aangeboren afwijking

Hey meiden,

Lia, wat vervelend voor je kleintje dat hij een blaasontsteking had, vind ik wel raar trouwens, hij krijgt toch antibiotica?? Misschien moet de dosering dan hoger....... en wij krijgen altijd dezelfde dag nog de uitslag van de urinekweek, ze kunnen dat in een paar minuten zien of ze een blaasontsteking hebben???????
Veel sterkte bij de kinderarts!

Sandra, je kan inderdaad bij www.weekendjeweg.nl kijken of ze daar wat hebben, zo zijn wij in december met de kerst naar Scheveningen geweest, 1 dag ervoor hadden we geboekt en we betaalden slechts 25% van wat het normaal kostte. Echt een aanrader hoor!!!

Wij zijn gisteren weer voor de mictie cystogram naar het MCL geweest, vorige week bij de huisarts een gesprek gehad over de onkunde van de kinderartsen in het MCL, ze verwees ons door naar een andere kinderarts in het MCL, ontzettend aardige man, gister eerst een gesprek gehad daar, en we hebben afgesproken dat als uit het onderzoek blijkt dat het inderdaad reflux is, dat we dan naar Utrecht gaan.
Gelukkig konden we dus zo snel weer terecht (met 2 weken) dit keer heeft de "nieuwe"kinderarts de katheter geplaatst en het ging in 1x goed!!! We hadden ook een andere radioloog nu, deze man was veel kindvriendelijker en stelde ons echt gerust. Hij vond het ook vreemd dat het de vorige keer zo mis is gegaan, ze doen het namelijk veel vaker???!!!???
We krijgen volgende week vrijdag de uitslag van de kinderarts, maar de verpleger die er bij was bij de mcg kon wel zien dat er iets niet helemaal goed was (de radioloog zei niets, mag hij volgens mij ook niet doen) maar hij kon niet zeggen wat??? Zeg dan niks..............nu zitten we de hele week in spanning omdat er dus waarschijnlijk iets mis is, maar wat.............

Okay, ik stop maar weer eens, ik hoor Ruben boven mopperen, hoop wel dat hij doorslaapt, krijg vanmiddag nog kraamvisite(ja, nu NOG, hij is al ruim 3 mnd) en anders is hij zo chaggerijnig vanmiddag.

Groetjes Daniëlla

 
hi Daniele, succes met je afspraak bij de kinderarts, heb je hem volgende week vrijdag? wel irritant zeg dat je een week moet wachten, week in de spanning. Kon je meekijken op het scherm? Bij ons was dat wel en ik zag toen ook duidelijk urine van de blaas naar 1 nier lopen. Nou hadden we een radioloog die het ook allemaal aanwees en de kinderarts bleef bij het onderzoek een keek mee. Wel beter dat je nu wel een kundig arts had. Zou niet meer naar die andere kinderarts gaan. Zal in elk geval voor je duimen.

Sandra, heb je al wat geboekt? Ben benieuwd, lekker hoor, vakantie, heb er ook weer zin in. hahaha, kan ik wel vergeten heb nog maar 4 vakantie dagen. Er zitten echt leuke dingen tussen.

Dat Laurens blaasonsteking heeft gekregen begrijp ik ook niet, maandag gelukkig een afspraak bij de kinderarts, want hij krijgt inderdaad een onderhoudsdosis antibiotica. Misschien moet inderdaad de dosis omhoog.  Maar goed eerst maandag maar afwachten. Ze kunnen inderdaad meteen zien of ze blaasonsteking hebben, maar ze hebben ook een deel urine op kweek gezet, waarom precies weet ik ook niet, ook een vraag voor maandag.

Prettig weekend!
Lia

 
hoi dames
hier weer effe een berichtje van mij.
ten eerste lia, wat heb jij een lekker ventje kop met haar zeg hij lijkt wel veel ouder.
en ja we gaan op vakantie en wel zonder kinderen we gaan 6 aug een weekje naar turkije
aan de ene kant wel lekker maar ik weet niet of ik een week zonder mijn kids kan,morgen komen mijn ouders en schoonouders om te overleggen wie welke dagen voor zijn rekening neemt en ik hoop dat ze bij mij in huis komen scheelt een hoop gesjouw.
nog wel allebei bedankt voor de tip van dat internet adres ik heb hem bij mijn favorieten gezet,je weet maar nooit.
ja wachten duurt lang he wij moeten nog wachten tot donderdag en dan krijgen wij te horen wat er met ons kind aan de hand is ik denk dat hij wel geopereerd moet worden,maar dat zien we donderdag wel.
lia jij vroeg welk onderzoek thijs heeft gehad dat    onderzoek heet hypotone volume expansie test ze kunnen dan heel duidelijk zien wat daar in die buikstreek afspeelt,
thijs heeft hem begin deze maand gehad en donderdag krijgen we de uitslag.
ik ben benieuwd wat de kinderarts maandag gaat zeggen.
maar goed dat die kleintjes het allemaal nog niet door hebben jij zelf zit iedere keer weer in de zenuwen.
he daniella zag je bij het onderzoek niet dat zijn urine weer terug liep naar boven?
ik hoop voor je dat je vrijdag duidelijkheid krijgt en dat hij verder geholpen kan worden.
nou allebei nog een prettige zondag en tot van de week,groetjes san























 
Ik weet niet zo goed hoe ik zo'n foto moet 'aflezen', maar het was wel duidelijk te zien dat de contrastvloeistof helemaal tot zijn linkernier liep, dat werd tenminste wel donker op de foto, en aan de rechterkant niet.

Lia, wat een lief kereltje heb je!!! Een lekkere bos haar ook al!!!

Sandra, het lijkt me vreselijk om zonder Ruben op vakantie te moeten, misschien als hij wat ouder is, denk ik er wellicht anders over, maar nu moet ik er nog niet aan denken hoor!!! Wanneer ga je? (misschien had je het ook wel gezegd hoor). En het lijkt me inderdaad lekker als je (schoon)ouders bij jouw thuiskomen, daar hebben ze alles bij de hand, en dan hebben je kids ook minder last van evt. heimwee lijkt me.

Gr. Daniella
 
Ik weet niet zo goed hoe ik zo'n foto moet 'aflezen', maar het was wel duidelijk te zien dat de contrastvloeistof helemaal tot zijn linkernier liep, dat werd tenminste wel donker op de foto, en aan de rechterkant niet.

Lia, wat een lief kereltje heb je!!! Een lekkere bos haar ook al!!!

Sandra, het lijkt me vreselijk om zonder Ruben op vakantie te moeten, misschien als hij wat ouder is, denk ik er wellicht anders over, maar nu moet ik er nog niet aan denken hoor!!! Wanneer ga je? (misschien had je het ook wel gezegd hoor). En het lijkt me inderdaad lekker als je (schoon)ouders bij jouw thuiskomen, daar hebben ze alles bij de hand, en dan hebben je kids ook minder last van evt. heimwee lijkt me.

Gr. Daniella
 
Terug
Bovenaan