April 2021 uitgerekend

Hi allemaal!

Even een algemene reactie. Wat zijn veel situaties die jullie beschrijven herkenbaar. De eerste struggles met de juiste hoeveelheid voeding, de onrustige nachten zonder echte reden en ook de opspelende vermoeidheid en vermoeidheid.

@Jasmijn, heel herkenbaar dat je ineens beseft: hoe ga ik dit zo doen alleen met twee kindjes? Ik heb dit eergister gehad, ook nadat bekend werd dat alles weer langzaam open gaat en mijn man dus ook weer meer kan gaan werken. Superfijn voor de financiële kant, maar ik vind tijd samen ook zó veel waard. (Mijn man is zzper dus elke maand varieert, het spaarpotje moeten we nu weer wat gaan aanvullen). 

Maar ik heb ook gemerkt dat je jezelf en je gedachten met slaapgebrek/hormonen niet al te serieus moet nemen. Een uur later dacht ik er weer totaal anders over, en ik weet zeker dat als het ritme er straks weer in zit het allemaal weer lekker loopt. Je moet het gewoon gaan doen denk ik en dan leer je elke dag weer wat handig is en wat niet. De leuke uitstapjes bewaar ik gewoon voor samen met mijn man die week en dan ga ik ‘kleinere’ dingen doen met de kids. Speeltuin, wandelen, naar de diertjes kijken, op bezoek bij iemand, in de tuin spelen etc. 

Ik wil even zeggen dat we allemaal heel trots mogen zijn. Eerst 9 maanden lang zwanger, een bevalling achter de rug, en nu (of bijna!) mama’s van onze april baby’s. Dan begint het allemaal ❤️. Met de mooie en ook pittige uitdagingen van ouder zijn. You got this! 

Liza wat heb je dat mooi gezegd. We mogen inderdaad trots zijn op onszelf!

Jasmijn ja dan is het inderdaad lastig. Maar gewoon gaan ervaren en kinderen zijn al snel tevreden met een speeltuintje of even naar een winkel waar ze misschien nog wat lekkers krijgen...
We gaan nu alleen de avond/nachtflessen meer aanbieden en voegen forte toe en kijken wel hoeveel hij er van op drinkt. Hij drinkt normaal eigenlijk altijd die 100 wel leeg. Gisterenavond was hij in slaap gevallen en met geen mogelijkheid wakker te krijgen en had dus maar 70 op. Toen kwam hij dus 2 uur later om 1.00 uur alweer. Daarna pas om 6.15 weer en om 10.30. Normaal was het 22.30 en 3.30 en 7.30 ongeveer. Overdag wordt hij vaak 2 of 2.5 uur na de start van de fles alweer onrustig en gaat happen. Dan ligt hij een tijdje bij mij met mijn pink in zijn mond en kan ik het wel rekken tot de 3uur.
Hij is vanochtend gewogen en was in 4 dagen tijd ook ruim 200 gram aangekomen en nu bijna op zijn geboortegewicht. Zijn broer had ook vaak honger dus daar zijn we toen ook forte gaan toe voegen en sliep toen s nachts heel snel de nachten al door.
Poep zijn hier harde keutels en vaak maar 2 of 3 keutels. En heel leuk hij bedenkt elke keer bij het verschonen van zijn poepluier om nog even een keutel te laten als ik bezig ben en daarna te gaan piesen haha. Doekje erop heeft geen zin want daar piest hij langs of maait het doekje weg.

@LizaJcbs dat mag zeker gezegd worden en mogen we wel even stil bij staan dat alle mama’s en mama’s to be een dikke pluim verdienen!

@Jippie hahah ja hier ook vaak nog een poepie als ik hem net verschoont heb. Vlieg door de luiers heen hoor.

@PM hoe was het gewicht van Thomas vandaag?

@babymommaaa al een lekkere koffie gezet? Wij heel toevallig paar dagen geleden ook een nieuw koffiezetapparaat aangeschaft, die kleine, de essenza mini. Goede deal zat erbij 100 cups voor €10,- die hadden we gelijk besteld, jullie ook?

@Esthy staat me bij dat gister je uitgerekende datum was als ik het goed onthouden heb, hoe gaat het met je?

@Jolandaw hoe was de second opinion vanmorgen? Is er meer duidelijkheid gekomen?

Babymomma goed om de positieve dingen even te benoemen en inderdaad iedereen doet het allemaal maar hoogzwanger of net bevallen en soms nog met een dreumes erbij! 
@Jasmijn: Wat vervelend dat je man nu geen gebruik kan maken van zijn verlof! Ik snap je paniek! Ik heb het zelf ook een beetje, omdat mijn man ervoor heeft gekozen om geen gebruik te maken van dat verlof via UWV. Hij wil zijn baas in een drukke tijd niet in de weg zitten, maar ik voel me nu wel een beetje alleen gelaten ermee, maar misschien gaat het wel hartstikke goed en ik kan me er van te voren op voorbereiden.
Hier al over de datum, maar nog geen tekenen van een bevalling. Voel me nog wel oke, maar doe dan te veel, ramen lappen enzo, en heb dan aan het einde van de dag echt last van mezelf ?
De gyn wil het volgende afspraak hebben over inleiden, geen medische indicatie, maar gewoon iets waar ik voor zou mogen kiezen als ik zou willen met 41 weken. Ik denk erover.... Heel veel succes voor de moeders met de nachten! Hoop dat iedereen een beetje slaap pakt! 

@Jolandaw, wat een gek verhaal dat je zo heen en weer gaat! Lijkt me heel vervelend en ook onhandig om zo om te gaan met een hoogzwanger vrouw, waar al veel spanning en onzekerheid over de naderende bevalling zit meestal! Heb je wat meer duidelijk he'd? 

Ik heb weer meer duidelijkheid. De second opinion is rustig de tijd voor genomen door een andere gynaecoloog. Het is moeilijk te zien of de placenta uit één of twee delen bestaat maar het is nu wel zeker dat er geen bloedvaten of placenta in de buurt van de uitgang zit. Het is alleen even goed opletten na de bevalling of de placenta compleet is.

Ik heb met de verloskundige besproken het vervelend te vinden dat ze niet op één lijn liggen, dat begreep ze goed en is nu ook uitgepraat. Ik ben weer rustig en klaar voor de bevalling ?

@ Esthy

Herkenbaar, nog een hoop dingen doen! Nesteldrang gaat wel door he ? ik heb op mijn verjaardag 30 april de volgende afspraak bij de Vk. Mocht er dan nog geen bevalling gaande zijn dan wordt ik eerst gestript. Bij mijn zoon heeft dit destijds ook goed geholpen, die avond kwam het op gang. Misschien is dat nog een optie voor jou?

Terug
Bovenaan