Aukje en Marieke van Ginneken over borstvoeding

quote: mamatamara reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-05-2007 18:40:58'));

hoi,

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik heb hier wel het gevoel dat de kunstvoeding-moeders (mag ik zo noemen?) erg fel reageren. Volgens mij is de kritiek niet dat Aukje en Marieke kunstvoeding geven, maar meer het feit hoe ze het vertellen. Er staat niet een gehele waarheid in (neem het voorbeeld van de tepelhoedjes).

Waarom er erg fel wordt gereageerd?? Dat kan ik uitleggen;
Ik zelf heb op dezelfde topic (bij kinderen?) al gereageerd maar daar gaan we *zucht*

Ten 1e is dit een brief wisseling tussen 2 zussen die gepubliceerd is, en het is met een vette knip oog gedaan. Is naar mijn idee toch duidelijk te lezen.(moest er wel om grinniken)
Of het nu feiten/waarheden zijn of niet, doet er niet toe... lekker belangrijk zeg! het gaat om hun "belevingswereld" en hoe ze het hebben mee gemaakt.

De felheid van de reacties komt (incl.ik dus :)   omdat er veeeeeeeeel te serieus naar die briefwisseling (druk ik op het hart; tussen 2 zussen) wordt ingegaan door hun een brief te sturen?????
Waar gaat dit over mensen, vraag ik me zelf dan af.....

Er zijn veeeeeeel ergere dingen die met mensen/kinderen/baby's wordt gedaan, waar ik wel kotsmisselijk van wordt. En dat is niet omdat ze geen BV krijgen.... ook mijn kind is een "flessen-kind"

Jammer hoor, dat er weer zo'n strijd van wordt gemaakt hier.
Volgens mij ging het toch echt niet over de welbekende discussie bv/kv. Die brief is geschreven omdat Aukje en Marieke een "vorobeeldfunctie" hebben, helemaal nu ze een collumn hebben in KINDEREN. En als ze daar(waarschijnlijk hardstikke onbewust) verkeerde info geven, mag daar best een reactie op komen. Zeker omdat er je in deze tijd voor informatie over borstvoeding weinig tot niet in je omgeving terecht kunt, en het echt in de boeken/bladen/internet moet zoeken.
En ja, dan is het nu misschien te laat voor Aukje en Marieke om te horen dat het misschien ook anders kan. Het is niet te laat voor een evt. volgend kindje, en ook niet voor de (as) moeders die het blad lezen en bv (willen)   geven.

Is dat allemaal nou echt zo moeilijk te begrijpen, of willen sommige moeders zich gewoon aangevallen voelen?

Volgens mij is de enige moeder die zich aangevallen voelt, degene die de desbetreffende brief heeft terug geschreven. Snap anders niet waarom je anders zoveel energie in zo'n reactie steekt.
Vraag me trouwens wel af waarom YvonneZ deze topic heeft geopend? Vond je het een beetje saai worden hier?
Sil

Ik ben blij dat er ook nog reacties zijn gegeven van  mensen die   wel begrijpen waar de discussie om begonnen is.
Namelijk om het feit dat het jammer is dat mensen met een voorbeeldfunctie verkeerde informatie de wereld in helpen. Over borstvoeding wordt toch al zo veel onzin verteld.
En het is ontzettend jammer als je door zo'n column bevestigd wordt in je gevoel op het moment dat het misschien even niet loopt. Borstvoeding moet je leren, zowel je baby als jij. En bij iets wat je moet leren hoort ook het vallen en OPSTAAN.

hallo meiden,

Die column van Marieke en Aukje is toch niet informatief bedoeld?
Zo vat ik het in ieder geval absoluut niet op. Het is gewoon een blik op hun leven.
Moeten ze dan gaan liegen over dat ze 6mnd bv hebben gegeven? En hoe goed dat ging en hoe fijn het was? Zij hebben het zo ervaren en met hun waarschijnlijk
genoeg mensen. Ik heb een fijne ervaring met bv maar ik realiseer me dat dat niet
voor iedereen geldt.En mag dat dan niet meer geplubiceerd worden? Erg eenzaam voor
de mensen waar het niet bij lukt lijkt me. En iedereen heeft een andere pijngrens,
en gevoelens en noem maar op. Ik hoop dat er voor beide opties meer begrip komt.

groetjes Daan

Ik kan het niet laten om toch maar weer eens te reageren ;-)   Ik vraag me af of iedereen hier wel de column van deze twee dames gelezen heeft. Volgens mij niet namelijk.
Het gaat helemaal niet over hetgeen hierboven wordt beschreven.... maar om verkeerde informatieverstrekking in een blad dat beter zou moeten weten.
Ze schrijven complete onwaarheden in hun column en dat is hetgeen wat bedoeld wordt. Er wordt namelijk al heel veel onzin verteld over borstvoeding geven en dan is het wel erg jammer dat een blad als Kinderen daar aan meewerkt.

Terug
Bovenaan