als je net bezig bent... (mijn mening)

Hoi Mamalou,

Nou meid je hebt heel wat los gemaakt op dit forum. Ik ben het ook met je eens en vind het heel goed dat je dit zo hebt aangekaart. Ik dacht er ook zo over maar dacht dat als ik het zo zou schrijven een hoop ellende over me heen zou krijgen en  ik ben hier nog niet zo lang. Wel denk ik dat je hier alles op dit forum moet kunnen vermelden en als ik zo iets lees waarvan ik persoonlijk denk pfff dan klik ik deze gewoon weg en open ik een volgend onderwerp. Wel denk ik dat iedereen hier nu wel wat aan heeft.Als je een keer onzeker bent door een krampje of wat dan ook dan kan dit je wel even met alle 2 je voeten terug op de grond zetten waardoor je het gewoon even kunt afwachten en als je klachten langer aanhouden kun je altijd nog de ha bellen. En het is eenmaal een feit dat de een al naar de ha gaat als er bewijze van een windje dwars zit en andere gaan pas in een veel later stadium.

Ik wens iedereen alle geluk en hoop dat iedereen een gezonde zwangerschap tegemoet gaat.

Liefs bizu

quote: Judith2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-07-2007 10:30:34'));

Alleen je opmerking over dat het geen zin heeft om met je benen omhoog te blijven liggen, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ook na IUI behandeling laten ze je na de inseminatie even 5 minuten liggen voor je opstaat,  zodat de zaadcellen even gelegenheid hebben om omhoog te zwemmen.

Tja het is mij ook maar verteld, ik doe het zelf dus niet en het was volgens de deskundigen ook niet nodig. Maar goed iedereen heeft een andere mening hihi.
Ik probeer het gewoon zonder en als het volgend jaar NOG niet raak is zal ik het eens overwegen ;-)

wat een hoop reacties!
eerlijk gezegt heb ik ze niet allemaal gelezen maar ik vind

als je net bezig bent, ben je heel onzeker. lees lekker in boeken! ga forums af! droom over zwanger zijn! geniet van bolle buiken op straat! verzamel zoveel info ls je wilt!
ook bij de huisarts, als je daar behoefte aan hebt.

ikzelf ben 29 maanden bezig om zwanger te worden, en in het begin heb ik alle forums gehad (maar dit was de leukste ), boeken gkocht etc. na een jaar naar de huisarts gegaan en daar hoorde ik alleen het zelfde als wat in de boeken staat.

ik kan me heel goed voorstellen dat meiden die langer bezig zijn, net als  ik zich er aan ergeren. maar inplaats van je eraan te ergeren kun je ook advies geven!
zwanger worden is een deel van mijn leven nu. en eigenlijk vind ik dat nog niet eens zo erg. de zwangerschap is straks wel veel sneller voorbij dan het ernaartoe leven. (maar dat is de pyton ook in de efteling). goed ik dwaal af geloof ik. maar dit deel van mijn leven koester ik net zo erg.

natuurlijk zijn de dagen voor je nod spannend, maar dat willen we toch ook? dat is veel leuker dan er na 8 weken per ongeluk achterkomen dat je zwanger bent.

en hoe langer het duurt, hoe langer je hier rond kunt hangen! (positief blijven)

dus meiden, als je naar de ha wil, lekker doen. hij stuurt je naar huis als hij het overdreven vind. en misschien denkt hij wl dat er iets is en dan ben je er iniedergeval optijd bij.

heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel succes en vooral PLEZIER mee.

knuffel es

nou sorry hoor, wat mij dus op valt dat bijna iedereen die hier reageerd al vrij lang bezig is met zwanger raken!! hmmm....

en ik vind het een beetje raar hoe er gesproken wordt dat "sommige meiden al gelijk zo overdreven doen als ze niet gelijk de eerste maand zwanger raken" dan denk ik, nou en?????

waarom stop je met de pil??? niet omdat je denkt ach..laat ik es kijken of ik een kind kan krijgen...
euh nee feit blijft, als je stopt met de pil hoop je natuurlijk dat je zo snel mogelijk zwanger raakt! en ja het is een teleurstelling als dit niet lukt! of dit nou de eerste maand is of de 10e maand!!!!!!!
al ben ik er wel mee eens dat die teleurstelling natuurlijk steeds groter wordt, en je de moed een beetje op geeft..maar om nou zo af te geven nee...dat vind ik niet kunnen...

