Augustus 2020 ❤️?

Hi ladies,
Heel rustig hier. Ook bij mij schiet het er vaak bij in. Billy-ovi wat een mazzel dat je nog echo's krijgt. Of is het om medische redenen? Bij mij was de 20 weken echo de laatste en voor mijn vriend zelfs die van 16 weken. Wij krijgen geen echo's meer tenzij er twijfel is over groei of mssn straks de ligging. Eind juni mag mn vriend weer mee naar de controles. Nog maar 7,5 week tot verlof in gaat en nog geen 12 weken tot uitgerekende datum. Spannend! Ik hoop dat het met iedereen goed gaat!

Hallo allemaal,  Zag deze forum laat pas voorbij komen. Mijn naam is shirley en ben 23 jaar en op moment 32 weken zwanger van ons eerste kindje. Ben 12 augustus uitgerekend.  Gr 

[quote quote=10314992]Welkom allemaal! Voor de meeste nieuwelingen het 1e kindje? Hoe oud is jouw kindje, Ilse? Wat fijn dat het goed gaat, hoop ook met de rest, het is lekker rustig hier op het forum;) We zitten dicht op elkaar, EvaZonnetje, ik ben de 29e uitgerekend ? En ook wij weten niet of het een jongen of een meisje is. Heel leuk dat er meer zijn die het nog even een verrassing houden! En alvast gefeliciteerd ? Hier ook de 20-weken echo gehad, alles was gelukkig goed! Wel superstom om ‘m in je eentje te doen. Het is toch echt zo’n moment dat het voor je partner ook een beetje gaat leven. Maar goed, het is niet anders. Belangrijkste is dat het goed gaat met die kleine druktemaker ? M’n vriend heeft zelfs het hartje al kunnen horen door m’n buik heen! Zo fijn![/quote]
Vergeten om nog te reageren, maar het gaat allemaal zo snel! ? Inderdaad spannend om het geslacht niet te weten. Je hoort het niet zo vaak, maar ik krijg altijd leuke reacties van mensen!
Is inderdaad ons eerste kindje. Inmiddels 29+4 weken in verwachting en gisteren de intake van de kraamzorg gehad. Zo komt het toch echt dichterbij! De kleine is inmiddels uitgegroeid tot een levendig mensje. Schoppen, draaien, hikken... en af en toe golft mijn hele buik op en neer. Ik geniet daar echt van, haha!
Over 3 weken krijg ik een echo voor placentalocalisatie. Nou zag ik gelukkig dat mijn man weer mee mag! Daar ben ik heel blij mee :D
Hoe is het nu bij de andere dames? Het augustustopic is beduidend minder actief dan die van september!

Hey dames! 
Ik heb ook al een hele tijd niet meer gereageerd, maar in principe gaat alles hier goed! Met de kleine sowieso ?
Net zoals bij mijn vorige zwangerschap last van PUPPP, helaas nu al vanaf 30 weken, in tegenstelling tot een begin bij 37 weken vorige zwangerschap..
Als het zo door zet zullen we geen augustusbaby krijgen, maar word ik denk ik ingeleid met 37 weken, wat de laatste week van juli is, maar ik blijf gewoon hier hoor, blijf toch uitgerekend in augustus ?
Inleiden kijk ik erg tegen op, want viel me erg tegen bij mijn vorige zwangerschap (inbrengen van ballonnetje was HEEL heftig), maar het is helaas kiezen tussen 2 kwaden. 
Volgende week ook intake van de kraamhulp en over 2 weken met verlof! Schiet echt al goed op, nu bijna 32 weken ☺

Het gaat zo snel hè? Ook door Corona! En ik heb mijn dochter hier rondlopen en mijn man is gezellig thuis, dus het is hier eigenlijk gewoon heel leuk!
Morgen 33 weken zwanger. Het is zwaar, want mijn bekken doen al zeer sinds het tweede trimester. Zit ook al 8 weken thuis en heb daarvoor thuisonderwijs gegeven, dus het voelt allemaal al heel lang!
Nu ik de tweede krijg, heb ik wel het idee dat ik veel meer wil doen voordat de baby er is. Vorige keer had ik geen idee, overkwam het me en was m'n man de hele kraamweek boodschappen doen. Van aambeienzalf en Kotex tot dextro en een spuitfles voor "down under" ? Je weet nu beter wat er gaat gebeuren. Tegelijkertijd geeft het ook rust.
Onze kleine daalt nog niet in, maar lag voor het eerst eindelijk met z'n koppie naar beneden bij de controle vandaag! Ben nog wel bang dat het een keizersnede kan worden. Ik vind vaginaal bevallen fantastisch! Klinkt stom, maar het is zo'n waanzinnige ervaring!
Oh wat vervelend zeg, PUPP! Dat heb ik gelukkig nooit gehad. Er is ook niet echt iets aan te doen hè? Sterkte!

Pfff het wordt nu wel zwaar hier! Inmiddels 35+2. Mijn dochter werd geboren met 39+2. Laten we hopen dat onze jongen ook zoveel haast heeft! Hoe gaat het met iedereen?

Ik ben super blij! Ondertussen 35+1 en de jeuk is helemaal verdwenen!!
Vandaag een gesprek gehad met de verloskundige over hoe ik de bevalling voor me zie en we hebben er voor het eerst echt over na kunnen denken dat het voor mij dus wel thuis kan en mag gebeuren! Bevalbad is besteld ? Dat is een heel verschil met inleiden in het ziekenhuis! 
Het begint nu allemaal wel wat pittiger te worden, maar de tijd gaat zo mega snel! 
De kleine is vanaf donderdag gaan indalen, heb daar tot en met zondag heel veel pijnlijke steken door gehad, dat is gelukkig wel over nu; weer iets om af te vinken. ?
Hoe gaat het verder met jullie allemaal?

Heerlijk, wij mogen het bevalbad vrijdag ook ophalen, want dan ben ik 37 weken! ? Nog maar heel even!
Heb inmiddels veel last van voorweeën, dus hoop dat er al wat gaande is daar.
Indaalpijn kan je in principe hebben tot de bevalling, omdat de baby blijft duwen op je bekkenbodem, dus schrik niet als het weer terugkomt ;) Bij mij is ie nu ook goed aan het indalen, met z'n hoofdje naar beneden. Lekker thuis bevallen hopelijk! 

Terug
Bovenaan