aangeboren afwijking

He lia, hoe gaat het met Laurens, is hij weer wat opgeknapt?? Heb je de uitslag al van de urinekweek???
Kan het niet zijn dat ze een e-coli bacterie hebben gevonden omdat ze de urine via een katheter hebben afgenomen?? Dan kan het zijn dat de huid bijvoorbeeld niet goed schoon was. De e-coli bacterie zit namelijk ook in de ontlasting, misschien dat daarom de urine zelf wel schoon was.

We hebben Ruben vandaag voor het eerst een fruithapje gegeven (weekje te vroeg, hij is volgende week pas 4 mnd, maar volgens mij is hij er wel aan toe) Hij vond het ontzettend lekker, ik dacht laat ik eerst maar een paar hapjes proberen, laat zijn darmpjes eerst maar even wennen, maar hij schreeuwde moord en brand toen hij niet meer kreeg, zo lekker vond hij het. Toen heb ik hem maar zijn fles gegeven, en was hij weer snel tevreden. Donderdag moet ik weer met hem naar het consultatiebureau, dan zal ik even vragen of ik zijn laatste fles van 22.30 uur mag laten vallen. (heb het al eens geprobeerd, zonder succes, hij werd snachts weer wakker) Ik moet het denk ik langzaam afbouwen, nu hij zometeen meer bijvoeding krijgt, kan hij best zonder die fles.







 
Hi Daniella,

Ach wat een scheetje. Dus  Ruben vond het fruithapje lekker!! Ik ben ook bijvoeding gaan geven vanaf iets van 4 maanden. Ook nutrix door de laatste fles. Op een gegeven moment moest ik Laurens gaan wakker maken voor de laatste fles, of het was dat er op een gegeven moment te kort tussen zou zitten omdat je dan om de 4 uur geeft, dus ben ik die niet meer gaan geven, en de laatste fles (was denk ik rond 9 uur) gaf ik met rijstebloem zodat het iets meer substantie had. Dat zou je ook kunnen proberen volgens mij is rijstebloem vanaf  4 maanden. Gek he het is niet eens zo lang geleden maar ben het nu al vergeten.

Met Laurens gaat het weer goed, alleen de kweek van de urine van de katheter zat toch e.coli in, ook de gewone test gaf nu blaasonsteking aan. Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon nog niet helemaal weg was van die keer dat we op vakantie waren. Zijn antibiotica kuur liep vorige week donderdag af, heb gister weer urine gebracht, dus ben benieuwd. Als het nu nog niet goed is dan bel ik de kinderuroloog van het WKZ in Utrecht. Ik wordt er een beetje gek van want de kinderarts in hilversum begrijpt het ook niet allemaal maar doet verder ook weinig. Begrijp het wel, het is niet levensbedreigend maar ik vindt het toch niet normaal als een kind in 3 weken 2 keer blaasonsteking heeft, terwijl hij al een onderhoudsdosis antibiotica krijgt.

Alles goed verder, hoe is het op je werk? Blij dat je binnenkort minder uren kan gaan werken? Ben het even vergeten maar zal binnenkort wel ingaan of niet.

Groetjes,
Lia

 
Hoihoi,

Ik heb nu lekker even een weekje vrij, we zijn druk bezig met het opknappen van ons huis, Willem is de garage aan het verven en ik ben binnen bezig. Even lekker alle "werkdrukte" van ons weg verven. Volgende week misschien nog even een dagje weg, hebben jullie nog tips??? Met een kleintje kan je nog niet zoveel, misschien de dierentuin ofzo, als het tenminste mooi weer wordt.
Lia, heb je de laatste uitslag van de urinekweek al binnen, is het nu helemaal weg??? Ik hoop het maar voor jullie.
En Sandra, al terug van vakantie??? Hoe heb je het gehad??? (ben even vergeten terug te lezen wanneer je ook alweer weg bent gegaan)

groetjes daniella
 
hallo dames

ja we zijn weer in nederland vanmorgen om 9.10 waren we weer op nederlandse bodem erg koud vergeleken met turkijke daar was het gisteren zo'n 46 graden erg warm maar wel vol te houden de lucht vochtigheid is daar heel anders.
we hebben erg genoten ik kan het iedereen  aanraden om even zonder kinderen  weg te gaan, het afscheid nemen was een drama we zouden om 7 uur sóchtends van huis vertrekken dus we hadden die avond daar voor al afscheid genomen ik had daar vrede mee maar net voor dat we weg wilden gaan werden ze wakker me schoonmoerder vroeg of ze ze mocht halen   nou dat hadden we beter niet kunnen doenwant iedereen moest janken verschrikkelijk was dat.
het was er erg mooi


