aangeboren afwijking

Sandra sterkte straks voor donderdag! Hoezo denk je dat er geopereerd moet worden? Spannend weekje, Danielle jij krijgt deze week toch ook je uislag binnen?

Ben benieuwd hoe je het vindt alleen op vakantie, ik dacht voor ik laurens had dat ook wel te kunnen. Mijn moeder komt binnenkort (woont niet in nederland) en stelde zoiets al voor, maar ik kan het nog niet. Misschien volgend jaar. Maar wel lekker naar Turkye lekker weer, kan je eventjes rustig aan doen, lekker genieten. Geniet ervan, over 2 weken al weg dus. hmmm ben eigenlijk wel een beetje jalours.

Hier nog een foto, van mij en mijn monster. hij heeft inderdaad veel haar, werd ook geboren met een kop vol haar (zwart), hij is ook al naar de kapper geweest. Hij is vandaag alleen een drama, driftbuien niet te kort, zit gewoon met zijn hoofd op de vloer te bonken.

groetjes,
lia



 
hoi lady's

alles goed met jullie?
met mij ook wel ik zit de hele dag op de wc van de zenuwen voor volgende week als we weg gaan .
ik vindt het heel moeilijk en heb er ook wel een beetje spijt van dat we gaan maar af en toe moet je ook eens aan jezelf denken en ik liep de laatste tijd een beetje op mijn tandvlees en kon om een scheet janken,dus ik ga er lekker van genieten .
de opa's en oma's komen in huis dus de kindjes kunnen lekker thuis blijven.
mijn schoonmoeder vroeg wel of we op een briefje wilde schrijven wat er met de kinderen moest gebeuren als wij er niet meer zijn nou ik heb zitten janken bij het maken van het briefje.
leuk lia die foto van jezelf met die kleine,jullie lijken wel op elkaar.
en morgen krijgen we de uitslag nog meer zenuwen ik ben benieuwd wat we te horen krijgen als ik morgen tijd heb dan zal ik het jullie gelijk effe laten weten
en daniella jij ook succes voor vrijdag ook zeker op van de zenuwen?
ik moet weer stoppen want ik moet om 15.30 gaan werken totaal geen zin in.
nou groetjes maar weer en misschien tot morgen groetjes san  
 
Hi Sandra,

joh je zal het vast heel leuk hebben, tuurlijk zal je ze missen maar het komt heus wel goed. Aan jezelf denken is goed voor je en ook voor je kids, geniet er gewoon lekker van!!

sterkte voor morgen.

groetjes,
lia
 
Hey meiden,

Ik ben inderdaad ook op van de zenuwen, ik ben echt bang dat het mis is met mijn kleine ventje!! Maar dan hoor je van iedereen om je heen: "Het is toch te verhelpen???" Alsof dat het minder erg maakt!!!!!!!
Gisteren belde de huisarts over de uitslag van de rontgenfoto van zijn heupjes, dat zit dus ook niet helemaal goed, ik moest met spoed een afspraak maken met een orthopeed om een spreidbroekje voor hem aan te laten meten. Dat ook nog!!! Ik laat hem altijd ingebakerd slapen, maar nou hoorde ik dat dat dus ECHT NIET mag als de heupjes niet goed zijn. Vannacht heb ik hem dus voor het eerst zonder inbakerdoeken laten slapen, hij sliep sinds een paar weken snachts door, maar nu was hij dus om 3 uur weer wakker, ik heb echt het idee dat ik weer van voor af aan moet beginnen.
Ik baal hier echt van!!
He Sandra, je zal vast een ontzettend leuke vakantie hebben, als je zelf zegt dat je er echt aan toe bent, je moet er dubbel van gaan genieten
Ik ga weer even verder film kijken, de reclame is afgelopen......
groetjes daniella
 
Gelukkig, het valt toch weer mee.........
Ruben slaapt nu nog!!!!!!!!!  en hij is vannacht helemaal niet wakker geweest.....
Ik vind het ook zo sneu om hem nu wakker te maken, ik denk dat hij het vandaag maar met 4 voedingen moet doen ipv 5.
(trouwens jammer dat ikzelf wel klaarwakker ben, ik had nu eindelijk weer eens uit kunnen slapen!!)

groetjes daniella
 
Hey meiden!!

