35 plus en zwanger van je eerste? Ik wil graag ervaringen uitwisselen ...

Ik lees net tot mijn grote verbazing dit topic. Wat is dit voor een onzin!?

Vlinder en Corina, even een berichtje voor jullie.

Ik denk echt niet, sterker ik weet wel zeker dat het geen probleem is dat er een mening wordt gegeven. Echter de toon van jullie 'mening' en de gebruikte woorden zorgen er wel voor dat jullie mensen kwetsen. Vervolgens melden dat je alleen de mensen veroordeeld die er niks aan konden doen dat het langer duurde en dat  is helemaal van de pot gerukt!!

Vlinder, als ik jouw bericht zo lees krijg ik het idee dat jouw wereldje zeer beperkt is en je geen idee hebt wat er in de levens van andere mensen zoal gebeurd. Tevens vind ik je inhoudelijke verhaal van een zeer laag niveau. Een mening geven is niks mis mee maar om je heen slaan en een directe veroordeling plaatsen is nogal puberaal. Om eerlijk te zijn klinken jullie reacties als die van een paar pubers die hun zin niet krijgen.

Ik ben van mening dat het fysiek beter is om niet heel laat aan kinderen te beginnen maargoed niet iedereen leeft nu eenmaal in het perfecte plaatje he! Ik denk dan ook dat je veel betere reacties had gekregen als je gewoon eerst eens had gevraagd waarom de dames laat zwanger werden. Je mag best zeggen dat het jouw keuze niet is maar hier een oordeel plaatsen over risico's ed is wel erg kort door de bocht. Net of deze dames dit zelf niet weten en geen overwogen keuze hebben gemaakt.

Ik was zelf op mijn 24ste klaar met mijn studie en kende mijn vriendje toen nog niet heel lang. We zijn na een paar jaar verkering gaan samenwonen en daarna gaan trouwen. Op mijn 28ste ben ik gestopt met de pil omdat we dit niet te lang wilden uitstellen. Ik heb het dus NIET uitgesteld om carriere te maken. Vervolgens duurde het 2 jaar voordat ik na een operatie zwanger werd. Dit werd een miskraam. Het duurde vervolgens 3 jaar voordat ik na behandeling nr.7 zwanger werd van ivf. Hieruit kwam mijn dochter Mette. Inmiddels ben ik 34 en weer zwanger terwijl mijn dochter net een jaar is. We hebben met ivf meteen doorgepakt omdat mijn leeftijd begon te tellen. Toch ben ik in jouw ogen oud en als ik niet had verteld dat we ivf nodig hebben gehad was jij er vanzelfsprekend vanuit gegaan dat ik dan mijn carriere voor had laten gaan terwijl het misschien gewoon te pijnlijk was voor mij om de werkelijk reden hier te vertellen. Vind je dat zelf ook niet een beetje naief???!!!

Ik kan je vertellen dat zwanger zijn met een kind wat nog niet loopt en veel aandacht vraagt aardig wat flexibiliteit vraagt. En wat denk je??? Het gaat me prima af op mijn 34ste terwijl ik toch echt een oude taart ben! Ra Ra Ra hoe kan dit! Jij kan het me vast vertellen aangezien je blijkbaar zonder dat mensen je vertellen hoe of wat precies weet wat er speelt.

Ik zeg kopen die blauwe jurk en instralen dat water! Je toekomst ligt voor je open!!

Gr.Ing

Aah Belleke!
Dat is ook niet helemaal eerlijk wat je nou zegt...
Domme jonge meisjes.., O o o! Wat sneu!
Ik ben dan ook zo'n "dom jong meisje"
24 jaar jong en zwanger van de 2e. Ik ben zelf van mening, dat je ieder in z'n waarde moet laten. Ondanks die altijd zo fijne meningen, NEGATIEVE meningen wel te verstaan. Zoals ik ook wel is op andere topic's reageerde, met van die vervelende MENINGEN.. niemand zit hier te wachten op die ene MENING die je finaal de grond in boort. Of je nou 60 of 20 bent, en je opent een topic voor juist DIE mensen, die jouw situatie herkennen, is het toch alleen maar fijn om leuke reacties te krijgen?
Juistem ;)

Nou lieve oude taarten (geintje dat snap je wel)
een hele fijne zwangerschap voor jullie, met mooie gezonde kindjes!

Hier een vriendelijke groet, kus en knuf,
een nat achter de oren broekie. :D

x Bren.

Ik had nog een klein beetje hoop voor je maar helaas....het woord puberaal is echt niks teveel gezegd! I rest my case!

