Angst voor nieuwe zwangerschap na miskraam

Wacht het eerst maar eens rustig af. Er zijn zo veel vrouwen die zich niet oke voelen tijdens de eerste periode van een zwangerschap en een gezond kindje krijgen. Dus dat geldt ook voor jou.

Als je het niet meer volhoudt, kan je misschien toch even naar de gynocoloog bellen of desnoods naar de verloskundigepraktijk dat je snel een echo wilt.

Probeer rustig te blijven! Succes!

Bedankt voor de uitnodiging ik1! Wil mij graag bij jullie aansluiten.

Vorige week te horen gekregen bij een zwangerschap van 11 weken dat het niet in orde was. Ik begon die zondag ervoor al wat oud-bloed te verliezen. Her is nu al 4 dagen hevig aan het bloeden en heb ook hele erge krampen.

Weten jullie misschien wanneer ik aan de bel moet trekken? Wanneer ik te veel bloed verlies ofzo...

Met was onze eerste zwangerschap en hadden er allebeide heel erg veel zin in. Voel mij soms heel nutteloos omdat ik zo naar deze kleine had uitgekeken...

Greotjes Froukje

Hallo Froukje, wat erg dat het niet goed is!

Heel veel sterkte!

Het antwoord op je vraag, ik zou meteen de verloskundige bellen!

Ik heb vorig jaar ook met ongeveer 11 weken een miskraam gehad met heftige krampen en bloedverlies, ik vond het bloedverlies niet heel schokkend, omdat ik altijd hevig menstrueer, na 5 uur krampen met mijn vriend naar de verloskundige geweest en er was meteen paniek, ik bleek weeën te hebben, het vruchtje zat vast in de baarmoederhals en ze schrok van de hoeveelheid bloed, ik moest meteen naar de verloskamer in het ziekenhuis en daar is het vruchtje meteen verwijderd met een tang. Ook zei ze me als het ooit weer gebeurde niet zo lang te wachten met aan de bel trekken, je kan namelijk dood bloeden bij een miskraam.

Ik wil je niet bang maken of nog rotter laten voelen dan je je al voelt maar echt bel alsjeblieft de verloskundige of de gyn!

Laat je even weten hoe het af loopt? Heel veel sterkte!

@Ik-1 bedankt voor je berichtje, ik vind het zo moeilijk de dagen af te wachten, ik weet dat ik meer duidelijkheid heb als ik gewoon die twee weken af wacht, dan moet er namelijk zeker een hartje te zien zijn, maar het maakt het twijfelen helaas niet minder, gelukkig heb ik er niet iedere dag zo'n negatief gevoel over. Vandaag mijn psycholoog even aan de telefoon gehad, ze vind eigenlijk dat ik er nog verbazend kalm onder ben, dat geloof ik dan maar haha, ik mag haar bellen als de dagen echt te lang duren.

He Vera,

oh jeetje schrik er van. Ja heb zelf ook altijd wel een hevige menstruatie maar dit is veel meer bloed en ook de pijn lijkt wel een beetje op weeën

denk dat ik het nog even afwacht, en hopen dat het minder wordt. Anders bel ik gewoon...

Het is vanaf het begin al apart. Wij mochten voor de eerste echo en daar was alleen een vruchtzakje te zien. Ze zei meteen van waarschijnlijk wordt het een miskraam. Nou dat was een klap in mijn gezicht en we stonden buiten. Echt kut dagen gehad daarna, toen die donderdagnacht heel erg buikpijn gehad en dacht nou dat zal het wel zijn. Wij naar de spoedeisende hulp voor een echo en daar zagen ze een vruchtje van 1 cm in het vruchtzakje met een kloppend hartje. Wij weer opgelucht en vol vertrouwen die maandag erna weer voor echo naar. Kon ze weer niks vinden. Toen werd ik pissig, we zijn er weggegaan en ik heb Een andere vk gebeld. Daar zagen wij en de verloskundigen (2 vrouw sterk haha) een vruchtje en een kloppend hartje.

Maar toch misgegaan...

He Froukje, zo herkenbaar, bij ons vorig jaar met ruim 7 maar ik dacht eigenlijk al 11 weken voor het eerst naar de verloskundige, en alleen een vruchtzakje te zien met iets er in, geen hartslag. Dus moesten we later terug komen, toen een langzame hartslag, ze zei het zit goed, ik geloofde het nog niet echt, keer daarna een goede hartslag, ze zei zit echt goed. Helaas kort daarna bloedverlies, weer op controle, lag het vruchtje zonder hartslag als een hoopje onder in de vruchtzak. Naar huis en wachten op de miskraam, dat duurde best lang. Maar als die krampen beginnen moet het er toch snel uit. Zeker als je krampen blijft houden of veel bloed verliest. Standaard word gezegd bij meer dan een maandverbandje vol per uur meteen de verloskundige bellen. Zelf zou ik dus echt bellen en het echt niet nog een nachtje aan kijken, hoe vervelend het ook voelt, de verloskundige is er juist voor zulke situaties, ook in de avonduren!

Echt zuur he!? En vond het verschrikkelijk te zien de echo vorige week..

heb net vk gebeld en moet nog maar wat pijnstillers nemen en nog even afwachten. Als het nog erger wordt moet ik weer bellen!

Maar jij bent weer zwanger las ik? Gefeliciteerd !!

Klopt, ik ben weer zwanger, maar heb nog geen hartje gezien op de 2 echo's die ik gehad heb, ik heb 28 april positief getest, een week later was mijn hcg 1800 maar nog niks te zien. Omdat ik na de laatste miskraam niet normaal heb gemenstrueerd weet ik niet hoe ver ik nu ben. Uitgaande van de vermoedelijke eisprong zou ik nu 8 weken moeten zijn, uitgaande van de laatste echo kan het hooguit 5 weken zijn, wat dan weer niet klopt met de testdatum. Ik vind het dus heel spannend, beide vorige keren ontwikkelde de zwangerschap zich veel te laat, dus ik heb er dit keer ook weinig vertrouwen in, wel zei de gyn vorige week dat de groei tussen beide echo's er goed uit zag. Aanstaande dinsdag moet er dus in iedere geval wel een hartje zijn te zien anders is het weer niet goed.

Terug
Bovenaan