wat ik wel nog moet doen is de box opknappen, maar daar heb ik straks tijd genoeg voor..

nu nog 7 weekjes voor mn uitgerekende datum...

liefs paulien

Terug
Bovenaan