Augustus 2020 ❤️?

Welkom Billy-ovi! oh wat lijkt me dat vervelend om 3 verschillende personen in je huis te hebben in een week tijd. Wij hebben gekozen voor een zzp'er hier in de buurt. Qua achtervang is Isis kraamzorg de backup mocht ze door omstandigheden niet kunnen. Maar in principe is zij er voor de gehele periode. 
Minnie M gefeliciteerd! Lijkt me perfect om van allebei één te hebben. Broertjes en zusjes kunnen ook heel goed met elkaar spelen. Vlechten enzo dat leer je vanzelf wel en wie weet houdt ze daar niet eens van en heeft ze haar haar in een staart en speelt ze liever met 'jongens' lego. Vroeger heb ik een barbie/poppen fase gehad, maar ging daarna ook over op lego en bouwen en andere technische speeltjes etc. 
Nijntje Twee ik merk een lichte verbetering in energielevels en ik eet weer iets normaler. Al moet ik zeggen dat mijn werk nog aardig de nummer 1 boosdoender is en doordeweeks echt veel energie vraagt. Bij mij begint er ook ondertussen al een aardig buikje te komen. En niet alles zit comfortabel meer. Shirts worden te kort en broeken zitten te strak. Dus ik heb 2 paar zwangerschapsbroeken en zal vanmiddag eens voor andere shirts/ vesten kijken. Over 3 dagen (woensdag) weten wij als het goed is ook wat het is. Doen jullie nog iets speciaals met de reveal? Of hielden jullie het stil? Ik houd alles niet meer uit elkaar nu ? 
allen, hebben jullie ook een voorkeur voor de bevalling? thuis of in het ziekenhuis? Ik heb wel aangegeven voorkeur te hebben voor een bevalling in het ziekenhuis. Te veel voorvallen gehad dat ik me toch veiliger voel daar, dan hier thuis tijdens zo iets heftigs. Traumatische ervaringen zal ik maar zeggen. 

Welkom Billy-Ovi! Wat leuk dat jullie het geslacht ook een verrassing houden! Wij ook :) (dus nee Fox, wij doen geen reveal, haha). Wat een heftig jaar heb je dan achter de rug! Wat fijn dat het dan nu wel goed gaat, maar het blijft altijd spannend natuurlijk! Wanneer ben je uitgerekend? Geen ervaring met Kraam en Co. Wel heel irritant dat je een slechte ervaring hebt gehad. Ik denk wel dat het met een 2e kindje wat soepeler gaat, en dat als je niet tevreden bent, je misschien ook sneller zoiets hebt van, joh, ga maar naar huis, we redden ons wel. Maar ik heb misschien ook makkelijk praten omdat het bij m'n zoontje meteen al heel goed en soepel ging (en m'n vriend thuis werkt, dus ik sta er nooit alleen voor - wat een luxe).
Fox, fijn dat je je iets beter voelt. Hopelijk wordt het gauw lente en krijgen we ook een beetje meer energie van de zon... Want jee, wat ben ik klaar met die kou, wind en regen, gatsie! Hier beetje grieperig op de bank, dus de energie is ver te zoeken :(
Wel hebben we deze week weer een heel mooi hartje horen kloppen! Heel fijn dat dat kan. Volgende week naar de verloskundige:)
Fox, ik wil graag (weer) in het ziekenhuis bevallen. Ook al is het maar een kwartier rijden, en lijkt het me op zich heel fijn om lekker thuis te zijn, ik durf het echt niet aan om thuis te bevallen. Het lijkt me vreselijk als er toch iets mis gaat en je moet met spoed naar 't ziekenhuis. Ik hoop ook in bad te bevallen en die mogelijkheid hebben we hier niet echt (alhoewel, in de zomer...lekker buiten;)). Bij m'n zoontje liep het even anders, ik heb wel in bad de weeën opgevangen, maar moest toen nog naar het toilet en ze wilden op bed m'n ontsluiting controleren en toen lag ik eigenlijk wel prima. Ik zou niet weten hoe ik op dat moment weer in het bad had moeten komen (en inmiddels was het water flink afgekoeld, maar ik kon het geluid van de kraan niet meer verdragen ?). Dus toch op bed bevallen. Het duurde even voordat m'n placenta los kwam, dus was al bijna naar de ok gereden...
Zien jullie trouwens op tegen de bevalling?

Wij hebben alleen een "reveal" gedaan voor onze ouders. Had cupcakes gebakken met een roze vulling. Daarna gewoon gedeeld via Whatsapp.
Vorige bevalling is met inleiding gegaan en weet hierdoor niet zo goed hoe een natuurlijke bevalling bij mij zou gaan. Ik heb dan weer aan het inleiden een trauma over gehouden (was HEEL moeilijk om de ballon te plaatsen en dat was ongelofelijk pijnlijk)
Ik werd tijdens de bevalling heel erg ziek en moest daardoor bijna een week blijven. Onze zoon ook uit voorzorg op de couveuse afdeling. 
Daardoor wil ik graag in het ziekenhuis bevallen. Eerst kraamhotel proberen en dan kan ik zo naar verloskunde als dat moet. Gek genoeg kijk ik niet tegen de bevalling op, als het maar niet via inleiding hoeft ? 

Wow, heftig Minnie! Lijkt me heel rot om dan niet naar huis te mogen :( Zeker nu met een 2e kindje, wil je gewoon dat alles soepel gaat (tuurlijk willen we dat altijd, maar moet er niet aan denken om zo lang niet thuis bij m'n lieve ventje te zijn). Ik had het 'geluk' dat na 2,5 dag gebroken vliezen de bevalling toch spontaan op gang kwam en ik niet ingeleid hoefde te worden (ja, ik was inmiddels medisch geworden, dus had ook niet thuis mogen bevallen).
Verder zie ik ook helemaal niet op tegen de bevalling. In tegenstelling tot de meeste vrouwen heb ik de weeën ook gewoon niet als pijnlijk ervaren. Hooguit zwaar irritant, alsof je enorm nodig naar de wc moet. Ik zat zo in m'n eigen bubbel! Ik kijk er vooral onwijs naar uit om dat kleine hummeltje in m'n armen te sluiten! Laat augustus maar komen ;)

Wij krijgen een jongetje!  ?? Zo leuk! 

Fox Ik wil graag weer proberen thuis te bevallen. Moest vorige keer naar het ziekenhuis vanwege complicaties, maar ik vond het zo heerlijk thuis. Had een Bevalbad staan en zat samen met mijn man in onze bubbel. Was prachtig!

Hey meiden!
ik hoor hier helaas niet meer maar had dit topic geopend ☺️Bij 8+3 een mk en nu zonder menstruatie tussendoor en zonder hormonen weer 4+2 (denk ik) zwanger, ik schuif door naar eind oktober ? zo spannend.. ik wens jullie allemaal nog een goede zwangerschap ?

Terug
Bovenaan