Nou, vandaag dus in het ziekenhuis geweest voor de uitslag. Hij heeft een vernauwing in zijn plasbuis (in zijn piemeltje) waardoor hij niet goed kan plassen. Daardoor wordt de druk in zijn blaasje te hoog met als gevolg dat de urine dus terugstroomt naar de nieren. Ondertussen is zijn blaas dus beschadigd, omdat deze telkens opgerekt wordt door de grote hoeveelheid urine die hij vasthoudt. Hij heeft nu allemaal 'uitstulpels' in zijn blaas en zijn urineleiders zijn ook verwijdt, dat komt ook doordat de druk telkens te hoog is. De eerste keer dat ze de mcg deden, plaste hij immers bloed. Dat kwam dus niet door de onkunde van de arts-assistent, maar dus doordat zijn plasbuis te nauw is!!
Maar toch zijn we doorgestuurd naar een kinderuroloog, want in het MCL kunnen ze hem niet verder behandelen. Wij dachten dat we naar Utrecht moesten, maar we gaan naar het Academisch ziekenhuis in Groningen, dat is ook wat dichterbij voor ons. Als het goed is, bellen ze ons binnen drie weken voor een afspraak, dan gaan ze een kijkoperatie doen, om te kijken waar de vernauwing zit, en dat hoop ik dat ze het meteen verhelpen, maar dat weet ik niet zeker. We krijgen namelijk eerst een gesprek met de uroloog over hoe ze het gaan aanpakken.
En hij moest vanmiddag ook naar de orthopeed, dat viel gelukkig reuze mee. De huisarts had gezegd dat we met spoed een afspraak moesten maken, omdat het mis was. De orthopeed vond het allemaal wel meevallen, dus moeten we over anderhalve maand opnieuw rontgenfoto's laten maken. Waarschijnlijk is het dan allemaal al goed gegroeid, omdat de ruimte tussen zijn heupjes en de kop van zijn bovenbeentjes minimaal was. Hebben ze ons WEER voor niks ongerust gemaakt!!!


Verder heb ik eigenlijk weinig nieuws......

Hoe is het met jullie???

groetjes Daniella
 
hoi

he daniella het zit jullie ook niet mee, je denkt wel eens houdt dit nooit op dan weer dit dan weer dat.
ik hoop dat het meevalt met dat spreidbroekje.
onze zoon hoeft gelukkig niet geopereerd te worden misschien wel later maar niet nu .
hij heeft wel een vernauwing aan zijn urether maar het kan zijn dat hij eroverheen groeit
want die urether verwijdt uit zich zelf ook nog wat dus als ze hem nu gaan helpen en die urether verwijdt zichzelf nog dan wordt hij te wijd en dat zou ook weer niet goed zijn .
hij blijft wel nier patient want er zit een litekenweefsel op zijn nier en dat geeft op latere leeftijd weer problemen hij zou dan een hoge bloeddruk kunnen krijgen waardoor ook zijn nieren weer minder zouden kunnen gaan functioneren,goh wat een verhaal is het nog duidelijk?
hij moet over 3 mnd weer terug voor een echo en als dat er goed uit ziet mag hij hier onder controle bij het streekzkh.
en zijn medicijnen moet hij verlopig nog blijven slikken ze weten nog niet hoe lang het kan zijn dat   hij mag stoppen eind dit jaar en anders misschien pas als hij zindelijk is.
dus echt slecht nieuws is het niet .
en daniella hoe was het vandaag bij jullie met de uitslag?
en lia alweer aan het werk valt zeker wel tegen?
ik ben vanmiddag de reis gaan betalen en de tickets opgehaald dus we kunnen niet meer terug,maar ik heb me voorgenomen er van te gaan genieten.
prettig weekend ik ga morgen lekker shoppen met die kleine de oudste gaat met zijn vader mee met de vrachtwagen, heerlijk!
groetjes san
 
Hey Sandra, bedoel je met de urether de plasbuis??? En jouw kleintje had toch ook een kijkoperatie gehad??? Als ik het goed begrijp kan het dus zijn dat ze bij Ruben ook niks gaan doen, en afwachten of het misschien vanzelf wijder wordt??? net als bij jouw zoontje........

Ach, ik moet gewoon het gesprek met de uroloog maar afwachten, dat heb ik nou altijd he, als we net in het ziekenhuis zijn geweest, zit ik vol met vragen. Ik moet ze allemaal maar opschrijven denk ik, want als we er zijn heb ik meestal een black-out!!!! Dan vraagt de kinderarts: heeft u nog vragen, is alles duidelijk??? en dan weet ik niks te verzinnen..... gek he!!!
 
Terug
Bovenaan