ze zijn daar erg gastvrij zelf hebben ze niks maar je moest wel bij ze komen eten
onze buurtjes komen er al een paar jaar dus die hebben daar een hoop turkse vrienden
we hebben niet veel gedaan omdat het te warm was, we hebben nog weleen mooie rit gemaakt door de bergen naar een strandje zo'n 25 kilometer verderop het was een van de mooiste route die ik heb gemaakt

nou genoeg over mijn vakantie , hoe is het verder met jullie?
he lia ik zou als ik jou was maar contact op nemen met die kinderarts in utrecht want zo wordt je ook niet veel wijzer, heb je de uitslag al van die urine kweek?
he daniella zo lekker een weekje vrij lekker effe genieten van die kleine
was alles goed op het consultatiebureau?
ik kan mijn ogen niet meer open houden ik ben al wakeer vanaf gisteren ochtend 9.00
dus ik ga lekker mijn bedje opzoeken
nog een prettige zondag en tot gauw
groetjes san

 
Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie???

Hier is het lekker hectisch, we zijn mijn opa en oma aan het verhuizen. Gisteren is de verhuiswagen gekomen en we moeten nu nog 225 dozen uitpakken (van de 275, een normaal gezin met 4 kinderen heeft ongeveer 175 dozen nodig) We zijn al 1,5 dag bezig geweest met 50 dozen!!! Het probleem is dat ze kleiner zijn gaan wonen en mijn oma kon nogal moeilijk afstand doen van haar spulletjes. (moet je nagaan: ze bewaart zelf de clipjes van alle boterhamzakjes, terwijl  je bij elk nieuw pakje nieuwe clipjes krijgt, en nog een voorbeeld: mijn oma heeft welgeteld 21!!!! schoonmaakemmers, terwijl ik er altijd maar eentje tegelijk gebruik, meer dan 150 tupperwaredoosjes en ga zo maar door. Het is een beetje frustrerend, ze mist zo'n 8 kasten in het nieuwe huis, we staan echt met ons handen in het haar, maar we kunnen haar er echt niet van overtuigen dat ze spullen moet weg doen.
We gaan maar rustig door, dit zou ons weekje vakantie zijn!!!! (ik was echt positief ingesteld en dacht dat we met 2 dagen klaar zouden zijn, dit wordt wel 2 maanden volgens mij)

Verder is het met Ruben ook allemaal goed, de laatste keer op het buro was hij 64 cm en 7725 gram. Hij is dus iets dikker dan dat hij lang is, maar dat rent hij er straks allemaal af toch????? De consultatieburo-arts wilde hem een speeltje in zijn handen geven, hij pakte het alleen niet aan, ze vond dat hij dat eigenlijk al moest kunnen. Het enige wat hij doet is naar zijn handjes kijken, en dan op zo'n manier van: zijn die van mij??????????? Ik probeer hem nu wat te stimuleren en zowaar hield hij vanmiddag een rammelaar vast (volgens mij meer nog een grijpreflex hoor) maar ik blijf positief!!! Het komt vanzelf wel, maak me niet ongerust hoor. Sommige baby's kunnen zich met 4 maanden ook al omrollen, maar als ik zo naar Ruben kijk duurt dat nog wel een paar maandjes.

Verder nog nieuws daar?? Leuke fotoos sandra, ben je al weer aan het werk of had je nog een paar daagjes vrij??

groetjes daniella
 
heee hallo

zo, ziet er zeker mooi uit waar je bent geweest Sandra! Volgens mij heb je het echt naar je zin gehad, ik ben blij voor je, je had het ook echt verdiend. En Danielle sorry dat je je vakantie met een verhuizing bezig bent, ik hoop dat je vandaag ook wel een beetje van het weer hebt kunnen genieten!!

