Augustus 2008 mamma's

hoi dames

iedereen allereerst gefelliciteerd met jullie zwangerschappen!!
ik weet sins afgelopen zondag dat we zwanger zijn.   ik ben nu bijna 6 weken zwanger,
we hebben er 8 mnd overgedaan....
ik heb maandag meteen de vk gebeld om mezelf aan te melden en heb 10 jan een afspraak voor   t intake gesprek.  
Ik vind het zo spannend allemaal!!   tis nog wel erg onwerkelijk en ben echt onzeker over of het allemaal goed gaat...tis nog zo pril.
toch hebben we besloten om het met kerst tegen de familie te vertellen, verheug mij er heel erg op.   we weten nog niet goed hoe dus ideeen zijn erg welkom!(zie mijn andere topic )
verder vroeg ik mij of hoe het kan dat jullie al een afspraak voor de echo hebben staan zonder het intakegesprek te hebben gehad.   Bij mij is het zo dat je met 9 wkn de intake hebt en dan krijg je een verwijzing voor de echo en bloedprikformulieren.
Is het beter om nu alvast zelf een afspraak te maken in het zkh voor de echo???

gr sas

quote: LieveLoutje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-12-2007 23:16:08'));

Hallo alle aanstaande blijde moeders,

ik ben ook voor het eerst nu ruim 7 weken in verwachting.  3 januari  naar Verloskundige, spannend.

Ik wil graag even mijn verhaal kwijt:

Ik ga het kindje alleen opvoeden, heb besloten om het te houden ondanks dat de vader van het kindje het  niet wil, omdat hij er niet aan toe is en andere toekomst plannen voor zich had qua werk en dergelijke.  We zijn nu niet meer bij elkaar nu.  
We zijn allebei 28 jaar. Is het dan egoistisch van mij om  het dan toch te houden???

Maar je kan zo een geschenk van god toch niet zomaar weg laten halen... als je zelf zwanger bent dan kijk je er heel anders tegen aan dan als je het nog niet bent. Dan zeg je veel gemakkelijker, ohh als het niet goed uitkomt dan laat ik het wel weghalen.... maar zo makkelijk denk je er toch niet meer over als het je dan daadwerkelijk overkomt,  toch??

is het dan nu egoistisch van mij dat ik hem eigenlijk met iets opzadel dat hij helemaal niet wilt...of mag ik best zo denken omdat het ook mijn kindje is??

ik krijg heel veel steun van mijn familie en vrienden en mede ook omdat zij weten dat ik een half jaar geleden onvruchtbaar ben verklaard door de arts omdat ik geen eisprong had. (dit kwam na veel onderzoeken naar voren) De arts zei dat ik wellicht 2 keer per jaar een eisprong heb terwijl dat normaal 1x per maand is dus 12 x per jaar en ik daardoor tot de  categorie onvruchtbaar behoor.

Mede daarom ben ik nu zo blij met mijn zwangerschap en ben ik bang dat als ik het laat weghalen ik hier later spijt van zou krijgen omdat het dan misschien niet meer lukt...

graag zou ik jullie mening willen horen dames!!
graag jullie eerlijke reactie hierop.

groetjes Lou

Hoi lou,

Hartelijk gefeliciteerd meid! Ik kan je helemaal begrijpen hoor. Als mijn vriend het kindje niet gewild zou hebben dan denk ik dat ik het toch gehouden had. Natuurlijk praat ik makkelijk omdat ik niet in die situatie zit maar ik kan het me gewoon indenken. Het is een levend wezentje dat in je groeit. Hij voelt het niet he. Meid ik vind het niet egoistisch hoor. Als je genoeg steun krijgt van je fam en vrienden komt het vast helemaal goed.

