aangeboren afwijking

hoi daniella

dat heb ik ook altijd zo'n dokter vertelt het zo leuk en dan kom je thuis en dan denk je er overna wat hij gezegd heeft en dan weet je het niet meer en heb je tig vragen eigenlijk moet je ze dan gelijk opschrijven .
nee de urether is de buis van je nieren naar je blaas je plasbuis is van je blaas naar z'n piep.
en nee thijs heeft geen kijkoperatie gehad.
maar jij bent gisteren tochvoor de uitslag geweest of vergis ik   mee nou
groetjes san
 
Sandra, wij hebben inderdaad de uitslag gisteren gehad, maar kan je mijn reactie dan niet lezen???? Ik had mijn verhaal al gedaan.........
Ik hoor het wel................
 
hoi daniella
ik heb nu je verhaal gelezen weet je hoe dat komt dat ik je verhaal nog niet had kunnen lezen ik denk dat we tegelijkertijd zaten te tikken op vrijdag avond maar ik moest een paar keer naar thijs toe die lag te huilen en jij hebt hem eerder geplaatst dus zo doende had ik hem nog niet gelezen , sorry bij deze.
zo dus jullie hebben nog een hele weg te gaan met die kleine, ik hoop ook voor je dat eht tijdens die kijkoperatie gelijk verholpen kan worden anders moet hij 2 keer onder het mes.
je bent zeker wel opgelucht dat het met de heupjes meevalt?
nou nog een prettige zondag
groetjes san
 
hee hallo,

laurens heeft wel een kijkoperatie gehad, in WKZ, en ze hadden al van te voren gezegd dat als ze het konden verhelpen ze het meteen zouden doen, bij hem dachten ze dat het een klepje was die te dicht zat. Er zitten klepjes in je urine buis om ervoor te zorgen dat het urine wel van de blaas naar de piemel loopt en niet terug (reflux). Uiteindelijk was dat het  niet bij Laurens, maar dus misschien wel bij Ruben? Als dat het is, dan volgens de kinderuroloog, tikken ze het een beetje aan, waardoor het klepje een betere stand krijgt ofzo. Bij Laurens was het toch wat anders, je blaas loopt over in de urine buis en dat is in een zwanenhals vorm, zodat het urine niet terug loopt. Bij Laurens was/is die zwanenhals te hoog waardoor urine in de blaas achterblijft, met laserstraal hebben ze geprobeerd die zwanenhals minder hoog te maken. Maar goed, hij heeft dan ook nog dat urine nog naar de nier loopt.
Wel lekker dat je zo snel terecht kan. Heel zielig hoor die operatie maar het was op zich snel klaar, ze krijgen een roesje zo kort mogelijk. en ik denk dat de operatie op zich iets van een half uur duurde, een kwartier later kwam hij al bij en mag je er weer heen. Alleen het onder het roesje brengen is heel naar, daar ben je dan ook nog bij (in de operatie kamer) tenminste ik neem aan dat het hetzelfde zal zijn, lijkt me haast wel.

Sandra, nog eventjes, bijna op vakantie. Lekker joh, geniet er maar van. Na alle stress kan je dat zeker gebruiken. Wel jammer dat je niet echt goed nieuws hebt gekregen, en jammer dat hij ook nog aan de medicijnen moet blijven en van de nier natuurlijk. Maar hij staat onder controle dat is toch het allebelangrijkste.

Wij zijn ondertussen weer lekker bezig. Maandag weer urine ingeleverd, was niet goed, moesten vrijdag weer terug, om dan via een katheter urine af te nemen. Alles was goed met Laurens tot vrijdag middag, voor we naar de kinderarts moesten gaan,  kreeg opeens koorts over de 39 graden. Dus naar het ziekenhuis voor de afspraak, en hij is nu dus toch weer aan de antibiotica omdat  hij waarschijnlijk WEER blaasonsteking heeft. De kinderarts  begrijpt  niks van. Ze sturen zijn urine naar het lab, voor blaasonsteking onderzoek, die is goed, niks in te zien. Alleen uit de kweek komt uit dat hij e. coli bacterie heeft wat op blaasonsteking wijst, maar verder is het superschone urine, wat dus ook niet helemaal klopt bij blaasonsteking. Wel heel erg irritant allemaal want hij kan toch niet maar elke keer aan de antibiotica en steeds maar weer blaasonsteking krijgen, helemaal niet opdat hij al dagelijks een onderhoudsdosis antibiotica krijgt. Maar goed, maandag krijgen we de uitslag van de kweek weer binnen. En dan zien we wel weer verder. Hebben we wel weer 2 slapeloze nachten achter de rug want hij is weer behoorlijk ziek, arm moppie.

groetjes,
lia
 
hoi dames

alles goed met jullie?
he lia heb je de uitslag al?
hebben ze al een beetje laten doorschemeren als het niet goed is hoe het dan verder moet want zo kun je toch ook niet door blijven gaan je leeft de hele tijd in onzekerheid ik zou gek worden
ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt.
ja voor ons is het bijna zover afscheid moeten nemen van onze kindjes het zal wel janken worden morgenavond.
de koffer is bijna ingepakt de, koelkast is gevuld voor de opa's en oma's en het huis is schoongemaakt dus wat willen ze nog meer ,alleen ik ga dood moe op vakantie en ik moet morgen nog werken ook gelukkig niet de hele dag.
het idee dat ik een week op mijn kont mag zitten is toch wel een lekker idee.
daniella heb jij   nog vakantie deze zomer of heb je hem gelijk na je verlof geplakt?
nou als ik jullie niet meer hoor tot volgende week ik zal af en toe even aan jullie denken   als ik op het strand lig,tot volgende week dan horen jullie hoe het was.
doei,sandra
 
He Sandra,

Een fijne vakantie toegewenst en geniet ervan he, laat je snel weten hoe het geweest is?
Ik heb over  2 weken een weekje vrij, moet nog even wachten dus.

groetjes Daniella
 
Terug
Bovenaan