3e zs... onverwacht of ongewenst... wat moet ik nou doen?

ik denk persoonlijk dat als je het weg laat halen,je de rest van je leven spijt zult hebben.en als je het houd ga je een paar maanden door een moeilijke tijd met je man,maar als t kindje er eenmaal is zullen   jullie het allebei niet meer willen missen.praktische dingen zijn echt het probleem niet.er passen makkelijk 3 kids in een auto.2 kinderen in een stapelbed is dikke pret.ik begrijp dat t schokkend is,zo onverwacht,maar ik denk als je man niet zo fel gereageerd had,dat je er al uit was.
sterkte.
groetjes kari

Daniëlle, ik laat zeker weten welke beslissing we zullen nemen.

Kari, ik denk ook dat ik voor mezelf al een beslissing heb genomen. Namelijk dat we het houden. Maar daar ga ik weer. We ben ik niet alleen...

Ik heb een brief geschreven. Dingen op een rijtje gezet. Wanneer ik met mn man praat kan ik toch alleen maar huilen omdat het duidelijk is dat hij niet wil.

Hij vertelde trouwens net door de telefoon dat hij helemaal geen derde wil. Nooit. Ik word er misselijk van... pffffff.

lieve moeder van twee,

ik leef heel erg met je mee. Ik ken dat, alleen maar huilen als je probeert te praten over zo'n gevoelig onderwerp met iemand die erg fel erop tegen is. Het zit je zo hoog dat je de tranen gewoon niet kunt tegenhouden. Hij is niet erg gevoelig tegenover jou moet ik zeggen. Misschien komt dat door de schrik. Begin je brief niet beschuldigend trouwens want dan gaat hij meteen in de aanval. Probeer wel te vragen waarom hij een tijdje terug zei dat hij evt. wel een derde wou en nu absoluut niet. Vraag waarom hij zo fel reageert en helemaal over jouw gevoelens heenwalst. (en dan op een fijngevoeligere manier dan ik het hier neerzet) Zeg dat je hoort wat hij zegt maar wilt begrijpen waarom hij dit zegt en hoe hij tot dit besluit is gekomen. En dat je je in hem wilt verplaatsen maar dat alleen lukt als je zijn gedachtengang kan volgen. En dat jij verwacht dat hij zich ook in jou verplaatst.

Heel veel sterkte!

liefs Danielle

Hoi

Als je zelf al de beslissing hebt genomen dat je dit kindje wilt houden, dan moet je dat ook doen!!!
Klinkt misschien makkelijk, maar als je het alleen maar weghaalt omdat je man dat wil, dan krijg je er 100% zeker spijt van.

Wij hebben zelf in aug onze 3e dochter gekregen, en ik kan je verzekeren dat ik dit makkelijker vind dan toen we de 2e kregen.

En wat betreft de auto, op onze achterbank staan 2 verhogers en de maxicosi als we met z'n allen weggaan. Het is ff lastig met erin zetten, maar het past verder echt wel.

We vinden het op zich mooi zo met 3 meiden, maar als er onverwachts een 4e op komt zou zijn, dan zou het net zo welkom zijn! De problemen die jij opsomt, zijn volgens mij allemaal wel op te lossen.

Denk alleen dat je nog eens heel goed met je man moet praten, want eerlijk gezegd vind ik dat hij erg egoistisch bezig is. En dat hij nu opeens zegt dat hij helemaal geen derde wil, vind ik gewoon flauw.
Je zegt steeds dat je niet alleen bent, maar dat geldt natuurlijk voor je man net zo goed, hij kan je niet tot een abortus dwingen als jij daar niet voor 100% achter staat.

Hoop niet dat je je aangevallen voelt.

Veel sterkte ermee.

Liefs Annemarie

Ps: mag ik trouwens vragen hoe oud je andere kinderen zijn?

