April 2021 uitgerekend

Hoi allemaal,
Leuk om al jullie ervaringen te lezen! 

Ik word voor het eerst moeder en ik wil opzoek gaan naar kraamzorg. Waar letten jullie op? Er is aanbod zat naar mijn idee.
Weet je pas achteraf of de klik er is of zijn er ook kennismakingsmomenten voordat je je inschrijft voor kraamzorg?
Grt Mar

@gebruiker10267944: Ik had hier in de buurt niet zo heel veel keus. Je weet niet wie je krijgt dus of de klik er is kom je later achter. Vooraf bij de intake komt iemand anders. Nu bij de tweede is er alleen een telefonische intake. Ik ga denk wel voorkeur aangeven voor dezelfde dame als bij de eerste, zo'n fijne en relaxte vrouw!
Hier tot nu toe geen klachten! Heb nog genoeg energie voor werk, sport en andere dingen. Deze week de eerste echo, spannend!!

Gebruiker10267944: Ik had eerst een freelancer gebeld voor kraamzorg, haar werkwijze sprak mij erg aan maar zij kon niet. Uiteindelijk toch maar een grote organisatie gekozen. Dan weet je zeker dat ze iemand kunnen regelen bij ziekte ofzo. Ik mag wel voorkeur aangeven voor wat voor type persoon je wilt. Maar verder is het afwachten. 
Mijn symtomen komen en gaan. De vermoeidheid blijft (na mijn werk zou ik al wel op bed kunnen en slapen tot de volgende dag) en heb het ook steeds vaker koud. Nog iemand last van kou?
Dragen jullie ook al zwangerschapsbh's? Mijn borsten knellen nu zo, maar straks blijf je grotere bh's kopen...
Ik ben ook heel erg benieuwd of jullie minder gaan werken na het verlof?  

@Summer sun, ik heb nu mn oude voedingsbh aan haha. Zit stukke comfortabeler zo zonder die beugel. En ik heb ook nog een tussenstukje om je omtrek ruimer/comfortabeler te maker voor mijn gewone bh's, aanrader is dat!
Ik werk nu al een aantal jaren 4 dagen en met 1 kindje vind ik dat prima te doen, ze gaat dan 3 dagen naar de opvang want mijn man is doordeweeks ook nog een dag vrij. Of ik het straks met 2 kinderen ook nog prima te doen vind om ook nog 4 dagen te werken weet ik nog niet

Qua bevalling weet ik het nog niet. Eerste idee is ziekenhuis, maar het is nog nergens op gebaseerd. Vind wel dat je al over veel dingen moet nadenken. Voor mij de 1e, dus komt veel op je af.
@Gebruiker10267944; Er is qua kraamzorg best wat keus inderdaad. Ik heb gekozen voor kleinschalig, voelde voor mij wel fijn. En ook goede verhalen over gehoord. Denk dat het laatste vooral belangrijk is, dat je bijvoorbeeld van bekenden de ervaringen vraagt en dat samen met eigen gevoel doet beslissen welke organisatie bij jullie past.
@Junidochter; spannend de eerst echo. Hoeveel weken ben je?

Jasmijn-S: Ik ga dan ook een paar van zulke bh's aanschaffen. Vond het eerst nog zo vroeg, maar dit zit ook niet lekker haha. 
Wat fijn dan je man ook een dag vrij is! Er zijn zoveel keuzes die je moet maken... Lastig is dat. 
Ik heb echt nog geen idee over de bevalling :)

Ik lees hier al een paar weekjes mee en vandaag weet ik of ik echt mag aansluiten. Heb na m’n curretage 2 lange cycli gehad, dus vind het lastig inschatten hoe ver ik ben, maar heb vanmiddag de eerste echo. Zo benieuwd! Ben nog niet echt zenuwachtig (vorige keer bleek het bij de 2e echo niet goed) maar dat zal nog wel komen. 

Hoop dat ik later vandaag hier mee kan kletsen!

Terug
Bovenaan