35 weken zwanger

Ja dat gevoel herken ik wel zat echt in een soort trance te kijken van " o mijn god, dat kan ik toch never nooit"...  Maar goed, ik geloof ook wel in een soort oerdrang en als je die vrouwen daarna zo gelukkig zag en de pijn weer vergeten waren bijna lijkt het me ook een hele mooie ervaring! Het is toch iets wat je bijna nooit gaat meemaken. (Al het goed is)
Wij hebben hier ook alles klaarstaan, helemaal klaar voor maar hij moet nog even blijven zitten om nog goed te ontwikkelen hoor ook al mag hij nu van ons wel komen. Ben zo zo zo benieuwd!! De tijd gaat voor mij gevoel ook super super langzaam nu.. heb jij dat ook? 

Heb nu inmiddels 2.5 week verlof. Dacht eerst hoe ga ik die 6 weken om krijgen.. maar de eerste 2 weken zijn voorbij gevlogen. Nu begint de tijd wat langzamer te gaan moet ik zeggen. Dat komt natuurlijk omdat veel al klaar is, en ik ook niet heel veel behoefte voel om veel te ondernemen. 
Maarja daarom hoop ik ook echt dat ze eerder komt. Na deze of volgende week ofzo. Dan heb ik uiteindelijk iets meer qualitytime met ons meisje ?
Draaien en omhoogkomen uit bed gaat op t moment ook wel moeilijk en doet ook veel pijn aan mijn buik steeds ? 

Ja ik heb soms het het idee dat ik een beetje stoned ben van de hormonen ofzo. Vroeger was ik altijd heel bang voor bevalling en zwanger zijn... Nu ben ik er zo relaxt over. Ik ben wel bang dat ik mijn hoofd in het zand steek en straks enorm wordt overvallen door intense pijn haha. Heb wel veel informatie over bevallen gelezen en naar een informatieavond in het ziekenhuis gegaan. 
Ik geloof ook in het oergevoel en de hormonen die je erdoor sleuren en anders maar pijnstilling hoor. 
Wij moeten nog geboortekaartjes regelen! Erg! Heb kleding wel klaar gelegd maar nog niet in een tas gedaan. Dat ga ik uiterlijk deze week wel klaarzetten. Ik vind het eerste babypakje zo moeilijk uit te kiezen...
Ja ik herken dat heb ook last van mijn buik met slapen en omdraaien. Maar moet nou eenmaal wel steeds o mdraaien want anders heb ik weer pijn aan mijn gewrichten haha
De tijd gaat nu wel sneller dan voorheen voor mijn gevoel... eerste en tweede trimester leken wel eeuwig te duren...

@neusje voor mij gevoel gaat de tijd ook langzaam, vermaak me wel maar komt ook omdat je minder kan/of wilt. En als je dan een vroege vogel bent duurt een dag soms helemaal zo lang moet zeggen dat ik smiddags meestal wel even een uurtje ga liggen. Is niet eens altijd slapen maar gewoon even lekker lezen. Vooral nu met dit warme weer heerlijk op de slaapkamer met de ventilator aan! En de tijd duurt nu ook gewoon wat langer omdat je ergens zo naar uitkijkt. Vanacht is mijn achterbuurvrouw bevallen! Denk nu wil ik ook haha nog even doorbijten!

@Pussy  breek me de bek niet open voor een babypakje heb het volgens mij wel 285 keer omgeswitchts nu mag ik niks meer in of uit de tas halen van man want die werd er helemaal gek van. Ik heb alles al klaar staan, meer op aandringen van me man. Die is erg zorgzaam. Kaartjes heb ik klaarstaan op de site! Ze zijn zo liefelijk geworden. Hopelijk vergeten we dat niet, zal namelijk echt wat zijn voor ons haha. Kerstkaarten is met ons altijd een ramp. Schrijven ze heel netjes en vervolgens liggen ze een jaar later in de kast Oepsie  wij hebben wel een doos geboortekoekjes besteld die hebben we al klaar staan! (Hou zelf niet zo van beschuit en dit was een leuk alternatief!) Is 4 maanden houdbaar.
Hier is het omdraaien ook vervelend. Lig al met een extra deken onder me, een grote kussen en nog een voedingskussen. Me man zegt altijd als ik naast hem kruip "zo Ga je je bunker weer in" haha. Ik draai ook veel, anders is het niet uit te houden met me heupen , vervolg dat ik midden in de nacht ruzie heb met alles om me heen. 

Heel erg herkenbaar, ben momenteel 35+4 dagen zwanger. Ik heb gelukkig niet zo’n hele grote buik heb letterlijk een kleintje in me wonen haha. Merk wel dat ik inderdaad heel vaak moe ben maar mijn hoofd heel erg actief wil nog van alles doen: schoonmaken, boodschappen doen, alles opruimen, dingen tillen terwijl mijn lichaam eigenlijk al seintjes geeft van ‘nu moet je echt stoppen’ krijg ook hele tijd harde buiken maar stil zitten ho-maar. Snachts slaap ik nauwelijk tot niet, niet om het feit dat ik pijn heb maar gewoon wakker blijf liggen en me besef dat het bijna zover is (is me eerste kindje). Wanneer ik harde buiken krijg wordt ik ook meteen kortademig alsof de helft van mijn longen dicht gedrukt wordt heel naar gevoel. Voor de rest nergens echt last van of last van gehad tijden de zwangerschap geen complitatie en er heerlijk van genoten 

Spannend dan zijn wij bijna tegelijk uitgerekend! 

Haha heel herkenbaar. Ik zit ook zo ja ik wil de tuin nog even doen en dit en dat maar er komt niks uit me handen. Niet dat ik het niet wil, maar inderdaad harde buiken, maar heb ook een grote buik die in de weg zit. Vooral handig als je 100 keer per dag wat laat vallen zucht!

Me schoonmoeder nog maar eens lief aankijken of ze wilt komen helpen van de week met poetsen. Me man doet ook wel veel hoor! Maar die werkt ook genoeg. Plus, vrouwen poetsen toch net wat beter. (Sorry mannen!) 

Net de groeiecho gehad...vandaag 36+1 en gewicht is geschat op 3350! Ze laten me sowieso niet langer doorlopen dan 40 weken. Dinsdag controle verloskundige en dan kan ik vragen stellen en meer duidelijkheid krijgen. 
Gewicht is wel even schrikken....dat is mijn geboortegewicht en als het zo doorgaat en ik beval met 40 weken schatten ze in dat hij 4500 gram zal wegen...
Ik hoop nu helemaal dat hij eerder vanzelf komt...

Ojee kan me voorstellen dat je liever wilt dat het eerder gebeurt.. Ik denk dat de baby bij mij inmiddels ook wel al op dat gewicht zit.
Ik was vandaag nog even de stad in. Toch iets meer winkels in geweest dan ik eerst dacht te kunnen maar voel het nu wel overal.. flink harde buiken steeds.  En ben echt doodmoe nu. Ga zo lekker in bad en dan langzaam in bed liggen. Lekker rustig aan tv kijken. 

Terug
Bovenaan