April 2021 uitgerekend

Kan me voorstellen dat het even spannend is/ wennen is nu bij een aantal van jullie de partners weer gaan werken! Hebben jullie het idee het een beetje onder controle te hebben of voldoende hulp te krijgen?
Hier nog niks begonnen en komende woensdag 41 weken! Merk aan mijn lichaam dat het wat zwaarder wordt, dus van mij mag ze wel komen! Misschien morgen, dan is ze in ieder geval altijd vrij op haar verjaardag?
 
@Esthy Je geduld word goed op de proef gesteld! Hopelijk hoef je niet meer zo lang te wachten.

Ik was vanmiddag voor het eerst alleen met de twee jongens, en ik moet zeggen dat ik het echt wel even zwaar vind. Mijn oudste vroeg alleen maar naar papa en heeft best wat driftbuien sinds een paar dagen. Normaal kan ik dat heel goed hebben maar nu met het slaapgebrek komt alles zo veel intenser binnen. Ze hebben allebei hele andere behoeften, de baby vooral rust en onze peuter wil de hele tijd vermaakt worden en actie. Het gaat goedkomen maar het is wel echt wennen om ze beide in je eentje te hebben. Als er over een paar weken meer geslapen word door ons zal het ook allemaal wat makkelijker gaan denk ik ☺️.

Voor degene die al bevallen zijn, slaapt jullie kindje op jullie kamer? Hoeveel geluiden maakt jullie baby ‘s nachts? Wij hebben overdag een hele relaxte baby en ‘s nachts murmelt ie zo veel! Benieuwd hoe jullie dat ervaren.

Fijne avond!

 
@LizaJcbs ja ons kindje slaapt bij ons oo de kamer. Hier ook snachts aanzienlijk veel meer geluiden dan overdag. We noemen het zelf fax en inbel geluiden. Ik hoop dat je je dat nog kan herinneren haha dat je vroeger moest inbellen om op internet te komen.

@Esthy het is zeker even zoeken naar de juiste balans om twee kids in je eentje managen uiteindelijk zal het wel soepeler lopen.

Nou dat zou wat zijn op koningsdag, kan zo maar gebeuren! Had je al een gesprek gehad met de VK of is dat woensdag over eventueel inleiden/strippen?
 
Esty dat zou een bijzondere dag zijn! Hoe voel je je verder?

Jasmijn hoe is het gegaan met 2 kids. Je zag er best wel tegen op toch?
Liza vervelend zijn die driftbuien he. Wij hadden die dus vorige week. Echt heel zwaar was dat zeg! Wat je zegt.. ze hebben een hele andere behoefte en bij ons is de jongste ook te jong om sommige dingen te begrijpen. Ik moet zeggen het gaat nu eigenlijk wel weer goed.

Mijn partner gaat maandag weer beginnen met werken. Dan is hij alweer 3.5 week. Hij gaat tot augustus maar 3 dagen werken en op die 3 dagen is de oudste bij opvang dus tot augustus heb ik ze eigenlijk niet alleen.
 
@liza vervelend die driftbuien! Ook begrijpelijk omdat er zoveel verandert in dat leventje, maar ook begrijpelijk dat je er even minder geduld voor hebt dan anders: slaaptekort, hormonen, een heel nieuw ritme moeten zien te vinden, het is niet niks! Hopelijk dat je oudste ook wat meer tot rust is gekomen als volgende week je man weer aan het werk gaat! Heb je anders mensen in de buurt die eventueel bij zouden kunnen springen? Daar ben ik nu wel naar aan het kijken alvast, hoewel mijn oudste ook nog 2,5 dagen naar de opvang gaat. Ik ben ook heel benieuwd naar hoe dat er hier uit gaat zien!
Hoe gaat het met de klachten bij jullie Jasmijn en Liza? Al uitslagen? Hoop dat jullie je fysiek snel ook helemaal weer goed voelen!
Komende woensdag is de afspraak bij de gyn en dan bespreken we inleiden. Ik denk erover, maar sta niet zo enthousiast tegenover weeenopwekkers. Heb me ingelezen en gezien dat ze beginnen met vliezen breken of verweken baarmoedermond met tablet ten, maar wil graag weten wanneer ze dan in gaan grijpen met weeenopwekkers als er niet meteen weeen uit zichzelf komen.
Ik voel me fysiek mwa. Heb weinig geduld voor mijn oudste die, terecht, lekker wil rondrennen en wild doen. Maar houd het niet meer goed bij en probeer hem steeds over te halen om rustig spelletjes te doen, zoals puzzelen. En kan weinig hebben van mijn man. Raak geirriteerd door geluiden die hij maakt of hoe hij iets aanpakt met onze oudste ofzo.... Het is dus wel goed geweest met de zwangerschap denk ik ?
 
Dag allemaal,
Het plan was om vandaag even te reageren op jullie berichten maar onze dag ging totaal anders dan gepland.
We zijn de hele week al bezig met Thomas..  het was steeds het 1 of het ander ging goed, wisselend tussen zijn temperatuur en voeding.. vandaag ging het echt niet goed en werd hij heel ziek dus is de verloskundige langs geweest en die heeft ons (gelukkig) doorgestuurd naar het ziekenhuis..
Uiteindelijk blijkt hij een hersenvliesontsteking te hebben en hij is best heel ziek. De oorzaak is nog niet bekend dus hij krijgt alle mogelijke antibiotica totdat ze uitsluitsel hebben. We moeten in ieder geval 5 dagen in het ziekenhuis blijven maar misschien langer, dat ligt er aan hoe het allemaal gaat lopen..
Het kan zijn dat ik wel mee lees maar misschien niet reageer..
Met mijzelf ging het eigenlijk wel weer goed, tot gisteravond want toen zat ik tegen een borstontsteking aan.. gelukkig lijkt dat niet door te zetten.. 
Qua herstel daar benenden rekenen ze +/- 6 weken.. verder zeggen ze wel 9 maanden op en weer 9 maanden af (qua hormonen, vermoeidheid etc.)..
Ik hoop voor diegene die nog niet bevallen zijn dat jullie snel je kindje in je armen mag sluiten en voor diegene die al bevallen zijn op een voorspoedig herstel zowel lichamelijk als in een nieuw ritme vinden 
 
@PM dit lijkt me echt verschrikkelijk voor jullie. Zo'n klein mannetje, zo ziek! heel veel sterkte! Ik hoop dat hij snel herstelt! 
 
Terug
Bovenaan