als je net bezig bent... (mijn mening)

quote: Meissie_YP reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-07-2007 16:54:57'));

En dan nog even terug te komen op dat kussen onder je kont, het is eigenlijk wel logisch dat de zaadjes meer kans krijgen als je bekken gekanteld zijn dan als je direct na  een paar  minuten naar de wc gaat? Dan loopt het er immers direct weer uit?

Het klinkt idd heel logisch om dat te doen, maar goed er zijn ook die bij "voor het zingen de kerk uit" al zwanger zijn.
Heb het van zowel de gyn (3 verschillende) en 4 verschillende verloskundigen gehoord omdat het toen onze eerste op komst was nogal een hype hier bleek   te zijn hihi.
Dus heb ik dat gewoon gevraagd, wilde de meningen wel weten.
En unaniem werd gezegt dat dit enorme flauwekul is.

(dus ga ik lekker slapen en niet een half uur met de kont de lucht in )

hallo mama loe en alle anderen

Ik heb je topic gelezen en snap je helemaal.
Ik wil niemand aanvallen en iedereen in zijn waarde laten, maar sommige meiden zijn vanaf maand 1 zo obsessief bezig met zwanger worden.
Het lijkt me voor hen zo ontzettend moeilijk als het dan langer duurt...
Elke maand wordt alleen maar zwaarder en lastiger dan....

Ik loop zelf nu anderhalf jaar in het ziekenhuis om zwanger te raken.
Voordat we naar het ziekenhuis gingen hebben we eerst een jaartje zelf geprobeerd zwanger te raken.
Dit ging heel onbevangen en we zagen wel waar het schip strandde...
Nu we in de medische molen zitten en alles heel beladen, op commando enz... moet, is het echt geen pretje.
Ik gun de medische wereld niemand, maar meiden die vanaf dag 1, maand 1 zo obsessief met zwanger worden bezig zijn... kunnen die de medische mallemolen wel aan denk ik dan??????????

Dit is mijn mening... wil er niemand pijn mee doen, wil alleen maar waarschuwen....
Probeer te genieten zolang het kan... Als je eenmaal de medische molen in stapt, komt genieten echt op de achtergrond te staan!

Succes voor iedereen!
groetjes,
mama Peet

Hallo allemaal,

Ik kan me heel goed voorstellen wat je bedoelt mamaloe. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat het allemaal heel spannend is als je pas begint. Je komt op zo'n forum als deze terecht met een hoop vragen. En je leest ook over dingen als ovulatietesten en temperaturen.

Ik vind dat je altijd voorzichtig moet zijn met iets belachelijk of obsessief noemen. Je weet niet wat de achtergrond van een ander is, en je weet niet hoe iemand bepaalde dingen beleeft. Ikzelf ben nu 5 maanden bezig (4 pogingen, want mijn vriend heeft een keer in het buitenland gezeten) en ik merk nu ook dat ik behoefte krijg aan wat professioneler advies. Mijn vriend is vorig jaar ziek geweest en heeft prednison geslikt (zorgt tijdens het slikken voor verminderde vruchtbaarheid, maar daarna moet het weer op peil zijn), en slikt nu nog een onderhoudsmedicijn (is niet schadelijk voor de vruchtbaarheid). Ondanks dat je veel op internet na kan lezen, is het soms fijn om persoonlijk wat advies te krijgen. Toch ren ik nog niet makkelijk naar mijn huisarts toe, ik denk dat we nog wel even kunnen wachten daarmee. Maar iedereen heeft dus een eigen verhaal, je leest hier maar kleine stukjes over mensen. Lang niet wat er allemáál speelt.

Ik temperatuur niet, en heb geen boeken ofzo. Het enige wat ik doe is af en toe op dit forum komen, en ik gebruik wel ovulatietesten. Ik heb een licht onregelmatige eisprong en vind het prettig dat zo'n test mij heel duidelijk vertelt wanneer ik ovuleer. Een ander vindt dat overdreven, ik niet. Dus dat is een ander z'n probleem.

Wat me ook altijd opvalt is dat  veel mensen hier er van uit gaan dat mensen in hun eerste rond ook net pas met de pil zijn gestopt. Dan lees ik: stel je er niet te veel van voor, je lichaam moet nog ontpillen. Ikzelf ben ruim een jaar geleden al gestopt, maar er zijn ook genoeg meiden die geen pil hebben geslikt!

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen: neem niet té snel aan, op basis van een paar regels op een forum, dat mensen in het plaatje passen wat je van ze hebt.