Heel veel succes en geniet van je zwangerschap!
Liefs Petra

hoi lou
nou houden hoor!!! helemaal niks egoisties aan!!het is ook jouw kindje....

hoi meiden ik heb een vraagje...
ik voel mij nu al 3 weken vreselijk!! misselijk 24 uur per 24 uur wie oh wie heeft een tip kleine beetjes eten en drinken doe ik al..
bij mijn vorige zwangerschap had ik niks!
ik lig het liefst nu de hele dag op de bank omdat ik me echt ziek voel help!!!
groetjes sandra

Hoi Lou

Ik vind je helemaal niet egoistisch!!!! Ik vind het juist hartstikke knap van je!!!
Het zal je toch maar gebeuren zeg, die ex van je vind ik pas egoistich!!

Ikzelf ben ook soort van in de steek gelaten door mijn biologische vader hij vond de drank belangrijker dan ik als hij genoeg geld had voor een tank benzine (lees genoeg drank op voorraad had en nog geld over had dan kwam hij en anders deed ie net of hij mij niet had) nou stik er dan lekker in!!! Ik vindt dat je dan het woord vader niet verdient! Heb nu gelukkig een (stief) vader die dat wel verdient vandaar dat stief tussen haakjes staat (walgelijk woord als we het over mijn vader hebben)

Sterkte en geniet van je zwangerschap en het kleine wondertje in je buik!!!!

Hoi san he

Ik heb in de winkel tabletjes gezien van vsm voor ongemakken in de ochtend aangezien jij het 24 uur  per dag hebt  weet ik niet of je er wat aan hebt...
Ik hoop het voor je!!!  

Verder iedereen die nieuw is GEFELICITEERD!!!!!!!!!!

Groetjes wen

quote: LinDo schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-12-2007 21:19:30'));

Wie is er nog meer in augustus uitgerekend en hoopt op een milde zomer  haha

hoi zal mij ff voorstellen...ben josé,31 jaar en weet sinds 14 dec dat ik in verwachting
ben,nu 7 week.
erg spannend allemaaal. dus ik meld mij ook aan bij de augustus mamas.
we   hebben 7 januari eerste echo,kunnen niet wachten en 15 januari eerst intakegesprek.
groetjes van josé

hoi alemaal

gefeliciteerd

en als het goed is mag ik mee vieren.en ben ik ook in aug uitgerekend.

liefs sabrina

Hallo Allemaal,

Ook hier een (hopelijk) augustus baby. De predictorsite zegt 15 aug, de verloskundige noemde telefonisch de 14e. (zal wel met het schrikkeldagje van volgend jaar te maken hebben...)  
Is dan bijna precies tussen onze eigen verjaardagen in uitgerekend.....(begin aug en begin sept)...maar of het dan ook geboren wordt, is dan altijd nog maar de vraag (al ben ik op de uitgerekende dag ooit geboren.)

Eerste afspraak met de verloskundige staat op maandag de 14e. Had ook een week eerder gekund, maar   dan zijn wij op vakantie.

Om eerlijk te zeggen...vind het super dat ik zwanger ben, maar geen centimeter aan dat het nog zo lang moet duren om meer zekerheid te krijgen.....

Tegen de misselijkheid bestaat medicatie! Vraag me niet precies wat, ik zou zelf de huisarts of verloskundige bellen ipv zelf aan de slag te slaan met middeltje, maar mijn schoonzus slikte dat tot een paar weekjes geleden. (kan haar alleen niet vragen wat ze slikte, want ze weet nog niet dat ik een 1,5 maand na haar ben uitgerekend...)

Ben benieuwd naar alle verdere verhalen van een ieder.
groetjes
maris

Hoi
Ik heb 17 dec. de eerste dag van mijn normale ongesteldheid een test gedaan en jawel na anderhalf jaar 'oefenen' waren er 2 streepjes zichtbaar. Ts eerste zwangerschap en best eng/raar om die streepjes te zien. Wanneer ga je dan naar een verloskundige/dokter/? pas na 6 weken of .. en hoe bereken je dit. Ik weet bijna zeker dat 'het'gebeurt is op 30 november dus dan ben ik nu pas bijna 3weken zwanger (denk ik)
gr Marjon

Terug
Bovenaan