April 2021 uitgerekend

@PM Wat heftig! Heel veel sterkte voor jullie kleine mannetje, ik hoop dat ze hem in het ziekenhuis goed kunnen helpen. Ik zal aan jullie denken!!
 
Dag,
Dank jullie wel voor jullie berichten.
We hebben net gehoord dat een bacterie de oorzaak is en de desbetreffende variant is de best behandelbare variant bacterie die goed reageerd op antibiotica. We zien dat Thomas echt een vechtertje is. Hij heeft het wel moeilijk en alles kost hem veel energie (we moeten zoveel mogelijk fluisteren, zo min mogelijk prikkels) maar hij doet het relatief gezien goed. Zijn onstekingswaarden waren ook gezakt ten opzichte van gisteren. Ze verwachten dat de antibiotica binnen 2 dagen zal aan slaan maar we moeten sowieso 14 dagen blijven. Zolang krijgt hij nu antibiotica en de hoop is dat hij dan volledig hersteld is. Deze variant heeft ook de minste kans op complicaties achteraf (zoals gehoorverlies of groei/ontwikkeling achterstand of iets dergelijks)..
We zijn voor nu blij en licht positief ondanks dat het nog wel pittig is om hem zo ziek te zien 
 
@PM jeetje wat schrikken zeg. Begrijpelijk dat het zwaar is om je kindje zo te zien. Gelukkig dat het ziekenhuis de oorzaak gevonden heeft en het te behandelen is. Ik hoop dat hij er snel weer stappen vooruit maakt. Heel veel beterschap voor jullie kleintje toegewenst!!
 
Oh jeetje ik heb een hoop gemist zie ik.
Baby Zahra is inmiddels dik 2.5 week oud en ze doet het nog steeds erg goed!
Ik zal zsm even alles doorlezen. Ik las al iets van jouw slecht nieuws PM. Sterkte en beterschap voor jullie! X
 
Gelukkig dat jullie nu wel weten welke variant het is, maar wat heftig allemaal. Zo had je de start niet voorgesteld. Ik hoop dat Thomas snel opknapt.

Verder geen nieuwe kindjes geboren?

Jasmijn jullie kindje spuugde toch ook in het begin? Hoe is het daar nu mee?

Hier gaat het verder goed. Wel even aan t zoeken naar de juiste hoeveelheden voeding. Maar nu een goede balans gevonden. Echt een knuffeldiertje is het. Net als zijn broer. Gisterenavond had ik 2 kids op schoot haha. Heerlijk geniet momentje. Hij ligt het liefst bij ons, maar s nachts gelukkig gewoon in zijn bed op zijn eigen kqmer. Vannacht om 11 uur een fles en kwam toen pas om 4.45 en 8.45 weer. Dus ik heb ook heerlijk geslapen. Helaas af en toe nog flink spugen.
 
Ja Eli spuugt ook, ene keer mee dan de andere. Een hoop wasjes moet ik dan ook draaien. Hij groeit wel goed dus ik maak me dan over het spugen niet zoveel zorgen. Was het spugen eigenlijk bij jullie minder geworden door de Forte voeding?

Vandaag zou de eerste dag zijn dat ik alles alleen moest doen. Dat was uiteindelijk wel een spannende dag geworden. Ik werd gebeld door de opvang dat onze dochter gevallen was en naar de huisarts moest. Snel Eli wakker gemaakt, gevoed, draagdoek omgedaan, vriendin gebeld of ze ons kon brengen met de auto en toen mn dochter opgehaald en naar de huisarts gegaan. Uiteindelijk was het een ‘mooie’ wond en heeft ze een grote hechtpleister gekregen. Blij dat we weer thuis zijn!
 
Jasmijn gelijk een drukke dag dus. Vuurdoop vast gehad. Ik heb net even geteld in mijn schema. Guus is nu 20 dagen oud en met 10 dagen zijn we forte gaan toevoegen. Voor de forte heeft hij 9 keer gespuugd en na de forte 4 keer. Forte is in principe niet tegen het spugen maar voor hongerige baby's. Wel is het iets dikker waardoor de kans op spugen wel wat kleiner is. Wij doen in de 100ml flessen 2 scheppen normaal en 1 forte. En s avonds en s nachts geven we 130ml. Dan doen we dus 2 om 2. Ze kunnen wat meer krampjes krijgen van forte maar dat zien wij hier gelukkig niet. Als het spugen zo blijft dan vinden we het prima, maar als het veel meer gaat worden, zoals bij de oudste dan gaan we johannesbroodpitmeel toevoegen. Hele cocktails waren de flessen hier altijd bij de oudste haha. Hoop dat het nu bij normaal en forte blijft.
 
Terug
Bovenaan