Het consultatie buro, tja, weet je ik luister niet al te veel naar ze, en je hebt gelijk hoor Danielle, als ze gaan rond lopen dat gaan die extra spekkies er echt vanaf. Laurens is ook altijd net ietjes boven het gemiddelde kwa gewicht maar wel gemiddeld kwa lengte, dus iets te dik. Nu niet meer, de laatste tijd komt hij in gewicht niet meer aan, maar groeit wel in lengte. En ook de ontwikkeling doen ze allemaal op hun eigen tempo. Laurens heeft trouwens ook niet echt gekropen, maar hij loopt, 2 weken geleden op mijn verjaardag, zijn eerste 2 stapjes, vorige weekend al 6 a 7 stapjes en nu stapt hij de hele kamer door, zo schattig, die o-beentjes. Hij is nu wel baby af eigenlijk. Hij heeft ook geen last meer van de blaasonsteking, de laatste keer was de urine goed, maar zat er wel nog wat verontreiniging in. In september komt de kinderuroloog van wkz en gaan ze overleggen, half september ga ik dus de kinderarts bellen om te horen wat ze hebben afgesproken.

Mijn moeder is er nu trouwens, dus ben een tijdje hier niet geweest, ze woont in senegal en ik zie haar dus ook niet vaak. Het is erg gezellig. ZIjn gister trouw jurken gaan kijken, volgend jaar gaan we trouwen, spannend hoor, heb nu 2 jurken die ik leuk vindt, nu nog een beslissing maken. Jeetje wat zijn die dingen duur trouwens.

O.k ik ga weer verder, nog was ophangen enzo. En vroeg naar bed, mijn moeder is vanavond bij mijn zus, dus kunnen we vroeg erin en daar ben ik wel aan toe.

Groetjes,
Lia
 
hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen aangezien jullie zo'n vast clubje hebben.
Ik ben bianca en moeder van Joris nu 6 maanden oud.
Ik lees al eventjes met jullie mee omdat Joris een paar weken geleden een nierbekkenontsteking heeft gehad wat zoals jullie weten voor een jongetje van 6 maanden niet gewoon is.
Hij zit nu in de molen van onderzoeken die jullie kindjes ook hebben gehad maar waar nog niet duidelijk is wat de oorzaak is. Hij heeft een echo gehad waarop ze maar 1 nier hebben kunnen vinden, wat niet wil zeggen dat er ook maar 1 is.. daar komt dus nog verder onderzoek naar. Ook heeft hij een MCG gehad die goed was, maar de andere nier moet nog gezocht worden wellicht deed die even boodschappen ten tijde van het onderzoek??
Ik hoop dat ik bij jullie kan inhaken omdat ik het prettig vind om te schrijven met moeders die ween waar het over gaat.

groetjes bianca
 
Hey Bianca,
Welkom!!!
Wat vervelend dat ze die ene nier niet kunnen vinden joh!! Ik hoop inderdaad voor jullie dat die even "boodschappen" aan het doen is. Maar wel vreemd dat ze dat bij de mcg niet konden zien, gaan ze nog wat anders doen dan om te kijken of ie er nog ergens is??

He Lia, wat leuk dat jullie gaan trouwen, gefeliciteerd!!!! Wij zijn afgelopen maart getrouwd (3-3-05, toen had het zo enorm veel gesneeuwd). Ik was toen 7 maanden zwanger van Ruben, we hebben een ontzettend mooie dag gehad, maar het was wel zwaar hoor, met die buik toen. Ja, die jurken zijn duur he, die van mij koste ongeveer 900 euro, en toen moest hij nog vermaakt worden (bovenkantje was maat 40 en vanaf de buik was hij maat 46!!! tja mijn buik moest er wel in natuurlijk. Met nog alle accesoires erbij, schoenen, hoepel, jasje ed kwam hij op ruim 1400 euro.

Hij is trouwens nog te koop hoor, hihi, hij zal je alleen niet passen denk ik. Hebben jullie al een datum geprikt?? Wat leuk trouwens dat je moeder er is (speciaal voor jouw om je jurk uit te zoeken, hihi) kom jij zelf ook uit Senegal of is je moeder daar later heen gegaan?? Nog gefeliciteerd trouwens met je verjaardag.
En weer spannend voor jullie, dus half september weten jullie wat ze gaan doen met Laurens.

Ik duik mijn bed maar weer eens in denk ik, ben hartstikke moe. Ik heb Ruben gisteren maar 4 flessen gegeven ipv 5, hij kreeg de laatste nu om 1930 uur ipv 2230 uur, daarom was hij vanmorgen om 6 uur al wakker (normaal om half 8) Maar hij ligt er nu alweer in. Ik heb nu nog vakantie, nu "mag" het nog.

Groetjes Daniella

 
 
Terug
Bovenaan