5/6 maanden sprong

Pff ik vond deze sprong het ergst tot nu toe! Mijn zoontje is er net uit en is een heel ander kind. 1 op de andere dag kon hij ineens zitten, beetje tijgeren en nog een paar dingen. Maar wat een hel was dit sprongetje. Duurde hier ruim 3 weken, savinds tussen 7-9 uur begon het brullen en dan krijsen tot een uur of 3 snachts?! Hiernaast niet eten, weinig alleen willen spelen en overdag weinig slapen.  We liepen wel al bij de kinderarts en ons zoontje had precies tijdens het sprongetje een virus, dus de hevigheid van hier zal niet bij ieder kindje zijn denk ik, hoop ik voor andere mama’s!Ik duim voor je dat ze er snel uit is :)

Nou 2 dagen afzien, hele dag huilen niet meer willen slapen.Slaapt sinds vanmorgen weer gewoon zijn dutjes overdag! Joehoe de nachten zijn al 5 maanden pittig dus laten we de dag maar rustig houden. Even een hart onder de riem dat het geen weken hoeft te duren. 

Oh jeetje, sprong 4 vond ik al heftig, maar als ik dit hier zo allemaal lees, is sprong 5 ook niet misselijk, haha!Ik wacht gewoon rustig af en zie wel wanneer mijn zoontje er in beland!Heb mijn handen op dit moment vol aan hem met hem terug naar de rug draaien...Hij kan nu naar de buik draaien maar wil dan vee meer wat hij nog niet kan en wordt dan boos!

Oepsss ik neem mijn woorden terug dat het rustig is hier. Haha!Weer korte slaapjes overdag , elke ochtend half zes wakker en voor de rest soms wat moeilijk zichzelf vermaken maar dat verschilt echt per dag!Dat vroege wakker hoort dat er ook bij?Ooowww dat draaien he KL-E hier was dat ook zo erg maar gelukkig kan ze nu langer op haar buik spelen en zelfs al terug draaien maar de ene dag lukt dat wel en andere dus niet. Heel apart !Maar wat een lekkere slaapjes maakt jou zoontje hoe doe je dat ? ?Willemijn ik vind hem ook wel sommige momenten heftig hoor en wij hebben ook een keer sprong en ziek zijn tegelijk gehad en nu is ze ook weer verkouden aan het worden beetje jammer! Het mooiste is dat ik er nooit echt in geloofde in die sprongen maar ben er wel achter dat het toch duidelijk aanwezig kan zijn!Even wat anders zijn jullie zelf ook nog wel eens zo moe ?

Oooh ja raar is dat he? Als ze het de ene dag wel kunnen en de andere dag niet? Mijn zoontje kon met de 3 maanden al van de buik terug naar de rug draaien, maar nu hij van rug naar buik kan, kan hij ineens niet meer terug draaien. Zo raar! Nja, komt vanzelf wel weer! Tot die tijd blijf ik maar naar de box rennen of naar t kleed haha!jaaaaa, dat slapen mogen we ons echt gelukkig prijzen met hem! En ook hier is het weleens minder, maar meestal slaapt hij echt super! Hij heeft nu weer een periode dat hij zijn middagslaapje van 13.00 uur niet goed doet. Maar hij haalt dat dan weer rond 17.00 uur in, of nja, 16.00/16.30 uur ligt ie er dan weer in, want anders trekt hij t niet.Ook snachts heeft hij nu al een paar weken dat hij standaard 1-3 keer wakker wordt, waarvan sowieso standaard om 5.10 uur haha! maar dan is t speentje erin en verder slapen. Dus ja, dat telt niet echt als slecht slapen vind ik. Zal wel de slaapregressie zijn. 

Ooh ik haak een beetje met vertraging aan, maar ik vind fit sprongetje ook echt niet tof! Onrustig met drinken, ‘s avonds niet lekker in slaap komen en na drie kwartier weer wakker worden (waren gezegend met van 19 tot 7.30 slapen) en driftig worden als iets niet wil en het aankleedkussen is helemaal narigheid!! De combinatie met een flinke verkoudheid zal ook niet helpen :-(  ons donderwolkje staat op 1e kerstdag. Zijn we bij nn schoonouders, krijgen ze precies wat ze verdienen ;-) Maar serieus!! Waar is mijn tevreden, gezellig goedlachse mannetje gebleven?? 

Kl-E jaaa heeeeel raar ! Hahaha , grappig is dat he altijd precies het zelfde tijdstip dat hebben wij hier ook op het moment stipt 5.30 voor een speen en dan 6.30 klaar met slapen!Je kan de klok erop gelijk zetten.Babetje alleen maar leuk dat je nog aanhaakt.Ooooo hier sinds gisteren dus ook een enorme verkoudheid erbij! En hier ook de donderwolk met de kerst ????Met de vorige sprongetjes merkte ik geen verschil op de dag van de wolk dus hopelijk nu ook niet.Ahh vervelend he als ze opeens zo rot slapen en minder drinken. Het zijn echt hele andere kindjes he

Terug
Bovenaan