6 dagen overtijd test negatief

Beste Dames,

Ik zit zelf ook in een vergelijkbare situatie. Ik heb recent mijn spiraaltje laten verwijderen (mirena) en heb sindsdien pas 1 keer mijn menstruatie gehad. Ik ben nu naar schatting 8 of 9 dagen overtijd, en tot nu toe negatieve testen.

Op dag 21 en 22 van mijn cyclus heb ik een heel klein beetje licht roze afscheiding gehad.

Voordat ik het spiraaltje had, had ik een heel stabiele cyclus van 28 dagen, en ook tijdens het spiraaltje kon ik nog best goed mijn cyclus blijven volgen. Maar omdat ik dus nog geen hele cyclus heb gehad, weet ik niet of mijn ritme van slag is of dat ik toch misschien zwanger ben.

Ik zit nu dus op dag 38 en zo lang is mijn cyclus nog nooit geweest. Ik vind vooral de onzekerheid slopend.

Iemand nog tips hoe hier mee om te gaan? Heeft een bloedonderzoek bij de dokter zin?

Miriam

Hoi Miriam,

Ik heb exact hetzelfde..ook spiraaltje laten verwijderen en nu 4 a 5 dagen overtijd in vergelijking tot mijn eerdere cyclussen.  Inmiddels al 3 negatieve testen achter de rug en maak me een beetje druk in m'n hoofd, enorm irritant.

Al 2 weken het gevoel ongesteld te worden (de vorige keer dat dat zo lang aanhield was ik zwanger) en er gebeurd niets...

Nou las ik net wel ergens dat iemand na verwijderen spiraal een langere cyclus had dan anders, dus wellicht is dat aan de hand. Ik heb nu met manlief afgesproken dat ik pas volgende week weer mag testen..

Ik hoop voor ons dat het toch nog een positievextra test wordt of iig duidelijkheid ;)

Hoi Judith,

Ja, precies. Ik maak me ook waarschijnlijk iets te druk erom, maar het is zo moeilijk om er niet mee bezig te zijn.

Ik heb zelf ook het gevoel alsof ik ongesteld moet worden (trekkend gevoel in mijn buik, vermoeid, zin in chocola :p), maar er komt niks.

Ik zit nu op dag 42 van mijn cyclus, bijna 2 weken overtijd. Ik ben gisteren dan toch maar even naar de huisarts gegaan. Zij gaf aan dat ze eigenlijk de eerste 3 maanden na het verwijderen van het spiraaltje nog niet veel kunnen zeggen over de cyclus. Zij denkt dan ook dat een verstoorde cyclus de meest waarschijnlijke oorzaak is van het uitblijven van mijn menstruatie. Maar het kàn toch ook een zwangerschap zijn.

Mocht mijn cyclus toch nog op gang komen maar over 2-3 maanden nog niet regelmatig zijn, dan mag ik naar de gynaecoloog om te kijken of er niks mis is met mijn cyclus/vruchtbaarheid.

Ik mocht ook alvast een bloedtest laten doen om iets sneller zekerheid te krijgen. Ik krijg begin volgende week de uitslag.

Ik hoop ook dat we beide alsnog goed nieuws krijgen, maar ik heb me er ook al op ingesteld dat het waarschijnlijk niets wordt deze maand.

Geduld is geloof ik het toverwoord...

Miriam

Sjonge, ik was altijd in de veronderstelling dat je na je spiraaltje het snelste weer op 'orde' was, maar zoals ik dat lees is dat helemaal niet zo het geval..

K ben benieuwd welke uitslag je van de huisarts krijgt, vreemd is het wel..

Als er bij mij volgende week niks veranderd is ga ik ook maar eens langs de huisarts..

Afwachten is niks.. als je nou weet hoe je cyclus loopt is dat een heel ander verhaal.. maar als jer cyclus in de war loopt kan je ook al niet echt je vruchtbaarste periode inschatten.. haha ik weet het .. je hebt er geen controle over, maar toch..

Succes, hou je ons op de hoogte?

Groetjes

Hoi Judith

Bloedtest is ook negatief. Ik wist het eigenlijk al, maar toch vervelend om te horen. Ik hoop echt dat mijn menstruatie weer snel op gang komt en regelmatig wordt, en dat ik dus nog aan het "ontpillen" was van mijn spiraaltje. Het alternatief (PCOS) lijkt me namelijk ook geen prettig traject.

Ik hoop dat je volgende test alsnog positief is! Heel veel succes!
Miriam

Hoi dames

Jammer van de negatieve bloedtesten en de onzekerheid!

Ik zit in hetzelfde schuitje, 6 dagen overtijd, geen spoor van menstruatie en inmiddels 2 negatieve testen. Ik heb een koperspiraaltje dus ik hoop eigenlijk dat mijn menstruatie gauw komt. Vorige keer was ik 5 dagen te vroeg ongesteld. Daarvoor toch wel redelijk regelmatig! (28-30 dagen)
Ik ben wel net twee weken geleden gestopt met borstvoeding, maar ik kan nergens vinden dat dat ervoor zorgt dat je ongesteldheid ineens uitblijft. De bevalling is al meer dan een jaar geleden.
Mijn symptomen zijn; veel puistjes in mijn gezicht, een heel kort lontje en gevoelige borsten, maar ik denk dat dat laatste van het stoppen met bv komt. Het lijkt op stuwingspijn.

Hoi dames,

Judith, bij jou al verandering/nieuws?

Llink, dat is inderdaad moeilijk. Wellicht dat je over een paar dagen weer opnieuw kunt testen als je menstruatie uit blijft. Zeker als je vorige te vroeg kwam zou ik niet heel erg staan kijken als deze een beetje later is. Weet je misschien wanneer je ovulatie is geweest? Die is ongeveer 14 dagen voor je menstruatie en als die wat later is, dan is je menstruatie ook wat later.

Ik zelf ben eindelijk ongesteld geworden, bijna 3 weken "te laat". Als ik nu terug reken, dan lijkt het erop dat mijn lichte bloeding van 4 weken terug mijn eigenlijke menstruatie had moeten zijn. 4 weken daarvoor had ik mijn laatste "menstruatie" met spiraaltje (moeilijk vast te stellen omdat ik mijn menstruaties met spiraaltje niet meer dan wat krampen en licht roze afscheiding waren). De bloeding die ik tussendoor had is waarschijnlijk het resultaat geweest van het verwijderen van mijn spiraaltje en was geen echte menstruatie.

Omdat ik van deze verkeerde menstruatiedag was uitgegaan en de bloeding erna zo licht was (mijn eigenlijke menstruatie) heb ik me compleet verrekend in mijn cyclus. Als ik nu terug reken met de lichtere bloeding, ben ik mooi op tijd, netjes op de cyclus van 28 dagen.

Ben nog nooit zo blij geweest met een menstruatie.

Miriam

Hi,

Ik ben nu 5 dagen overttijd en ik heb 2 zwangerschaptesten gedaan, allebei negatief. Ook heb ik helemaal geen zwangerschapkwaaltjes.. Ik maak me nu toch wel zorgen.. normaal is mijn cyclus best regelmatig (kan wel eens 1 dag verschillen). Wat is jullie advies? Als ik zwanger ben ik het echt welkom hoor, maar voel me zo schuldig.. dan heb ik geen foliumzuur ingenomen en ook wijn gedronken wat ik dus nooit zou doen als ik wist dat ik zwanger was..

Terug
Bovenaan