35+ klussers 3

He knutsel! Haha, leuk weer wat van je te horen!!! Je hebt dus een zoontje gekregen, hoe heet hij? Was je idd al een tijdje kwijt ja, heb nog wel aan je gedacht hoor. Gwen en ik zwerven hier nog steeds rond, en nog steeds niks aan het handje . 9 maart heb ik een intakegesprek voor IVF.

Maar goed, hoe bevalt het moederschap jou en je man?

xx Luna

Alex, herkenbaar zo'n dip. Er zijn toch veel dingen die er echt uit moeten en soms kun je jezelf groot houden maar dat lukt niet altijd. Je zal merken dat er juist weer een piek achteraankomt; na regen komt zonneschijn, zeg maar. Ik heb die buikkrampen ook wel eens heel erg gehad en dan was dat een adertje die met de eisprong beschadigd was en dat zeurde nog lang na.

Ik heb vandaag iets ontdekt! En ik schrijf dat hier omdat het misschien jullie ook kan helpen als dat herkenbaar is. Ik ben begonnen met osteopathie. Een vorm van fysiotherapie, maar dan breder. Ze kijken naar je gehele mobiliteite en medische geschiedenis in combinatie met je klachten. Ik heb eerst een hele lijst ingevuld met mijn hele geschiedenis. Hij bleef toch steken bij de miskraam en de toestanden erna. Ik had buikpijn en spierpijn in de bovenbenen en de billen. Wat blijkt nu.....na onderzoek blijkt dat mijn bekken en schaambeen scheef zit. dat komt doordat aan de rechterkant alle spieren rond de heup, bekken, en de bekkenbodem helemaal vastzitten. Ik heb ook inderdaad altijd pijn rechts. Hij stelde ook vragen tussendoor en ik dacht; 'verrek, dat heb ik ook'. Hij zei dat de spieren het bekken scheef kunnen trekken en dat zelfs de cyclus erdoor beinvloed kan worden, onregelmatiger kan worden. Ook kan het de eisprong tegenhouden om dat de spieren en het bindweefels te gespannen zijn.
Goed, ik laat het nu dus behandelen. Ik geloof het ook wel want ik heb het letterlijk zelf gevoeld.

tot zover, ben een beetje grieperig dus ik ga weer op de bank onder mijn dekentje...ik wil er met de Carnaval vanaf zijn....

groet, Mirjam

Hoi Miriam,

Osteopathie kan goed werken. Ik ken het niet voor dit soort klachten, maar wel voor mijn zoontje. Toen die nog een baby was, dronk hij heel slecht. Het zat geloof ik vast in zijn nek. Na de behandelingen ging dat gelijk veel beter, had echt goed geholpen.

Alex, je klachten klinken best zwangerachtig... niet dat dat alles zegt, maar geeft misschien beetje hoop.

Bij mij zijn mijn symptomen grotendeels verdwenen. Ik had echt even hele goede hoop. Die is nog niet helemaal weg, want ik moet nog een week. Maar wel enorm gekelderd..

Verder heb ik net geconstateerd dat ik echt een heel ongeduldig persoon ben. Ik haat deze twee weken gewoon. Zou het liefst alle dagen testen, met extra vroege testen. Maar goed ik weet ook wel dat dat geen zin heeft. Gelukkig ga ik skieen. Ik besloten er echt van te genieten en niet continu bezig te zijn met voel ik nu wel wat of voel ik nu niets (dat doe ik nu minstens 6 keer per uur en dan knijp ik om te kijken of mn tepels wel gevoelig zijn..) Maar goed ik voel dus niet echt meer wat.
Ga maar snel eten maken en koffers pakken.
Mickey

Hoi Luna,

Wat ongelofelijk balen dat er nog steeds niks bij je is gebeurd. Wel fijn dat er nu verdere stappen ondernomen gaan worden. Mijn collegatje is net bevallen van een zoon dankzij IVF, dus houd moet!!
Het is zo oneerlijk dat er zoveel meiden zoveel moeite moeten doen om zwanger te worden en dat anderen de een na de ander krijgen. Ik wou echt dat ik iets voor jullie kon doen. Heb wel de volle 10 weken moeders voor moeders gedaan en dat zal ik de volgende keer (als ik het geluk heb nog een keer zwanger te worden) ook zeker doen.
Mijn kleine man is nu bijna 5 maanden (morgen alweer) en hij heeft Jasper. Hij is een kleine reus, was bij de geboorte ook al ruim 9 pond en het is een heerlijk tevreden mannetje.
Ik hoop zo voor je dat je nu snel met IVF mag starten en dat jij ook zo snel mogelijk een kindje krijgt!!
Ik zwerf hier nu weer wat vaker rond. Dus zal je ook weer wat vaker spreken denk ik.

