Angst voor nieuwe zwangerschap na miskraam

@ik-1 ik ben blij als het straks mee valt, door een complicatie bij een operatie jaren geleden werkt mijn lever niet optimaal, ik was in de veronderstelling dat wat ik voel in mijn buik geen kwaad kan, bij een controle in een ander ziekenhuis werd gezegd dat het littekenweefssel was en ze er niks aan konden doen, je leert leven met de pijn, al is pijn overdreven, gevoelig plekje is een betere omschrijving, omdat mijn bloed jaarlijk word gechecked had ik dit dus niet verwacht, hopelijk snel uitslag, die onzekerheid is vervelend. Je word dan toch bang dat je misschien al jaren rondloopt met iets wat niet goed is, dan denk ik had ik toch eerder er op moeten staan dat het echt goed uitgezocht word, maar ik vond de verklaring littekenweefsel heel logisch.

En dan je vraag over het dagelijks leven, ik ben 34, 1,5 jaar geleden gaan samenwonen met mijn vriend en sinds die tijd op zoek naar werk. Afgelopen maandag een leuk sollicitatiegesprek gehad, krijg deze week bericht, er waren nog vijf kandidaten, best spannend dus. Verder pas ik een keer per week op op een kindje van 10 maanden, hebben we een hond die lekker aan het puberen is en schilder ik geboorteborden in mijn vrije tijd.

En jullie?

Hoop het ook voor jou dat alle uitslagen mee vallen en dat je eens uit de onzekerheid bent. Onzekerheid is niet goed voor de mens. Leuk dat je iets over jezelf verteld, zit er meer mens achter de woorden op het scherm.  Ook spannend dat je druk aan het solliciteren bent, voor wat voor werk? Leuk, geboorteborden schilderen, niet lastig soms vanwege jou achtergrond?

Zelf ben ik 29 jaar (oef, bijna 30) en al 11 jaar samen waarvan 4 jaar getrouwd. Vanwege eerst mijn studie, koophuis en later een nieuwe studie van mijn man zijn we pas "later" aan kinderen gaan denken. Zelf ben ik 4 dagen per week werkzaam in het speciaal onderwijs bij kinderen met psychische en psychiatrische problematiek en gedragsproblemen.  Ook ik heb een hond van 7 jaar en 2 kittens. Op zondagavond stijldansen mijn man en ik in de topklasse en ik ben vooral gek op gezellige dingen doen met leuke mensen om mee heen. Druk leventje, maar wel gezellig.

Leuk stijldansen! Daar krijg ik die van mij echt niet mee naar toe haha

De borden schilderen vind ik juist leuk om te doen, doe het ook niet dagelijks hoor, gewoon er bij. De vacature waar ik op gereageerd heb is voor assistent galerie houder, heel brede en veelzijdige parttime functie, als het goed is krijg ik eind deze week bericht, het is precies waar ik naar zocht dus ik vind het erg spannend!

Hoi Dames, hoe gaat het?

Ik had vandaag een hele rare dubbele dag, vanochtend een positieve test in handen, maar durf niet blij te zijn. Wel mijn vriend meteen gebeld maar die voelt het zelfde. Daarna de internist en de huisarts meteen gebeld, de internist is aan het overwegen de mri uit te stellen tot na de twaalf weken grens, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ver ik ben. Uitgaande van de test zou ik zeggen ergens tussen 4 of 5 weken, maar dat zou helemaal niet kunnen volgens mij. De huisarts was een heel ander verhaal, zij vind het onverstandig nu zwanger te zijn en weigert bloed te laten prikken om het hcg vast te stellen, in plaats daar van moet ik maandag bij haar op gesprek komen. Nu ben ik dus super bang dat ze gaat voorstellen de zwangerschap af te breken, dat wil ik helemaal niet! Ik wil dat ze bloed prikken deze week en volgende week en de hcg waardes vergelijken, maar helaas, de assistente en huisarts denken er niet over. De assistente van de internist was minder negatief, zij ging alles voorleggen aan de internist en adviseerde met 7 weken een echo te laten maken, maar ja wanneer dat dan is is maar gokken.

Jeetje zeg, wat super spannend! Nu weet ik ook niet of ik je kan feliciteren.

Waarom geen bloed prikken, daar zit toch sowieso geen gevaar in voor jou of voor de vrucht, dan weet je tenminste van hoe of wat. Misschien kan je een afspraak maken met de gynocoloog?

Houd je ons op de hoogte? Ik ga in ieder geval voor je duimen.

Nou net terug van de huisarts (moest ineens naar een arts in opleiding) en niks wijzer helaas. Geen bloed geprikt, dus het is maar afwachten of het nu goed groeit want ik weet de hcg waarde dus niet. Ze wist niet eens dat er op de hcg waarde geprikt kon worden.  Wel kon ik nog een zwangerschapstest doen, maar na twee positieve testen thuis vond ik dat een beetje onzinnig. Verder geen enkele tip of advies gehad, en ze vond het ook niet interessant om uit te zoeken hoe lang ik dan zwanger zou zijn. Ik moet met een echo de termijn vast laten stellen. Ze gaat de gyn bellen en belt mij vandaag terug.

De internist heeft vandaag ook eindelijk terug gebeld en de mri is van de baan, ik moet eind juni terug komen bij de internist want volgens haar is er geen enkele aanwijzing dat de lever slecht is... ik word hier dus echt helemaal gestoord van! De huisarts vind het namelijk nog steeds ernstig.

Ondertussen zit ik er maar een beetje tussen en weet niet goed wat ik er van moet vinden allemaal. Die gyn zit ik eigenlijk ook niet echt op te wachten. Als ik van de week een echo moet laten maken om de termijn te bepalen is er natuurlijk nog niks te zien want de test was afgelopen donderdag pas positief.

Hoe is het met jullie?

wat een onzekerheid zeg voor jullie. Zo weet je toch niet waar je aan toe bent. Ben je vanmiddag nog wel terug gebeld? Jammer dat de mensen die er verstand van zouden moeten hebben ook verschillende meningen en ideeen hebben.

Hoe voel je je ondertussen op de stress na?

Heb je nog uitslag gekregen voor eventueel je nieuwe baan?

Hier alles zijn gangetje, eerste dag vakantie zit er alweer op, donderdag t/m zondag ga ik met manlief naar Parijs en zondag is als het goed is nu weer gewoon met 28 dagen mijn nod. We wachten rustig af.

Hopelijk snel goed nieuws voor jou en kan je gaan genieten van je zwangerschap.

Lekker naar Parijs, zeker met dit weer!

IIk ben vandaag bij de gyn geweest, eerste echo gehad, niks op te zien natuurlijk dus doorgestuurd voor bloed prikken.

Net de uitslag binnen, hcg was 1800, volgens de gyn goed nieuws, volgende week controle. Ik denk nu dus dat ik vijf weken ben ongeveer, dan word het tussen kerst en oud en nieuw. Ik ben wel een beetje opgelucht, maar vind het ook nog heel spannend, hopelijk verdubbelen de waarden zich goed volgens het schema.

Terug
Bovenaan