laat iedereen in zijn waarde!!
waarom mag er niet gesproken worden over de krampjes, steekjes of wat dan ook?
ach...what ever....

suc6 allemaal met zwanger worden!!!!! of je nou net begonnen bent of niet...

mimi

quote: Judith2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-07-2007 10:30:34'));

Hoi mamaloe
Ik kan me goed vinden in je berichtje hoor, vind ook dat sommigen wel heel obsessief ermee bezig zijn. Het is ook goed om eerst je lichaam goed te leren kennen en te ontpillen voor je naar de huisarts rent.
Bij ons heeft het zwanger worden ook langer geduurd, ben nu bijna 12 weken zwanger na de 4e IUI behandeling. Alleen je opmerking over dat het geen zin heeft om met je benen omhoog te blijven liggen, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ook na IUI behandeling laten ze je na de inseminatie even 5 minuten liggen voor je opstaat,  zodat de zaadcellen even gelegenheid hebben om omhoog te zwemmen.

Ik hoop voor iedereen op een spoedige zwangerschap
liefs , Judith

Ja ja ook ik gooi me even in de discussie.

Ik heb zelf 5 keer IUI gehad (niet zwanger overigens) maar er is mij nog nooit gezegd dat ik 5  min moest blijven liggen. Er is bij mij na een IUI ook nog nooit iets uitgelopen! Dit omdat het zover in wordt gespoten. Maar daar wordt per zh verschillend over gedacht.(zoals oa over meer behandelmethoden)

Verder vind ik wel, dat mensen die nog aan het ontpillen zijn en soms voor ronde 3 al schrijven dat ze volgens hun cyclus overtijd zijn, erg voorbarig zijn met testen en stress  enzo. Dan denk ik test nog niet maar geniet! (van het moment en laat het allemaal maar eens rustig op gang komen, ga eerst ontdekken wat je cyclus is)

Heel veel succes allemaal

groetjes Belle

Hoi. oke van de ene kant ben ik het mee eens maar van de andere kant ook niet helemaal.
Ik heb zelf in jan mijn spiraaltje eruit laten halen en werd maar niet ongie.heb dus wel even de huis arts gebeld. die zij ga maar naar de gyn nou dat hebben we dus gedaan. en het bleek dus dat ik pco heb te veel eieren en dus moeilijker zwanger kan worden. nou oke maar het kon wel zeiden ze. maar er gebeurde maar niks, nou je word dan wel onzeker. heb aan de gyn gevraagd of ik er nu iets aan kon doen, ze hebben bloed geprikt en mijn vriend moest zijn kwakie inleveren. met dat van mijn vriend dat was allemaal goed maarja ik heb pco maar dat was ook ht enige. nou vo goede moed ik dacht dat ik een cikles van +- 40 dagen had, nou deze maandvoelde ik mijn eisprong met de 14 dagen. dus dat is dan vlink klussen he. nu wachten we gewoon netjes af, ik hou gewoon de 40 dagen aan en dan pas testen.
Ik snap best dat mensen onzeker zijn maar kan er erg slaecht tegen als mensen net een maand met de pil gestopt zijn en dan niet zwanger zijn hetemaal over de zeik raken hallo je bent net bezig laat je ff nakijken. weet je hoe erg dat is om te lezen voor mensen die al heel lang bezig zijn nou dat is echt niet grappig hoor,
Ik snap de onzekerheid, maar kom op mensen, blijf even na denken,

Ik hoop dat iedereen snel zwanger raakt, en zelf de rust een beetje vinden anders lukt het toch niet.

heel veel geluk allemaal.

groetjes sherina

waarom mag er niet gesproken worden over de krampjes, steekjes of wat dan ook?
ach...what ever....

@ mimi: Ik heb niet gezegt dat je hier niet over mag spreken. Alleen dat anderen bij "beginners" vaak roepen dan ga je toch naar je huisarts! En dat is vaak niet nodig. Het komt over alsof je gewoon direct je huisarts moet raadplegen zodra je iets vreemds voelt wat je tijdens je pil, spiraal of wat dan ook niet vernam.
Heb dus nooit bedoeld dat je er niet over zou mogen posten, dat is ieder z'n eigen...
Hier kun je dus ook een goed antwoord krijgen op je vragen.

Grtz Mamaloe

Terug
Bovenaan