Hoi Vlinder,

Ik ben ook een van de dames die op latere leeftijd zwanger ben geworden. En ik voel mij dan niet echt aangesproken door jou, ondanks dat ik wel in de leeftijd categorie val, waar jij over oordeelt. Een mening lees ik graag, voorstanders en tegenstanders, gelukkig bestaat er vrijheid van meningsuiting. Waar je mee moet uitkijken is dat je te hard en te snel oordeelt over mensen en die je niet kent en zeker niet over situaties die je niet kent.
Nou is het niet mijn keuze geweest om pas later zwanger te worden, helaas ben ik ook iemand die drieënhalf jaar bezig ben geweest om zwanger proberen te worden, 6x IUI gehad vorig jaar en op de valreep voor de 1ste IVF poging toch nog spontaan zwanger geworden. Eindelijk zien mijn man en ik onze wens in vervulling gaan,naar vele jaren proberen en hopen.

Eerst carriëre maken, nee dat was niet op ons van toepassing. Maar ook al had ik daar wel voor gekozen, dan is het nog niet aan jou om daar een stempel egoïstisch aan te geven, je kent mij niet en de andere meiden die hier hun ervaringen wilde uitwisselen ook niet. Jij hebt er voor gekozen om jong moeder te worden en het was je ook nog gegund dat het je lukte, maar mogen andere vrouwen andere keuzes maken?

Je mening geven is dus prima, maar het is de toon die de muziek maakt en daarom krijg je van die felle reacties, want bewust of onbewust kun je mensen met de woorden die je hebt gebruikt erg kwetsen.

Ik denk niet dat het je bedoeling is geweest om mensen te kwetsen, ik moet eerlijk zeggen dat ik mij ook niet gekwetst voelt, ik ben alleen maar super blij dat het uiteindelijk na lange jaren wachten gelukt is dat binnenkort een grote wens in vervulling gaat.

Misschien als je je mening geeft dat je in de toekomst wat selectiever woorden kan gebruiken, zonder gelijk een hard oordeel te geven.

Alice

Hallo,

Ik wil ook even reageren,ik ben dan wel 21 jaar maar snap niet waarom Vlinder zo vreemd reageert,Ieder moet voorzichzelf weten of ze vroeg of laat aan kinderen   beginnen,voor sommige vrouwen zit er een staartje aan en kunnen ze niet zwanger worden,andere vrouwen willen misschien eerst carriere maken en lekker eerst kunnen genieten van het leven ZONDER kinderen,ik kan me daar   in vinden,als je vroeg aan kinderen begint,zit je er ook aanvast je leven is 100 % omgedraaid en dat brengt dus ook verplichten met zich mee,ik vind daarom dat je niet te snel moet oordelen over mensen die laat aan kids beginnen,ze zijn echt geen betere of slechtere ouders hoor!
Laat iedereen gewoon in zijn waarde!

groetjes, Bernice

Zo, dat is er uit. Zijn we met zn allen klaar nu? haha..tjonge jonge.

Hoe gaat het met de zwangerschappen? Ik heb gisteren de 20 weken echo gehad en het kindje ziet er helemaal gezond uit tot dusver dus ik mag niet klagen  Ik ben superblij.

Hopelijk gaat het bij de rest van jullie ook allemaal goed.

Groetjes Petra

20 wkn en 4 dagen.

Hey meiden allemaal,

Wat een toestand hier heb ff teruggelezen nou en dat allemaal omdat we wat ouder zijn haha lach er maar om vindt het gewoon te dom voor woorden!!!! En voor de rest maak ik er geen woorden meer aan vuil das al genoeg gedaan!!!! Basta!!!!

Hoe gaat het verders met iedereen hier?? Hoop goed ook goede vakantie gehad of nog tegoed!!!
Hier gaat alles goed met   nu al weer 16wkjs dus gaat best snel allemaal, voel me goed en heb weinig klachtjes behalve moe zijn haha!!! En als het zo warm is valt het niet zo mee maar goed das maar een kleinigheidje toch!!! Ons dochertje van bijna 17mndjes loopt nu ineens zo leuk om mee te maken en ze praat de hele dag in haar eigen taaltje zo grappig om te horen. Over een paar weken de 20 wken echo tot nu toe ziet alles er gezond uit!!!   En dan ben je gewoon blij om!!!

Meiden allemaal succes met alles en tot snel weer eens!!!

Liefs Sandy

Dames , OUD EN JONG!!!!!!!
Ik hoop dat de discussie over jong/oud dom/slim meer levenservaring of minder nu klaar is ??
Heb respect voor een ander en ga niet heen en weer schelden!

Ik zal dit topic in de gaten houden en sluit het zodra het er weer zo aan toe gaat.!!

Terug
Bovenaan