Augustus 2020 ❤️?

[quote quote=10271119]Ik zie veel dames die wachten met regelen totdat ze uit het eerste trimester zijn, maar dat is niet verstandig. Mijn eerste dochter is ook in augustus geboren en in die maand is het tekort in de kraamzorg het grootst. Ik zou dus zeker wel alvast kraamzorg regelen, hoe naar het ook is als je dat moet afzeggen vanwege een miskraam of iets dergelijks.[/quote]
Dat viel hier in de regio wel mee. Ons zoontje is ook geboren in augustus. En had me met rond 20 weken aangemeld. Maar ik hoorde idd dat in regio Amsterdam niet eens de minimale uren gegeven kunnen worden. 

Ik had vanochtend een knal positieve test in handen, ik kan het niet geloven!! Ik heb de verloskundige ook nog niet gebeld haha, moet het even laten bezinken. Ik gok dat de uitgerekende datum 5-aug is, maar wil er nog niet te veel over nadenken gezien het zo pril is.. 

Hoe hebben jullie allemaal de datum uitgerekend? Ik vind het allemaal zo vroeg in Augustus, heb het idee dat ik daardoor niet goed uitgerekend heb oid. Ik ben nu 3 weken zwanger. 

Mellllie: 3 weken? Je rekent sowieso vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie of + 2 weken voor je ovulatie, die 2 weken krijg je cadeau, ik ben nu eigenlijk pas 3 weken zwanger maar met die 2 weken, 5+2 vandaag. Ik heb bij de app zwangerschap + begin menstruatie ingevuld en toen kreeg ik een uitgerekende datum maar bij de echo word dat pas echt vast gesteld ☺️
Maandag komt een mevrouw van moeders voor moeders ☺️ Ik ga wel voor ik het 1ste trimester uit ben beginnen met dingen regelen maar pas na de eerste echo, die krijg ik met 7 weken ivm pcos en medicatie die ik daarvoor had enzo. Voel vandaag nogsteeds niks bijzonders ?

[quote quote=10271459]Mellllie: 3 weken? Je rekent sowieso vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie of + 2 weken voor je ovulatie, die 2 weken krijg je cadeau, ik ben nu eigenlijk pas 3 weken zwanger maar met die 2 weken, 5+2 vandaag. Ik heb bij de app zwangerschap + begin menstruatie ingevuld en toen kreeg ik een uitgerekende datum maar bij de echo word dat pas echt vast gesteld Maandag komt een mevrouw van moeders voor moeders Ik ga wel voor ik het 1ste trimester uit ben beginnen met dingen regelen maar pas na de eerste echo, die krijg ik met 7 weken ivm pcos en medicatie die ik daarvoor had enzo. Voel vandaag nogsteeds niks bijzonders [/quote]
Aaah okee, maar waarom krijg je 2 weken cadeau? ? als ik het op die manier invoer, is mijn uitgerekende datum ineens 10 Augustus.. best verwarrend allemaal ?

Voel je nog helemaal niks? Ik heb al onwijs last van vreetbuien, rugpijn en buikpijn .. 
Wanneer heb je je echo?

Volgens de test was ik 2-3 weken. Maar gezien wij het altijd veilig deden en 9 november voor de eerste keer bewust niet weet ik dat de bevruchting 9 november was. Laatste menstruatie was 28-10. Dan ben ik ook al verder dan die 2-3.

al de hele week geen eetlust en volgens mij wordt ik daardoor juist misselijk. 

Geen idee precies waarom dat zo is maar las iets als dat het makkelijker rekenen is voor de verloskundige ofzo? 
2-3 op de clearblue is dus gelijk aan 4-5 weken zwanger.. je kan dan ook prima langer als 5 weken  zwanger zijn maar minder snel een hogere hoeveelheid hcg aan maken ook geen probleem, de echte uitgerekende datum gaat de verloskundige voor je berekenen aan de hand van meting van je kindje ☺️

Ok ik heb de verloskundige toch maar gebeld na 3 dagen positief testen! Ik heb nu over 4 weken een echo staan, en 2 weken later de intake en termijnecho. Nu zit ik me toch een beetje af te vragen wat die eerste echo inhoudt? Ik heb geen indicatie voor een vroege echo..

Terug
Bovenaan