April 2021 uitgerekend

@Esthy Gefeliciteerd met jullie dochter Neelie (wat een leuke naam ). Als ik terugdenk aan de kraamweek dan liggen alle emoties zo aan de oppervlakte. Herkenbaar dus dat elk wisselmoment voor tranen kan zorgen. Heel normaal en lekker laten lopen. En de aandacht verdelen is ook heel herkenbaar, maar dat komt vanzelf goed. Het zal anders zijn dan voorheen en je oudste zou soms wat langer moeten wachten of net iets strenger worden aangesproken dan je normaal zou doen. Maar het is ook belangrijk dat een oudste kind leert om te delen, te wachten, te luisteren en de aandacht van papa en mama te delen met een broertje of zusje.

Hele fijne kraamweek!!
 
@Esthy van harte gefeliciteerd met Neelie!! Wat fijn dat alles goed gegaan is! De kraamtranen zijn herkenbaar hoor, is ook niet niks dat je net bevallen bent. Lekker laten vloeien die tranen, alles even lekker eruit gooien.

Slapen in een eigen bedje is ook lastig, onze kindjes zijn immers gewend om lekker warm in onze buiken liggen. Ik was begonnen met een inbakerslaapzakje en had links en rechts een opgerolde handdoek om het bed kleiner/behaaglijker te maken. Afgelopen week zijn we overgestapt naar een echt slaapzakje maar die handdoeken heb ik nog wel. Ene slaapje gaat beter dan de andere, ik probeer hem zoveel mogelijk in zijn bedje te troosten als hij huilt tenzij het echt een overstuur huil is dan pak ik hem op, troost ik hem en probeer hem weer in bedje te leggen. Het is even zoeken maar je moet gewoon doen wat voor jou en je kindje prettig voelt.

En de aandacht verdelen daar heb ik ook moeite mee, ik merk dat het bij mij van grote invloed heeft of Eli goed slaapt/in slaap valt of niet. Als het wel goed lukt dan ben ik een stuk rustiger van binnen en loopt de dag soepeler dan dat ik steeds naar boven moet om hem te troosten.

Wat een zoektocht weer heh met meerdere kinderen, maar wij mama’s kunnen dit!
 
@Esthy: gefeliciteerd!

Ik heb minder nieuws. Moet zo naar de huisartsenpost. Waarschijnlijk borstontsteking en schimmelinfectie. Ben echt een beetje bang, heb een knobbel in mijn borst en alles doet pijn.. pfff ...
 
@jasmijn Ik had geen blaasontsteking, fijn dat ik me daar dan geen zorgen over hoef te maken. Dat gekke drukkende voel ik wel al iets minder, vooral als ik druk bezig ben geweest voel ik t weer. even bespreken bij de 6 weken controle, daar ga ik wel even een afspraak voor maken. Blijft een beetje gek dat je nu helemaal niet meer gecheckt word terwijl je lichaam alles nog moet herstellen.
@babymommaa wat een tegenvaller voor je :-(. Als het een borstontsteking is zal je waarsg antibiotica krijgen, hopelijk helpt dat tegen de pijn. Sterkte!! En je vroeg hoe ik het vond zo de eerste maand; ik denk dat ik vooral het slaapgebrek wat zich opbouwt heftig vind, waardoor alles wat zwaarder voelt dan normaal. Ik blijf mezelf herinneren dat we in het ‘vierde trimester’ zitten met de baby. Niet teveel verwachten en genieten van de kleine momenten ondanks het slaapgebrek/herstel/zorgen voor je baby.

Succes straks bij de huisarts!
 
En nog even een algemene reactie op alle berichtjes. Ik kan gewoon vaak niet onthouden wie dan wat gezegd heeft... iets met zwangerschapsdementie denk ik.
Maar Guus is overdag ook heel onrustig en wil tegen mij aan blijven liggen. Het lukt dan ook niet om hem in bed te leggen. S avonds na de fles van 8 uur nu een aantal keren wel. En na de late fles en nachtdles is het geen probleem. Heel raar. We bakeren hem wel in.
Maar beter overdag spoken en s nachts slapen dan andersom.
Tranen in de kraamweek ook veel gehad, maar nu zelden.
En verder geen ervaring met voeding tegen krampen. Wist ook niet dat ze dat hadden...

En pm hoe is het met Thomas?
 
Terug
Bovenaan