Ik   ben het met jullie eens, ik zou zelf ook niet zomaar naar de huisarts rennen als ik iets voel, maar dat deed ik hiervoor bij andere pijntjes ook al niet. Wel vind ik dat iedereen het lekker zelf moet weten. Zelf ben ik nu in de derde ronde nadat we een kindje hebben verloren op 20 weken zwangerschap. Ik merk dat we er nu meer mee bezig zijn omdat door dit verlies de kinderwens alleen maar groter is geworden. Het voordeel is wel dat ik weet dat het fysiek kan, maar ik weet ook dat het goed is als je er minder mee bezig bent.
Ik vind dat heel moeilijk, en kan me dus goed voorstellen dat mensen die net beginnen dat ook hebben, omdat je het zo graag wil. Ik doe niet aan ovulatietesten want heb een regelmatige cyclus dus kan ik het gewoon uitrekenen via www.predictor.nl, knopje zwanger klikken.

hallo ik kan jullie wel begrijpen hoor dat je niet steets naar de ha moet gaan rennen ik ben nu zwanger van mijn derde kindje maar ik ben wel naar de ha gegaan want ik had last van mijn buik moets steets naar de wc toe dus ik dacht dat ik blaasonsteking had dus hij er  naar gekeken en hij zij je heb geen blaasonsteking ga maar een test doen want je kan wel zwanger zijn ik kijk hem zo aan van maar dat kan niet want ben nog maar net gestopt met de pil dus hij vroeg waneer was je laaste ongi ik zij 25 april hij zij dan ben je 2 weken overtijd dus heb maar een test gedaan en ja hoor zwanger dus ik ben in een roes naar huis gegaan  maar ben blij dat ik nu zwanger ben hopen dat jullie ook snel zwanger zijn groetjes ramona  

Hallo mammalou

ik wil ook ff reageren op je topic. ben het helemaal met je eens. mijn man en ik zijn nu zwanger van ons 2 kindje en bij beide was ik vrij snel zwanger. misschien geluk,maar ik
denk eerder doordat we er niet al te veel mee bezig waren.meteen hebben we duidelijke
afspraken over gemaakt. we doen het wanneer wij zin hebben dan is het echt uit liefde geboren en we gaan niet de medische malle molen in. nu moet ik erbij zeggen dat mijn man ieder vorm van stress zoveel mogelijk moet vermijden ivm met psygische ziekte.
wij zijn er dan ook heel ontspannen me omgegaan. en je moet er zowiezo een jaar voor uitrekken.ik ben ook beide keren niet naar een huisarts geweest moet zelfs opzoeken hoe die beste man heette om formulieren in te vullen, want we komen er nooit.
verder iedereen heel veel succes met zwanger worden en probeer wat ontspannerder in de wereld te staan. er is al stress genoeg
groetjes hopvrouw

hallo allemaal,

Ik ben het helemaal met de meeste eens, al vind ik ook dat je iedereen wel in zijn waarde moet laten. Wij zijn nu al voor de 9e ronde bezig. In het begin heb ik veel info van dit forum af kunnen halen. Ik ben nu eenmaal niet iemand die snel naar de huisarts zal gaan.

Aan de andere kant weet ik dat als er niet zoiets als internet was geweest, ik wel naar de ha was geweest. En meteen al na een paar maanden. Dit kan dan raar lijken, maar ik ben in mijn verleden verkracht en heb toen nooit mijn lichaam laten onderzoeken. Nu stiekem toch bang dat ik nooit kinderen zal kunnen krijgen. Dmv het forum, weet ik dat mensen die lang de pil hebben gebruikt en al wat ouder zijn er gemiddeld toch wat langer over doen.

Dus hebben wij gezegd; we zien wel waar het schip strand en de ene maand ben je er wat meer mee bezig als de andere maand. Er niet aan denken werkt toch niet, want als je graag wilt, dan wil je graag. En dan hooooop je iedere maand weer. En dan is toch de teleursteling weer groot als de RD komen.

Wat ik toch nog even kwijt wil, is dat ik wel blij was met deze discusssie even, want de laatste weken waren er steeds meer nieuwelingen die zo snel zwanger raakten, dat ik het gevoel had dat ik éév van de weinigen was bij wie het niet lukte. Nu weet ik dat er veel meer zijn, alleen reageren die wat minder vaak.

Ik hoop dat we allemaal héééél snel zwanger raken

gr. nina

Hoi mamaloe
Ik kan me goed vinden in je berichtje hoor, vind ook dat sommigen wel heel obsessief ermee bezig zijn. Het is ook goed om eerst je lichaam goed te leren kennen en te ontpillen voor je naar de huisarts rent.
Bij ons heeft het zwanger worden ook langer geduurd, ben nu bijna 12 weken zwanger na de 4e IUI behandeling. Alleen je opmerking over dat het geen zin heeft om met je benen omhoog te blijven liggen, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ook na IUI behandeling laten ze je na de inseminatie even 5 minuten liggen voor je opstaat,  zodat de zaadcellen even gelegenheid hebben om omhoog te zwemmen.

Ik hoop voor iedereen op een spoedige zwangerschap
liefs , Judith

Terug
Bovenaan