aangeboren afwijking

hoi allemaal

alles goed met jullie?
en daniella klaar bij je oma? heb je nog tijd gehad voor jezelf?
je moet je niet druk maken hoor wat zo'n consultatiebureau zegt het ene kind doet alles wat hij zou moeten kunnen op een bepaalde leeftijd,jij kent je kind het beste en je weet donders goed als er iets niet goed is ik zelf zeg altijd maar ja en amen op zo'n bureau en als ik het niet vertrouw dan horen ze het vanzelf.
he lia wat leuk dat hij loopt schattig om te zien he, alleen wel jammer het gaat allemaal al zo hard.
thijs kruipt en staat los en probeert over te stappen van tafel naar bank.
hij is alleen de laatste 2 dagen heel erg aan het dreinen dus ik ben al weer toe aan vakantie (grapje hoor).
wat zal jij genieten nu je moeder er is.
heb je al een datum waarop je gaat trouwen dus laurens is dan zeker jullie bruidsjonker(als je het zo noemt?)
en maak je er een groot feest van of hou je het bescheiden?,wij zijn ook niet getrouwd we moeten het eigenlijk wel een keer doen maar iedere keer stellen we het uit en het kost zo'n hoop geld .
he bianca welkom in ons clubje!
zit jouw zoontje op dit moment ook aan de medicijnen? ik hoop dat andere onderzoeken een beetje duidelijkheid gaan geven
oh daniella voordat ik het vergeet te zeggen wat was je een mooie bruid, mooie foto zo in de sneeuw.
ik heb voor de rest niet zo veel nieuws te vertellen behalve dat ik weer bijna moet gaan werken hellaas ik heb er nog geen zin in.
nou allemaal nog een prettige zondag toegewenst met hopelijk nog een beetje zon.
groetjes san





 
Hallo,

Joris gebruikt nu trimethoprim 3cc per dag, in ieder geval nog 3 maanden.
Het gaat nu erg goed en ben inmiddels begonnen met groente en fruit hapjes, probleem is alleen dat hij nu minder gaat drinken, opzich niet zo erg maar dat is bij hem ook het eerste teken dat hij zich niet lekker voelt dus als hij stopt met de fles krijg ik het toch een beetje benauwd. Ik had nooit gedacht dat ik zo'n stresskip van een moeder zou worden!
Joris woog met 4 maanden 8135gr en was toen 65cm lang   gezonde hollandse welvaart zei de cb arts. Dus ene oor in andere uit!
Vind het erg mooie trouwfoto's bijzonder zo in de sneeuw dat zullen niet veel mensen mee maken op hun trouwdag hier in holland!

groetjes bianca
 
heee hallo allemaal,

Bianca welkom, het wordt steeds gezelliger hier!!!

mooie foto zo  in de sneeuw, heel on-nederlands eigenlijk. Mooie jurk ook, en ja wat zijn die duur.   Je ziet er echt heel mooi uit!

Ja het trouwen, we maken er een niet al te groot feest van, eigenlijk helemaal geen feest, maar we geven een borrel/receptie. Laurens wordt wel bruidsjonker ja, lijkt me erg grappig, mijn moeder gaat een klein   pakje laten maken in senegal, kost daar geen drol. Wij vinden het  allebei zonde om een groot feest te geven en ik hou daar zelf ook niet van om de hele dag in de belangstelling te staan,  dus eerst trouwen, dan borrel, daarna eten met alleen familie. Dan een weekendje weg ofzo met zijn tweetjes. Ga zo vanmiddag naar een andere bruidswinkel, is kijken wat ze daar hebben en anders bestel ik de jurk die ik vorige week heb gezien.

Dat lopen is echt zo grappig maar het gaat inderdaad wel erg snel nu. Danielle ik zou me echt geen zorgen maken hoor, luister gewoon niet teveel naar het CB. Je loopt toch ook nog bij de kinderarts ook, onze kinderarts vindt eigenlijk het CB maar niks (zegt hij niet maar laat het wel blijken). Bij het CB gaan ze veel te veel van regeltjes uit, terwijl iedereen toch echt anders is, kwa gewicht, lengte, voeding enzo. Wij hebben  besloten  voorlopig niet de BMR prik te geven, en daar waren ze niet blij mee, maar het is toch je eigen kind, niet die van hun. Ik wil eerst dat hij toch een beetje beter en sterker is. Een vriendin van me gaat hem helemaal niet geven. Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar voorlopig in elk geval nog niet.

Ben gister naar sauna in putten geweest met mijn moeder en zus. Mijn moeder wordt 60 binnenkort en dit was een cadeau (beauty treatments enzo). Ze vond het helemaal geweldig, al dat gefrummel. Ze was helemaal in haar nopjes. Morgenochtend gaat ze naar engeland, blijft daar dan nog even daarna komt ze weer terug.

Ik ga maar weer verder.

groetjes
lia
 
hallo allemaal,

Vandaag naar het CB geweest Joris weegt al 10 kilo!! Dacht al wat krijg ik toch last van mijn rug maarja wat wil je!! ha ha.
Ik wil over gaan naar 3 flessen wanneer hebben jullie dat gedaan?
Morgen moet hij voor een tweede echo wel spannend als daar de 2e nier niet op gezien wordt of als die te klein is krijgt hij een renogram.
duimen jullie voor ons?