hallo
ik heb erg getwijfeld of ik wel zou reageren, omdat iedereen zo erg tegen abortus is, maar ik doe het toch.
ik weet uit ervaring dat een abortus je niet koud laat. zelf heb ik in 2005 een abortus gehad nadat ik onverwachts dwars door de pil heen zwanger was geraakt. voordat dit gebeurde was is altijd tegen abortus, maar als je er zo onverwachts voor komt te staan is de situatie heel anders. in mijn geval waren mijn vriend en ik toen ik erachter kwam ook net uit elkaar, ik had geen eigen huis geen geld en ik zat nog op school.
na veel praten hebben mijn toenmalige ex en ik besloten dat het niet kon, deze zwangerschap, althans dat is wat mijn verstand me toen zei, maar voor mijn gevoel kon ik het eigenlijk niet weg laten halen, zoals je uit mijn verhaal begrijpt heb ik dat dus wel gedaan.
ik heb hier achteraf zo ontzettend veel spijt en verdriet van gehad. al vanaf het moment dat de abortus uitgevoerd was, ik werd ook hysterisch huilend wakker uit de narcose, ik heb na de abortus ruim een jaar bij een psycholoog gelopen om dit een klein beetje te kunnen verwerken. ik had nooit gedacht dat het zoveel invloed op mijn leven zou hebben.
de jongen waarvan ik de eerste keer zwanger was en ik zijn weer bij elkaar gekomen in die periode, ook hij had het er uiteindelijk wel moeilijk mee en we hebben ook veel steun aan elkaar gehad.
in de periode dat ik bij de psycholoog liep ben ik weer door de pil heen zwanger geraakt (dit gebeurt bijna nooit en de huisarts weet ook absoluut niet hoe het mogelijk was)
het stond voor mij meteen vast dat ik dit kindje zeker ging houden en gelukkig stond dat voor mijn vriend nu ook vast.
we zijn nu gaan samenwonen in een appartementje met 1 slaapkamer dus de baby moet bij ons op de slaapkamer, we hopen dat we op korte termijn iets groters kunnen vinden maar voor nu moet het maar even op deze manier.
ik kan nu niet meer wachten tot de kleine er is.
ik hoop dat je heel goed nadenkt voordat je een beslissing maakt want ondanks de therapie die ik gehad heb, zal ik dit nooit vergeten en mezelf vergeven doe ik het ook nog niet.
een abortus hakt er echt in en ik denk dat je je man daar ook van moet overtuigen. want jij voelt aan je lichaam dat er een kindje in zit, maar je man voelt er niets van dus dat maakt een keuze voor hem al makkelijker.
ik wens je veel sterkte
liefs krista (37+6 weken)

Danielle, bedankt voor je medeleven. Hier ben ik echt heel erg blij mee.

Met alle reacties ben ik trouwens blij. Dat is toch ook een grote reden waarom ik met mijn probleem hier kom. Om erachter te komen, hoe anderen ertegen aan kijken.

Mijn brief is af. Fjoew...... We zullen zien.

Mamamiep, mijn oudste is drie en mn jongste een. Er zit dus elke keer twee jaar tussen....
En ik voel me niet aangevallen hoor! Ben juist blij met jullie reacties.

Krissie, ook jij bedankt voor je reactie.. Ik denk niet dat je half doorhebt hoe het voelt na een abortus.... En ik denk ook niet dat je daar rekening mee kunt houden......

Mensen die tegen een abortus zijn wil ik nog een dingetje zeggen. Ik ben zelf ook tegen abortus. Maar die keuze bestaat nu eenmaal...

Wat ik wel belachelijk vind is dat je abortus kunt plegen hier in Nederland tot 22 (!) weken.............. belachelijk gewoon.
Maargoed, daar gaat t  hier niet om...

Hallo Moeder van twee,

Ik heb je verhaal gelezen phoe wat een rot situatie. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik blij ben niet in jou schoenen te staan. Het word voor mij natuurlijk nu erg gemakkelijk om met een vinger te gaan wijzen maar dat doet ik niet. Ik zelf ben tegen abortus, maar ik ken jou situatie niet. Ik ben in juni weer moeder geworden van een zoon ik heb een dochter van twee en een half en een zoon van een half jaar. Ook hier hebben we het erover gehad wel of geen derde. Waarschijnlijk komt er hier nog wel eens een derde en mocht dat eerder komen dan "geplant"prima. Ik laat het niet weg halen misschien heeft dat ook te maken met onze eerder ervaringen.
Ik was in verwachting van een tweeling en een kindje is overleden met ongeveer 20 weken en is geboren met 25 weken zwangerschap en onze andre dochter is geboren na een zwangerschap van 27 weken die is nu twee en een half. Een kindje van 20 weken is al een heel kindje het moet zich alleen nog verder ontwikkelen. Ik geloof dat met 10 weken het kindje "af" is.
Ik hoop voor jou dat je de juiste beslissing neemt en luister meer naar je gevoel en naar je hart, dat is belangrijker. De rest komt wel.

Heel veel succes bij het vormen van je keuzen zal vaak even kijken.

Groetjes Sigrid

hallo,

Kinderen zijn zoooo mooi! Mocht het om medische indicatie zijn.... maar omdat je man er niet zo veel zin in heeft????

Sorry maar dat snap ik niet zo goed! Kleine kinderen worden zo ie zo wel groot, ongeacht grootte van het huis of auto etc. Dit is voor kinderen ook niet belangrijk!

Enneh.... je twijfelt nu al zo vreselijk. Ik denk dat het niet goed gaat met jou wanneer je wel besluit om het weg te laten halen!

Een kennis was ook zwanger van een 3e, ongepland. Ze hebben vreselijk getwijfeld, maar gingen er vervolgens voor de volle 100% voor! Na 12 weken kregen ze een miskraam. Dit verdriet was heel groot!

Ik denk dat dit zeker het geval is wanneer je het heft in eigen handen neemt!
Veel sterkte met jouw beslissingen!

Groetjes  Sandra
(27 weken)

Terug
Bovenaan