April 2021 uitgerekend

Was zeker een vuurdoop! Vandaag weer een hele andere dag. Dochter was gewoon thuis. Vond het erg lastig hoor, het was steeds wel een soort van kiezen van wie ga je nu aandacht geven. Momenteel zijn Eli zijn overdag slaapjes erg moeizaam met veel huilen en dus constant naar boven gaan en troosten en hopen dat die weer in slaap valt. Maarja ik kan het mijn dochter ook niet aandoen om steeds maar boven met Eli te zijn. Uiteindelijk was ik een beetje een vliegende kiep, vrij zwaar en uitputtend. Ik hoop dat ik snel mijn draai hierin kan vinden en het wat soepeler loopt.


Waar ik trouwens eerder nog zei dat ik mij niet zorgen maakte over het spugen dacht ik later toch maar even het CB contacten, ze hebben zo’n handige chatfunctie, ik had omschreven dat hij gulzig drinkt ondanks een klein speengat en qua spugen nouja ene keer meer als de andere maar vrijwel altijd zijn de hydrofiele doeken na het boeren nat en zijn nek en rug ook na het slapen van het spugen. Ze vertelde dat ik JBPM kon proberen. Ben daar vanmiddag mee begonnen, een kleine dosering, een half van dat minilepeltje wat erbij zit op 100ml. Het spugen lijkt gelijk een stuk minder maar het poepen een stuk meer en dunner. Even afwachten de komende dagen hoe hij en zn darmen daarop gaan reageren.
 
Wat fijn dat het spugen gelijk minder is. Wij deden inderdaad ook maar een beetje toevoegen.
Hier wordt enorm slordig gedronken, maar doet echt super lang over zijn flessen. Ik moet maandag naar t cb dus ga dat wel bespreken en ook het spugen aangeven.
Slaapt Eli na elke voeding in zijn bed? Aandacht verdelen is lastig he. Ik merk wel dat de oudste voorheen bijna niet zelfstandig kon spelen en nu wel een tijd kan spelen als papa aan het koken is en mama de fles geeft. Ook staat de tv iets vaker aan dan normaal. Dan kan de oudste lekker bij mij komen zitten en teletubbi3e kijken. Hij houdt zo van even knuffelen. Ik zit dus geregeld even met 2 kids op schoot. Ik geniet daar ook echt heel erg van.
 
30 april om 18.30 is Raff geboren. Hij weegt 3840 gram. Wat een prachtig cadeau op mijn eigen verjaardag. We maken het allebei goed en liggen na een hectische avond met nieuwsgierige grote broer en zus en opa en oma bij te komen.
 
@jippie de poepluiers worden steeds dunner en dunner en na iedere fles. Ik weet dat als je iets anders geeft dat ze even moeten wennen maar zulke dunne poep zoals nu is ook niet goed, verliest hij alleen maar vocht van. Misschien nog een lagere dosering of toch iets anders proberen, ik slaap er nog even anderhalf uur over haha.


Ja hij slaapt in principe altijd in zijn eigen bedje, de staat bij ons op de slaapkamer. Tenzij we gaan wandelen dan laat ik hem verder slapen in de kinderwagen.


Hier komt mijn man pas rond 19:00 uur thuis, dus koken en twee kids naar bed brengen was ook echt een uitdaging. Heb ook wel weer even moeten huilen dat ik dacht hoe doen andere mama’s dit toch met meerdere jonge kids.
 
Gefeliciteerd Jolanda! Heel toevallig op je eigen verjaardag. Voortaan dus dubbel feest!! Lekker genieten met elkaar!

Jasmijn dat is inderdaad niet de bedoeling. Meestal krijgen ze van jbp juist hardere ontlasting. Even in de gaten houden dus?
Even je draai vinden dus nog met 2 kids. Ik weet ook nog niet hoe ik dat ga doen hoor. Gelukkig duurt dat nog even.
 
Gefeliciteerd Jolanda!
Even een update: Zahra is morgen al 3 weken oud. De eerste twee weken waren vrij goed te doen met haar, de laatste week is moeilijker. Papa is niet meer altijd hier, gezien alle spanningen. Dus ik sta er toch meer alleen voor dan verwacht. Daarnaast veel kwaaltjes en nog steeds een flink eigen herstel. Om heel veel redenen maar vooral veel pijn en weinig productie besloten om te stoppen met borstvoeding. Ik ben donderdag begonnen met afbouwen en er komt nu al amper iets uit. Helaas wel een schimmelinfectie opgelopen, dus flinke pijn.

Morgen gaan we voor het eerst de deur uit samen. Ik ga met Zahra naar mijn moeder toe overdag en we gaan proberen een rondje te lopen door de stad met papa erbij. Spannend!

Oja qua voeding; Zahra zit inmiddels op 7 flesvoedingen per dag van 100cc. We gebruiken Kruidvat eigen merk. Ivm krampjes zijn we donderdag gestart met infacol druppels. Tevens heb ik een warmteriem besteld (nog niet binnen) en we hebben haar nu op de eigen kamer gelegd. Als het binnen een week niet verbeterd gaan we over op de speciale voeding voor krampjes van de Kruidvat.
Iemand ervaring met krampjes en speciale voeding?

Hoe ervaren jullie de eerste weken? Ik vind het best pittig als ik eerlijk ben..
 
Hoi!

Even een update! Woensdagochtend zijn spontaan de weeen begonnen en in de middag was onze dochter Neelie er! Alles is goed gegaan en we zijn lekker thuis met de kraamhulp, die er nog tot en met dinsdag is. De grote broer is super trots, maar ik merk dat ik het nu lastig vind om me te concentreren op de een of de ander. Ik wil ze allebei alle aandacht geven! Grote broer is ook een beetje onstuimig, druk en een beetje stout en ik vind het lastig om daar nu goed op te reageren (reageer nu soms een beetje te boos)
Borstvoeding gaat ook super en ze komt weer een beetje aan!
Wel veel last van kraamtranen. Ik weet niet hoe dit bij jullie was? Zeker op wisselmomenten. Donderdag bij het thuiskomen, vrijdag toen manlief ging werken (hij neemt vrij als de kraamhulp weg is) en zoonlief naar de gastouder ging, de eerste keer dat de kraamhulp kwam... Ik kan alleen maar snotteren!

Verder geniet ik hartstikke veel van ons meisje. Echt een wolk van een baby, die alles volgens het boekje lijkt te doen! Laten we hopen dat het zo blijft (even afkloppen) Enige is dat ze alleen maar in mijn armen slaapt, ook 's nachts. Op zich niet zo'n probleem, ik zorg dat het veilig is, maar ik wil heel graag haar ook weg kunnen leggen, zeker met een tweede. Ik lees dat de meeste van jullie dit heel consequent doen, maar Neelie vindt het echt heel moeilijk om in bed te liggen. Ben bezig met inbakeren en hoop dat het helpt, maar zit ook in dubio...ze is immers nog zo klein.  Ben benieuwd hoe jullie erover denken en hoe jullie dat doen!
 
Terug
Bovenaan