Wanneer ga je trouwen lia? Lijkt me erg leuk maar mijn vriend heeft er niet zo'n haast mee. Ik denk dat als ik moet wachten op een aanzoek ( nu al 10 jaar) dan komt het er nooit van maar ik ga het ook niet vragen..

groetjes bianca
 
Hey meiden,

Bianca, zo 10 kilo al, ik denk dat Ruben dat ook wel redt als hij 6 maanden is, hij is nu al 8 kilo en is nu ruim 4 maanden (hij is van 14 april)
Spannend zeg, morgen de echo. Ik hoop echt voor jullie dat ze de tweede nier vinden hoor. En anders een renogram, wat is dat precies???
 
Lia, lekker he, zo'n beautydagje!! Heb je dan ook nog familie in Engeland wonen?? En hoe lang blijft je moeder dan nog in Nederland??  Als ik een goede band met mijn moeder zou hebben zou ik het denk vreselijk vinden als ze in het buitenland zou wonen. (maar ik heb op dit moment niet zo'n goede band met haar, dus nu zou ik haar er wel heen willen "toveren")
Misschien ben ik een beetje een scheiterd, maar ik geef Ruben wel al zijn inentingen, ik zou als de dood zijn dat hij ziek wordt. En al helemaal als het voorkomen had kunnen worden door een prikje. Ik weet dat hij al een hoop ellende moet doorstaan, en dan is zo'n prikje natuurlijk niet leuk voor hem, maar als hij ziek wordt is het nog minder leuk.
Wij hebben trouwens ook niet een groot feest gehouden met ons trouwen. Alleen mijn en zijn broers en zussen + aanhang en mijn opa's en oma's (die van willem leven niet meer) Maar nog waren we dan met zijn 34en. Ik heb zelf nl  7 broers en zussen en willem 5. Met alle aanhang erbij was dat al een hele ploeg. We zijn met zijn allen uit eten geweest en hebben daarna in het zelfde restaurant nog wat gedronken. Wij waren om 11 uur alweer thuis. Toen had ik het ook wel gehad hoor, tja ik was wel 7 mnd zwanger.
En Sandra, ben je weer aan het werk?? Ik vind het op dit moment niet zo erg, het is toch elke keer van dat !@#$%^&*weer!! Laat mij maar werken dan! Ik neem in het najaar nog wel een weekje vrij denk ik. Hopen dat het dan een beetje mooi weer is.

Ik ben Ruben nu fruithapjes aan het geven en dat gaat hardstikke goed, tenminste als hij een Olvarit of Bledina potje krijgt. Ik heb me altijd voorgenomen zelf de hapjes te maken, maar meneer hoeft het niet!!!!!!!! Ik had peer en banaan fijngemaakt met de staafmixer, maar ik krijg het lang niet zo fijn als wat er in die potjes zit. Eergisteren aten wij zelf wortelen en toen heb ik er voor hem ook een paar gepureerd, dat vond hij wel heel erg lekker, alleen kon hij vanmorgen wel moeilijk poepen. Hij heeft voor het eerst in zijn leven een "drol" gemaakt. Hebben jullie nog tips om verstopping tegen te gaan???
Bianca, ik zit zelf nog maar net op 4 flessen, ik kan je dus geen tips geven.

groetjes Daniella
 
hee,

Hier nog een met een slechte relatie met moeder, misschien kan die van mij ook mee naar het buitenland?

Wat wel eens wil helpen om wat makkelijker te poepen is een theelepeltje zonnebloemolie in de fles. De poep glijdt er dan wat gemakkelijker uit het heeft verder geen werking op de darmen.
Wat een onderwerp he? Ik vind de poep van joris sinds hij hapjes krijgt wel veeeel harder stinken!!

Een renogram is dat ze radioactieve vloeistof in zijn ader spuiten en dan kunnen ze de nieren goed zien en ook hoe ze werken.
maar eerst zometeen de echo!
Hebben jullie niet dat je steeds met de thermometer in de aanslag staat bij de eerste tekenen van mogelijk ziek zijn??

groetjes bianca
 
echo gehad, en weer konden ze maar 1 nier vinden.
Dat hadden we natuurlijk wel verwacht want waarom zouden er nu wel ineens 2 nieren zitten? Maar toch is het ontzettend balen even dachten ze hem te zien maar werd niet duidelijk mogelijk ligt 1 nier in het bekken.
Dus dat hopen we dan maar, 1 nier is zo kwetsbaar zeker als die dan ook al ziek is geweest.
Ben meteen naar de KA gelopen dacht ga niet wachten op een afspraak! Ze gaan nu meteen een renogram aanvragen hopelijk gaat dat een beetje vlot het duurt allemaal zo lang!

groetjes bianca
 
Hey Bianca,
Wat is dit balen zeg  ik leef met je mee. Anders mag hij wel een nier van mij hebben hoor!!!!!!!!!!! Nu maar hopen dat ze hem misschien met de renogram wel vinden. Dit onderzoek lijkt zeker wel op de mictie-cystogram, alleen nu spuiten ze het contrastvloeistof in zijn ader ipv via een katheter direct in de blaas. Hij is ook behoorlijk ziek geweest dan, als zijn nier al zo kwetsbaar is. Bij Ruben waren we er vrij snel bij, hij was pas 6 weken toen hij voor het eerst ziek werd. Ik wil je niet bang praten ofzo, maar ik heb wel gehoord dat als het te lang duurt en vaak ontstoken is dat de nier kan "verschrompelen". Ik hoop niet dat dat bij jullie het geval is, want dan ben je nog niet jarig.
Lia, ik las net een topic over de bmr prik, zo had ik het nog helemaal niet bekeken. Ik had er nog nooit van gehoord dat je er ook gehandicapt van kan worden. Dit brengt mij ook wel aan het twijfelen eigenlijk. Ik moet me er maar eens goed in verdiepen.

Groetjes Daniella
 
Terug
Bovenaan