@Esthy van harte gefeliciteerd met Neelie!! Wat fijn dat alles goed gegaan is! De kraamtranen zijn herkenbaar hoor, is ook niet niks dat je net bevallen bent. Lekker laten vloeien die tranen, alles even lekker eruit gooien.
Slapen in een eigen bedje is ook lastig, onze kindjes zijn immers gewend om lekker warm in onze buiken liggen. Ik was begonnen met een inbakerslaapzakje en had links en rechts een opgerolde handdoek om het bed kleiner/behaaglijker te maken. Afgelopen week zijn we overgestapt naar een echt slaapzakje maar die handdoeken heb ik nog wel. Ene slaapje gaat beter dan de andere, ik probeer hem zoveel mogelijk in zijn bedje te troosten als hij huilt tenzij het echt een overstuur huil is dan pak ik hem op, troost ik hem en probeer hem weer in bedje te leggen. Het is even zoeken maar je moet gewoon doen wat voor jou en je kindje prettig voelt.
En de aandacht verdelen daar heb ik ook moeite mee, ik merk dat het bij mij van grote invloed heeft of Eli goed slaapt/in slaap valt of niet. Als het wel goed lukt dan ben ik een stuk rustiger van binnen en loopt de dag soepeler dan dat ik steeds naar boven moet om hem te troosten.
Wat een zoektocht weer heh met meerdere kinderen, maar wij mama’s kunnen dit!