5/6 maanden sprong

Ooooooo erg he !Het is hier ook echt heftig op het moment... en mijn man is werken met de feestdagen dus ben ook alleen met haar!Ze heeft er ook nog eens een keelontsteking bij. Haar sprong duurt nog 8 dagen zegt de app maar zo erg als nu heb ik hem nog nooit gehad!Dacht altijd dat de begin periode heftig was maar zie ook dat de donderwolk op het einde hangt haha!Veel kerst verplichtingen KL-E?

Oh jeetje! Vervelend dat je alleen met dr bent! Nou, dacht idd ook de beginperiode alleen, maar er staat me dus nog wat te wachten haha!Nou, kerstavond hebben we met mijn familie bij ons gezeten, maar toen lag hij al lkkr in bed. 1e kerstdag bij mijn schoonouders de hele dag... poeh poeh. Hij had het zwaar, de hele dag met m in de weer geweest. En mijn schoonbroer die woont wat verder weg, dus die had m allang niet meer gezien en pakt m op uit de box.... sooooow! Mijn mannetje ging me toch ff tekeer!! Dat heeft hij nog nooit gehad! Het maakt m normaal niks uit bij wie hij op de arm zit! Wel sneu voor mijn schoonbroer, want die had m al zolang niet meer gezien. Komend weekend gaan we weekend weg met schoonfamilie, dus ben benieuwd....2e kerstdag lekker met zn drietjes, nou ja, lekker....? Ombeurten met n ontevreden baby op de arm, heerlijk zo’n kerst ?? Hoelang hield het bij jouw dochter aan? Had je er af en toe ook nog een prima dagje tussen, of was het alle dagen drama? Ik had bij de 4e sprong 2 weken aan een stuk drama, dus ben vast voorbereid haha!

Poehhh was hier weer een onrustige nacht ze was vaak wakker gelukkig met het speentje makkelijk weer door slapen maar ja je knapt er zelf niet van op!Ik vond bij deze sprong de begin periode pittig en toen was het even wat relaxer allemaal weer en daarna werd het weer pittiger. Nog 6 dagen hier haha dus de wolk zit er precies boven! Maar ik kan niet echt duidelijk vinden waar die wolk nou voor staat? Ja voor onweer maar neem aan dat dit dan het hoogte punt zal moeten zijn?Oooo dat is inderdaad jammer dat hij ging huilen dus beetje eenkennig misschien aan het worden? Hier ook bij bepaalde personen.Als ik het zo lees staat deze sprong ook wel als heftig omschreven dat veel moeders best moe zijn aan het einde daarvan nou kan je zeggen dat is hier ook het geval!Hoe heeft je zoon geslapen? Doet hij dat nog wel goed? 

Ja die donderwolk vraag ik me ook altijd af waar die nu precies voor staat. Al heeft dat voor mij toch geen zin, aangezien mijn zoontje nooit op de gezette tijden in zijn sprong zit.Als ik lees wat hij na deze sprong allemaal moet kunnen...? Dat zie ik hem nu echt nog niet doen allemaal haha! Maar ja, dat duurt ook nog n aantal weekjes. Zit net in de lastige periode.Hier ook al n paar nachten heel onrustig. Ik moet er de laatste weken altijd wel n keertje uit voor het speentje en dan slaapt hij weer verder, maar dat was dan 1 a 2, maximaal 3 x per nacht. De laatste 3 nachten wel 7 of 8 keer! Heeeel onrustig in zijn slaap ook. Net niet wakker, maar wel net zo dat ik het speentje moet brengen om hem verder te kunnen laten slapen. Ik geloof meteen dat je tegen het einde van deze sprong op bent, poeh!Merk jij wel al aan je dochter dat ze meer kan al? Of al echt bezig is met nieuwe vaardigheden?

Ja en zeker omdat ze schrijven dag het begin vaak het heftigste is maar de donder wolk op het einde staat zou je toch denken dat die periode het heftigste is! En dat lijkt toch ook echt zo ???Uhmm ja ze doet een hoop daarvan al alleen bv niet onder iets kijken wat daar bv te vinden is.Ik vind haar sws erg vlot met een hoopdingen en daardoor is ze ook wel een pittige tante. Van wanneer was jou zoontje ook alweer ?En hoe is zijn karakter normaal?Vind wel leuk zo eens te horen hoe jij het bv ervaart! Ze wilt ook continu bij je liggen op de bank bv dat ken ik echt niet van haar en extreem hard gillen doet ze denk dat de buren niet blij zijn!Eet jij zoontje al meer dan alleen groente en fruit ?

Oooo en nog even over die nachten dat is hier ook het geval bijna in elke sprong vaak eruit enzo. Nu viel het mij nog mee en was het alleen heel vroeg wakker maar de laatste dagen dus ook weer vaak het speentje geven! Ben kapot ! Haha

Mijn zoontje is ook erg snel met alles vind ik. Het is een temperamentvol mannetje! Wil heel veel, maar kan het dan nog niet. Kan dan erg boos worden haha! Verder wel een vrolijk mannetje, kan zich normaal ook goed vermaken alleen in de box. Alleen nu ff wat minder haha! Mijn zoontje is van eind juli. Hij is nu 5 maanden.Van wanneer is jouw dochter?Ja, vindt het ook erg leuk om op deze manier verhalen en ervaringen te delen en te zien hoe anderen het ervaren!  Ik las in de app dat ze tijdens een sprongetje nu ook meer ‘praten’ met hun favo speeltje/knuffel. Dat doet mijn zoontje ook heel erg op het moment. In bed als hij wakker is,  ook weleens midden in de nacht, hhaha, of soms ook in de box.Ik moet btw zeggen dat na 4 horrordagen, het vandaag een prima dagje is, op de slaapjes na.Hij had vanmiddag zelfs zo’n goede zin, dat ik zijn eerste schaterlach heb mogen aanschouwen!! Echt heerlijk! Tijdens een kiekeboespelletje, was echt geweldig! ?? Dus het eerste nieuwe is er al hihi ☺️

Oh en mijn zoontje eet alleen nog maar hroente en fruit. Bij de groente doe ik wel al rijst en aardappelen erdoor. Volgende week ga ik ook groentehapjes met pasta maken denk ik.maar ook op gebied van eten is hij erg snel. Groente en fruithapje mochten we al met 3,5 maand starten en hij pikte het meteen op! Geen geklieder, maar keurig eten van het lepeltje. Ook nu, prak ik het niet meer helemaal glad, maar ook dat doet hem niks. Hij vindt alles even lekker. Denk dat we ook snel met de boterham mogen beginnen. Volgens mij mag dat vanaf 6 maanden, toch? Dus zal hij over n halve maand wel al mogen starten haha!

Terug
Bovenaan