April 2021 uitgerekend

Hier inmiddels wat meer rust in huis. De oudste wordt net als die van Liza in juni 2. Duidelijk zijn hielp hier totaal niet, want daar kreeg hij driftbuien van. Gelukkig gaat mijn herstel goed dus iķ doe zijn ochtend en avondluier en zijn pyjama. Ook mag hij s avonds na het omkleden bij mij op schoot teletubbies kijken met yoghurt. Dit werkt echt heel goed en daarmee is er weer rust.
Guus doet het top! Is alleen s avonds onrustig en soms krampjes maar gaat na de voeding van 22.30 lekker zijn bed in en komt dan om 3 uur en daarna tussen 7 en 8. Gisteren voor t eerst ook na de fles van 19.30 even een uurtje in zijn bed gelegen. Dat ging wel moeizaam dus dat is nog even wennen voor hem. Hij had vannacht ook echt heel erge honger dus we gaan kijken of we forte gaan toevoegen. De oudste had dit ook en sliep daarna veel langer s nachts.
Mijn vriend is 3 weken thuis en gaat daarna tot augustus 3 dagen werken door die 5 weken ouderschapsverlof.

Maar komt bij jullie het cb wel langs? Wij moeten van de week naar t cb voor de gehoortest en ik heb een telefonische intake. Daarom komt de verloskundige dus wegen van de week.

@PM wat toevallig dat het een copy paste leek. Nu ik erover nadenk leken ze bij mij ook op elkaar. Wat fijn dat je erop terug kijkt als een goede bevalling. Het blijft toch zo bijzonder dat wij allen gewoon een kind op de wereld gezet hebben! Was het ziekenhuis van je keuze eigenlijk vol dat je naar een andere moest?

@Jippie het cb was bij ons wel thuis langs gekomen voor de gehoortest en hielprik. De ‘2 weken’ afspraak heb ik net telefonisch gehad dat was eigenlijk meer een intake om alles door te spreken hoe het gegaan is en diverse vragen zoals onze lengtes, of we erfelijke dingen hebben un de familie etc etc en ze komt volgende week hier thuis om even snel te wegen.

@PM: fijn dat jullie thuis zijn. Klinkt als een droom bevalling als je het mij vraagt haha. Nee, alle bevallingen hebben hun eigen ups & downs..

Hier komt het consultatiebureau wel langs. De intake was een huisbezoek. Vandaag was de warme overdracht, ook een huisbezoek. Volgende week nog een controle en dan komen de eerste 2 afspraken op locatie. Hier mag helaas steeds maar 1 ouder bij zijn begreep ik pfff niet leuk..

Het is dus nogal wisselend per cb.... Hielprik is hier wel thuis gedaan, maar door de verloskundige. Ik ben benieuwd na de telefonische intake wanneer we dan onze eerste echte afspraken hebben...

Even een update: Vandaag controle gehad (39.4) bij de verloskundige. Vorige week gaven ze aan dat de baby was ingedaald. Nu geeft een andere verloskundige aan dat dit niet zo omschreven staat in de computer. Hij is dus nog niet ingedaald. Dit gebeurt al voor de tweede keer.

Met 30 weken waren ze ervan overtuigd dat er een "extra" placenta te zien was op de echo. Daarnaast ligt de placenta laag. Ik werd overgedragen aan het ziekenhuis. Het ziekenhuis gaf aan één placenta te zien op voldoend afstand van de baarmoedermond. Ik mag thuis bevallen. Verbaasd ging ik weer naar huis met een terugverwijzing naar de verloskundige. De afspraak in het ziekenhuis vond ik warrig en vluchtig.

Omdat de baby niet lijkt in te dalen en ik ontzettend veel voorweeën heb gaf ik vandaag aan nog ongerust te zijn of er niks in de weg ligt bij de baarmoedermond. Met twee verloskundigen hebben ze gekeken, ze denken nog steeds een extra placenta te zien. Als daar bloedvaten tussenlopen is er extra kans op een bloeding. Dus morgenochtend opnieuw naar het ziekenhuis voor een second opinion. Mijn vriend moest maar weer in de auto wachten en meeluisteren met de speaker. Nou daar pas ik voor deze keer. Ik wil graag beide meekijken in de hoop wat zekerheid te krijgen .

Wat vervelend Jolanda. Dat geeft toch een onzeker gevoel en ook raar dat ze beide wat anders zeggen. Groot gelijk dat je je vriend erbij wil hebben. Zeker in dit soort gevallen. Succes in het ziekenhuis!

Terug
Bovenaan