35 weken zwanger

Spannend 4 juli
Wij zijn 7 juli uitgerekend maar heel mijn familie en vriendengroep denken dat hij midden/eind juni ergens komt. Ik heb zo vermoeden dat hij pas laat komt. Dus we zullen zien wie er gelijk heeft. We hebben er een soort weddenschapjes van gemaakt haha!

Ja bij mij verwacht ook iedereen dat ie eerder komt, heb ook een flinke toeter. 
Vrijdag krijgen we nog een groeiecho omdat ik zwangerschapsdiabetes heb. Dit kan ik onder controle houden met een dieet. Alleen heb ik mij laatste week daar heel slecht aan gehouden..erg hoor maar vind het zo lastig! 
Hebben jullie de warmte beetje overleefd? Ik ben helemaal opgezwollen! Pas zelfs mijn slippers niet meer....oeps

Moeilijk is dat zo'n dieet he.. Ik kan me er vaak ook maar slecht aan houden. Heb wel het idee dat het met mijn waardes wel meevalt.. vandaag echt flink gegeten bij de bbq en 1.5 uur later was de suiker nog maar 5.6 dus dat viel me reuze mee. Heb het wel eens 8.9 geprikt na een pizza en nog een ijsje erna.  Volgens mij heb ik het nog niet echt hoger gehad.
Vandaag wel ff lekker van een beetje zon geprofiteerd (wel goed ingesmeerd hoor). Maar sinds de bbq voel ik me echt heel slecht met flinke krampen in mijn buik. Alles lijkt ook zo hoog te zitten alsof de kleine nog nauwelijks is ingedaald. Had 4 weken geleden wel begrepen dat ze al dieper zat, maar nog niet volledig ingedaald. 
Hopelijk lukt het zo om te slapen.. erg warm ook op de slaapkamer hier ??‍♀️

Lijkt me ook erg vervelend om je aan een dieet te moeten houden vooral nu. Ik heb echt zin in vooral vettig eten de hele tijd. Zo slecht maar kan er niks aan doen.. komt na de zwangerschap wel weer (was voor die tijd -50 kilo afgevallen, nu zo'n 20 kilo aangekomen al pff) hopelijk ik me motivatie weer vinden!! 

Het warme weer was een hel, ben er meestal gek op! Maar nu trok ik het slecht vooral vanacht. Vanochtend vroeg al lekker met de hond gewandeld even frisse lucht happen hoor. Had ook erg last van me buik van acht. Ik moet vanmiddag weer naar de gyn. Ben toch elke keer weer zenuwachtig als ik moet. Hebben jullie dat ook? Kunnen jullie ook niet meer wachten tot de kleine er is? Ik niet in elk geval. Ben zo zo benieuwd!

Hier heb ik dat gevoel af en toe ook alsof die bijna tot aan me borsten zit. Heel raar irritant gevoel eigelijk!
Vandaag is het gelukkig iets afgekoeld. Was gister wel heel extreem in 1 keer haha. Maar goed altijd nog beter als de hele dag regen! We gaan in elk geval een mooie zomer tegemoet met een nieuw leventje! Kan niet meer wachten.

Ja dat dieet is echt lastig...ik prikte gisteren 6.4 na 2 uur na de BBQ dus valt mee...mijn waardes zitten ook wel redelijk goed hoor. Maar merk wel op dagen dat ik niet prik ik toch stiekem wat meer zondig...erg maar zo lastig. 
Ja bij mij zitten de trapjes ook tegen mijn ribben aan. Einde van de dag weet ik soms echt niet meer hoe ik moet zitten of liggen. 
Ik ben blij met het weer vandaag, lekker wat koeler.
Ans, succes bij de gynaecoloog vanmiddag. Zal vast allemaal goed zijn maar snap wel je bezorgdheid met je medische geschiedenis. 
Ja ik kan ook niet wachten tot de bevalling achter de rug is en de baby er is. Ben zo benieuwd naar hem!  Kijk er ook  naar  uit om lekker te wandelen met mooi weer zonder die kwaaltjes allemaal en met onze prachtige zoon in de kinderwagen! 

Is inderdaad fijn dat het even afgekoeld is maar nog wel benauwd. Bah! Krijg al zowat geen adem ?
Alles was gelukkig goed! Alleen bloeddruk wat te hoog dus moet rustigere aan gaan doen over me gewicht nog maar te zwijgen zucht! Gaat er na de bevalling wel weer van af. Moet zeggen hou nu met dit warme weer ook onwijs veel vocht vast.

Over anderhalf weekje mag ik weer. En met 38 weken krijg ik een inwendig onderzoek om te kijken of ze evt kunnen gaan inleiden. Dit ivm met optijd stoppen met mijn bloedverdunners die ik nu dagelijks prik. Anders heb ik geen recht meer op pijnmedicatie. Maar moet eerst ook ontsluiting dan hebben heb ik dit niet kijken ze in week 39 veder. (Mocht het allemaal niet eerder gebeuren dan natuurlijk, die optie is er ook nog) dus nog even volhouden! Maar ben ook blij als het voorbij is en ik weer lekker me ding kan doen, heerlijke wandelingen maken, verzorgen en gewoon weer me eigen lijf terug heb!

Fijn, goed nieuws dus! 
Ja balen van dat gewicht he vooral omdat je gigantisch veel was afgevallen voor je zwangerschap. Maar zo zie je wel dat je het kan en dat je heel sterk bent want 50 kilo eraf is wel echt een topprestatie. En die 20 die er nu bij is zal er vast ook wel veel vocht zijn en de gewone zwangerschapskilos. 
Ik ben ook ruim 20 kilo aangekomen tot ik achter die zw.diabetes kwam toen niet meer aangekomen vanwege het dieet. Echter nu zullen er wel weer wat kilootjes aanzitten maar hopelijk is dat veel vocht. 
Ik had vorige week ook een wat hoge bloeddruk. Eiwitten zaten net op de rand, 30 dus moest urine 24 uur verzamelen maar dat was in orde. 
Toch vind ik het wel eng idee of dat vocht vasthouden nou door de warmte komt of door combinatie van hoge bloeddruk... Ik krijg het vocht niet uit mijn voeten en pas inmiddels geen eens mijn slippers meer...
Vrijdag controle verloskundige en einde dag de groeiecho. Dan krijg ik ook info of ze willen gaan inleiden of niet... 
Bij jou is het helemaal spannend zeg. Dus met 38 weken spannend onderzoek! Zou fijn zijn dat je op tijd kan stoppen en wel indien nodig pijnstillers mag gebruiken. 

Terug
Bovenaan