Liefs Jen

Hoi dames, als jullie dit nog op tijd lezen: fijne vakantie Gwen en Mickey, geniet en ontspan lekker en wees voorzichtig. Mirjam, ik heb zelf ook goede ervaringen met osteopathie, en spanning in een deel van je lijf kan inderdaad behoorlijk wat veroorzaken. Ik denk dat je een juiste stap hebt gezet en dat die vrouw/man echt iets voor je kan doen. Het is al weer wat zonniger in mijn hoofd. Denk idd dat het er even uit moest. Kijk, het leven gaat gewoon door en je bent lekker bezig maar diep van binnen blijft één onderwerp natuurlijk domineren ook als je het niet in de gaten hebt. Mijn man kreeg het ook even benauwd, dat snap ik wel. Tja, we moeten er samen uitkomen en  daar maak ik me geen zorgen om. Ik zit ook met een dekentje op de bank, nog steeds buikkrampen. Luister gewoon naar mijn gevoel en hou me rustig. Wat die krampen ook zijn, mijn lijf zegt dat ik me rustig moet houden dus dat doe ik. En ja Luna, krampen kan ook zwanger zijn (durfde het W-woord bijna niet neer te schrijven), maar ik probeer er niets van te denken. Mijn NOD is dinsdag, dan zie ik het vanzelf. Op een gegeven moment wil je geen hoop en geen teleurstelling meer, die twee lijken nu onlosmakelijk met elkaar verbonden. Is het goed gegaan bij het bezoek aan je vriendin Luna? Moeilijke dingen zijn dat hè! Gelukkig is het snel 9 maart, spannend! Hoe lang duurt het voor de ivf gebeurt?
Nou ik ga weer "chillen" zoals mijn broer dat noemt. Dank allemaal voor jullie reatie en tot later.
Alexx

He meiden!

Vanochtend weer ongi geworden, zoals verwacht. Flink pijn in mijn buik en hoofd, voel me beetje zielig bleeeeeeh

Mickey, ik ben net zo ongeduldig, die weken duren ook zooooo lang als je moet wachten. De eerste week voel ik vaak wel mijn borsten, en dan voel ik ook altijd of het erger wordt of afneemt. De 2e week neemt het meestal weer af en dan weet ik al genoeg, maar ook aan mijn temp kan ik het goed zien. Als ik een dip krijg op dag 10 of 11 weet ik al dat ik een paar dagen later ongi ga worden.

Gwen, je zult het wel niet meer lezen, maar heeeel veeel plezier in de sneeuw! Schijnt lekker veel te liggen.

Jen, dank voor je lieve woorden. Ik hoop dat het er voor ons oudjes nog in zit om (weer) moeder te worden. Leuke naam trouwens Jasper en morgen 5 maanden alweer, wat gaat het hard he? Zat van de week nog babyfilmpjes te kijken van Thijmen er is al weer zoveel dat ik was vergeten, zo leuk om weer te zien.
Zit jij vast op een topic?

Alex, wat is het W-woord...?? ik prakkizeer me suf!! Dinsdag word dus een spannend dagje voor je, maar ik heb goede hoop voor je!
Het bezoek aan mijn vriendin is goed gegaan, ze vroeg er naar, en ik heb verteld over dat het niet lukt en waar  we mee bezig zijn.  Is toch een heikel punt en mensen durven er niet goed over te beginnen. Luchtte wel ff op dat iemand het nu weet. Mijn familie vertel ik het niet, die zullen zeggen dat ik niet goed wijs ben en dat kan ik nu even niet aan mijn hoofd hebben dat negatieve gedoe.
De gyn dacht dat de ivf zo rond mei zou plaatsvinden. In maart krijg ik een intakegesprek en daarna nog een gesprek om te leren spuiten.

xx Luna

Hey luna,

Balen dat je ongi bent geworden! Wanneer gaat nu de medische molen helemaal in werking gezet worden??
Ik vind het wel grappig dat je het over de oudjes hebt mijn vriendinnen (ik ben 26 maar de meeste van mn vriendinnen zitten dus wel rond de 35) Zien dat heel anders. Die noemen mij gewoon het broekie . Ik zit nu trouwens een beetje bij "trotse mama wil zwanger worden" maar dat is helaas geen heel actief topic en bij NOD in maart heb ik me toegevoegd.
Eigenlijk ben ik hier natuurlijk illegaal aan het kletsen bij de 35+, want qua leeftijd hoor ik hier dus niet thuis . Maar heb nog niet zo'n gezellige topic gevonden als ruim een jaar terug toen ik hier met jullie aan het kletsen was.

Liefs Jen

Terug
Bovenaan