alcohol

Als je 1 glaasje per weekend zou drinken, en verder niet, dan kun je toch zeker dat ene glaasje ook wel laten staan??? Ik zou het niet doen. Stel dat er wel iets met je kindje blijkt te zijn en je hebt zo nu en dan gedronken, dan vergeef je dir jezelf nooit. Ook al zul je nooit weten of het door de alcohol gekomen is. 'Sjuutje' voor een keertje dan maar?

Toch fijne carnaval gewenst hoor!

Groet,

Anouk

Dat is dus zo nonsens om te doen...
Denken dat dat glas water de alcohol verdunt en minder schadelijk zou maken...
Het verdunt idd. de alcohol wel , maar deze is al opgenomen in je lichaam en verdunt dus pas in je bloed , de hoeveelheid blijft wel hetzelfde en komt dus nog gewoon aan bij je kleintje...

Proost neem dr nog maar 1 op je baby

He hallo
Nou de meningen zijn aardig verdeeld.
Ik kan me voorstellen dat zoals met carnaval je daar het hele jaar al naar toe hebt geleefd. Ik denk als je voor de zwangerschap veel wijntjes dronk dat je lichaam daar ook meer aan gewend is.
Sommige mensen kunnen al dronken worden (bijwijze van) van 1 glaasje wijn.
Maar er zijn ook mensen die 10 glaasjes drinken en het dan pas voelen.
Dat is dus per persoon verschillend. Ik werk zelf in de horeca, en zie genoeg zwangere vrouwen die elke week drinken tsja dat keur ik niet goed.(en dat dus dagellijks doen)
Ik neem zelf een malt biertje gewoon voor de gezelligheid, en het lijkt dan net of je toch een beetje gezellig meedoet. Wat dan nog veel leuker is dat je iedereen dronken ziet worden en zelf gewoon nog veel meer lol hebt dan de rest.
Alcohol is nooit goed voor een mens ook niet voor de zwangerschap. Wat misschien ook nog een tip is witte wapper. Dat is witte wijn met sparood, moet je wel even aan de barkeeper vragen dat ie er iets minder wijn in doet. Dan heb je toch de smaak van wijn is gelijk verdund. Veel water drinken het verdund je bloed  NIET maar drijft de afval stoffen WEL eerder je lichaam uit. Ik zou zeggen doe waar jij je prettig bij voelt. Mijn mening is   1 kan geen kwaad. Als je je verder wel aan de regels hebt gehouden.
Groetjes leena

Ik begrijp het niet, misschien omdat ik nog nooit Carnaval gevierd heb, maar: doe je pas gezellig mee als je een malt biertje neemt in plaats van een glaasje spa rood? En wat maakt dat kleine beetje wijn in de witte wapper uit? Kun je dan niet beter gewoon spa rood nemen?
Ik begrijp wel dat het moeilijk uit te leggen is hoor, en iedereen moet voor zichzelf kiezen. Maar ik kan er niet bij dat je alcohol nodig hebt om plezier te maken.

Ach en volgend jaar is er weer carnaval en dan hopelijk met een gezond kind.

quote: Xanthe reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-02-2006 17:05:14'));

Mijn gyn  is van mening dat dit juist zeer slecht is voor de vrucht. Ik rookte nog toen ik bij hem kwam en ben toen gestopt , evenals mijn partner.
En drinken deed ik ook niet vanaf het moment dat de eisprong was geweest. Nou was dat voor mij heel goed bij te houden omdat ik dmv. een ingreep zwanger ben geworden.

Tja je kunt alles al betuttelend zien , maar je kunt ook bedenken dat ze het niet voor niets zeggen en wij leven nou eenmaal in een cultuur waarbij we zoveel dingen weten.

Hoe zou je het vinden als je kind later problemen blijkt te hebben en dit wel eens kon komen door een dat glaasje dat je niet kon laten staan? Ik zou me schuldig voelen naar mijn kind toe.

En ik ken ze hoor , waarvan de moeder wel eens een glaasje dronk tijdens de zwangerschappen. 4 kinderen en allemaal een achterstand en leer en gedrags problemen. 1 kind al uit huis geplaats omdat die niet te houden is en een gevaar was voor de overige kinderen.
Maar nee het kan geen kwaad hoor dat ene glaasje zo af en toe...

Dream on....

Pas op met wat je zegt! Ik vind dit wel heel erg! Hoe weet jij nou dat het door de alcohol komt (wel eens een glaasje....)
Ik heb er geen woorden voor...

Xanthe, ik vind het heel goed van je dat je helemaal niet drinkt tijdens de zwangerschap. Of beter gezegd: het moet ook normaal zijn dat je je dan kunt beheersen. Jij doet dat ook!
Maar ik ben wel geschrokken van je veroordeling over iemand in jou omgeving met 4 kinderen, die af en toe wel eens een glaasje dronk. Alle 4 hebben ze leer/gedragsproblemen. Je kunt nóóit weten of het door de alcohol komt, het lijkt me ook sterk: 4 kinderen. Ik zal eerder zeggen, het is een erfelijk gen wat betreft die problemen.
En wat is af en toe een glaasje?
Ik vind zelf persoonlijk het niet een prettig idee om elk weekend te drinken, ook al is het maar één glaasje wijn (tijdens de zwangerschap dan). Dat zou niet goed voelen, daarmee maak je de kans wel groter dat er iets mis zou kunnen zijn.
Maar als je tijdens de zwangerschap een paar keer een glaasje hebt gedronken, dan lijkt me dit geen kwaad kunnen. Alleen je kunt er maar beter geen gewoonte van maken.
Vroeger, eeuwen geleden, dronken mensen bijna niks anders, omdat er gewoonweg niks anders was. Ook kinderen dronken wijn/ bier. Ik weet niet of er toen meer kinderen geboren werden met afwijkingen dat tegenwoordig. Ik weet wel dat er meer kinderen stierven (en vrouwen) bij de geboorte. Maar dat was vooral om de slecht hygiene en de beperkte kennis van de medische wetenschap.
Wat ik in ieder geval wil zeggen: doe geen uitspraken waarvan je nooit zeker kunt weten of het waar is.

Ik snap niet dat alles door elkaar komt! iets wat ik eerder heb geschreven komt later erop te staan. En alle berichtjes die daarvoor geschreven zijn komen allemaal na mijn berichtjes!

Terug
Bovenaan