April 2021 uitgerekend

Ik moet heel even wat kwijt want ik zit er eventjes doorheen. Ondanks dat we iedere dag beter onze draai vinden haalt een dag zoals vandaag mij helemaal naar beneden. Het was een onrustige nacht en een nog onrustigere dag, hij was heel veel aan het huilen en er zit hem duidelijk iets dwars. Het ene moment was het weer even goed en dan weer huilen. Ik moest er zelf ook veel van huilen eigenlijk en voel mij dan gelijk een slechte moeder omdat ik er dan niet kan zijn voor mijn dochter.

Daarbovenop komt dat mijn man waarschijnlijk niet verder zijn verlof op kan nemen omdat de winkels weer open moeten waar hij werkt, wat concreet voor mij betekent dat ik eerder dan verwacht de gewone routine weer moet oppakken met o.a. onze dochter ophalen van de opvang, koken, naar bed brengen en daarna komt mn man pas weer thuis. Hoe doe ik dit nou weer met twee kids denk ik dan? Moet ik slaapjes wat meer gaan plannen of moet ik hem halverwege maar gewoon wakker maken omdat we gewoon de deur uit moeten om mijn dochter op te halen?

Het komt allemaal even te snel op mij af na deze slopende nacht en dag. Ik hoop dat aankomende nacht beter gaat en ik morgen emotioneel weer wat stabieler ben.

Wat vervelend dat je er even doorheen zit Jasmijn. Goed dat je het deelt. Zo'n onrustige dag is herkenbaar. Hier namelijk toevallig ook vandaag de hele dag onrustig en weinig slapen en elke keer weer even huilen.
Wat betreft het verlof... had je man vaderschapsverlof opgenomen? Of vakantiedagen? Is het bij vaderschapsverlof niet zo dat ze dat moeten toestaan ook al gaan de winkels open? Want als er geen corona was geweest had hij het toch ook wel kunnen opnemen?
Mocht dit echt niet kunnen, kun je dan misschien op de ophaal momenten tijdelijk hulp vragen aan bekenden? Vriendinnen van mij zeggen dat een 2e gewoon mee gaat in het ritme van de oudste. Ik zie het ook nog niet helemaal voor me hoor. Maar voeding dus iets krapper dan de 3 uur plannen als je weg moet en de baby gewoon slapend meenemen. Als ze wat wakker worden dan vallen ze vaak onderweg alweer in slaap.
Ik hoop dat je een goede nacht hebt.

@Jolanda; pff vervelend zeg al die onzekerheid. Wel fijn dat je een seconde opinion krijgt. En begrijpelijk dat je dat graag met je partner wil delen. Ik vond het ook niet fijn dat het soms door corona niet mocht. Maar dit lijkt me toch wel groots genoeg om te willen delen..

@Jasmijn: misschien fijn om te benoemen; je bent echt niet de enige die nu een emotioneel wrak is. We hebben allemaal gierende hormonen op het moment, zowel als zwangere en als moeder. Voel je vooral niet schuldig!

Even wat positieve berichtjes;

- De navelstreng heeft losgelaten! Yes!
- Ik krijg vandaag een Nespresso apparaat geleverd; de gran lattissima.
- Mama (ik dus haha) heeft haar eerste sushi en wijn momentje gehad na de bevalling!
- Zondag hebben we de newbornshoot!

Ik dacht even wat positive vibes! ?

Ik reageer even terwijl Ik nu in alle stilte in de nacht zit te kolven haha.. 
Ik weet niet meer precies wie wat gezegd heeft maar reageer dus even "algemeen"..
Dank jullie wel voor de felicitaties..!
Het was inderdaad voor een bevalling een goede bevalling waar Ik ook tevreden op terug kijk.. ondanks dat het in een ander ziekenhuis was.. het ziekenhuis van mijn keus was overvol en ze hadden al vaak nee moeten verkopen, nu moest ik naar een ziekenhuis waar ik in eerste instantie niet wilde bevallen.. we waren daar met onze dochter naar open dag geweest en toen voelde ik me daar niet zo op mijn gemak (geen idee waarom).. ook de ligging van het ziekenhuis is voor ons heel vervelend dus liever niet maar toen er geen plek was dacht Ik, ach wat boeit het ook ik wil gewoon onze zoon dus ben Ik daar bevallen.. echt een super medisch team en erg tevreden (als waren het wel zeer gehorige kamers)..
Wij worden vandaag (22-4) gebeld voor afspraak voor hielprik en gehoortest, ze stellen dan alle vragen telefonisch en dan komen ze op afspraak langs. Ook komt de verloskundige vandaag langs.
@Jolandaw 
Wat een aparte situatie waar je nu in zit, dat geeft veel onzekerheid, goed dat je voor second opinion gaat. Hopelijk heb je gauw meer duidelijkheid..
Verder update van ons:
Onze dochter is enorm lief en heeft een goede klik met de kraamzorg.. ze mag steeds helpen en daar is ze heel erg trots op.. ze zegt geen goedemorgen meer maar "waar is mijn broertje". Ze was gisteravond wel wat baldadig dus ik hou daar even voor de komende dagen rekening mee.. dinsdag heeft ze trouwens wel overgegeven en ze heeft flinke spuitluiersmaar is verder niet ziek..
Met mijn herstel gaat het op zich de goede kant op, ik begin wel weer wat te landen al heb ik wel best pittige pijnlijke naweeën die zeer doen door 2 paracetamol heen dus die blijf ik voorlopig slikken.. vocht uit mijn handen is weg, in mijn voeten heb ik nog maar dat doet geen zeer meer..
Met Thomas gaat het met zijn temp een stuk beter maar nu waren er zorgen over zijn voeding.. waarschijnlijk heeft hij steeds nauwelijks wat binnen gekregen maar veel lucht dus heeft hij vorige nacht echt heel veel last gehad, hij wilde na 5 uur nog geen voeding, zelfs de VK nog 's nachts gebeld.. het gekke was dat hij alert was en alles goed ging behalve de voeding dus besloten om een flesvoeding te geven toen de kraamzorg er was.. het was gewoon meteen een andere baby, hij is nu helemaal blij en alert dus gisteren en vandaag krijgt hij fles in de hoop dat zijn gewicht vanaf vandaag de goede kant op gaat.. hij was namelijk al 8% afgevallen en loopt/liep het risico om vandaag 10% of meer te hebben.. 
Ik ben nu aan het kolven om te kijken of we mijn voeding goed krijgen om evt uit de fles/borst aan te bieden, als dit over een paar dagen niet lukt gaan we gewoon volledig over op de kunstvoeding.. hij mag in verhouding met zijn grootte 10 cc maar meestal drinkt hij 30 cc nu.. vandaag is dus qua wegen even spannend.. 
Ik lees wel steeds mee maar reageer zo nu en dan..
Hopen op snel meer baby nieuws en goed herstel voor iedereen 

Babymomma heerlijk die positieve vibes!

Pm hahaha ja jn die nachtelijke momentjes heb ik ook al eens een berichtje gestuurd en doe ik maar een spelletje op mijn telefoon.
Ik hoop dat het met de borstvoeding uiteindelijk lukt, maar wel goed om te zien dat hij nu uit de fles in ieder geval wel gedronken heeft.

Toevallig noemde babtmomma net de navelstreng maar ik wilde daar naar vragen. Hebben.jullie kindjes de navelstreng nog en hoelang duurde het voordat hij er af was. Morgen alweer 2 weken oud, maar hier zit hij er nog steeds aan. Weet wel dat het bij de oudste ook lang duurde, omdat het een dikke navelstreng was.

Verder gaat het hier wel goed. Gisteren heeft hij e3n onrustige dag gehad en was hij niet in zijn hum. Wat er nou precies was... Hij heeft wel 1 keer flink gespuugd, maar niet het idee dat dat de reden was. We zijn wel forte voeding gaan gebruiken sinds eergisteren. Na overleg met het cb vannacht ook 120 fles gemaakt en kijken dan wel hoeveel hij op drinkt. Hij komt namelijk regelmatig voor de 3 uur al voor zijn fles. Alleen s nachts zit er 4 uur tussen.

@Jippie ja hij had inderdaad die 5 weken vaderschapsverlof gepland maar omdat hij manager is van de winkel en tijdens de sluiting wat verschuivingen zijn geweest van personeel naar kantoor heeft hij nu tekort waar hij dan helaas zelf voor moet opdraaien. Hij is nog aan het kijken of hij heeel snel nog mensen kan vinden maar tot nu toe nog geen succes.

De navelstreng was er denk ik na 1,5 week ongeveer af.

Wat drinkt hij goed zeg, hier bieden we nog steeds 100ml aan maar meestal drinkt hij er ongeveer 70/80ml van op. We hebben het momenteel iets verdunt met 10ml extra water omdat hij zulke harde poep had. Hij heeft nog steeds wel harde poep maar heb het idee dat het er nu wel makkelijker uit komt voor hem. Hoe is de poep bij jullie, ook hard of meer als een smeerbare substantie zeg maar haha? Qua tijd tussen de flessen is het snachts bijna 3 uur en overdag soms iets langer, hooguit 3,5 uur. Hoeveel tijd zit er bij jou overdag echt tussen dat je overgestapt bent op forte?

@babymommaaa daar heb je gelijk in. Ik weet ook wel dat ik mij niet schuldig hoef te voelen maar mijn hoofd en gevoel liggen daarin niet op een lijn

@PM oef ja die naweeën zijn geen pretje, je leeft dan een beetje op de paracetamol. Voor mijn gevoel leek het wel alsof ik pakjes naar binnen werkten die eerste week. Ik hoop ze snel minder worden voor je! Laat je even weten of Thomas zijn gewicht goed is? Ik hoop het.

Terug
Bovenaan