Babies uit Maart/April 2018

Hoi Annemiek, 
leuk om te lezen inderdaad dat we allemaal precies dezelfde dingen hebben. Toch fijn dat we dit forum hebben om wat ervaringen te delen. 
Dat met die voedingen en tijden herken ik heel erg. Fauve zit mooi om de 4 uur maar sliep vanacht ook ineens 5,5 uur waardoor de tijden overdag dan dus ook wat verschuiven. Nu moet ik wel zeggen dat ze overdag soms ook wel na 3 uur honger heeft en zo probeer ik een beetje met het dag ritme te schuiven dat die laatste avond fles zo rond 22.00 en 23.00 is. Ik merk dat Fauve na haar fles in de ochtend zo rond 07.00 ook even goed wakker is. Wel hou ik haar qua wakker tijden goed in de gaten. Ze is nu 5 weken en ook al is ze goed wakker na een 60 min leg ik haar toch weer op bed. In de ochtend ligt ze dan vaak 45 min wakker in haar bedje een beetje geluidjes te maken maar valt daarna in slaap tot de volgende voedingen. Na de voeding van 11 uur wilt ze absoluut niet in slaap vallen in haar bedje en dan neem ik haar bij me in de draagdoek. Dan slaapt ze prima dus dat laat ik maar gewoon lekker zo. De voeding daarna weer lekker na 60 min in haar bedje en dan slaapt ze weer in. Na de voeding van 18.00/19.00 is het hier altijd heel erg zoeken. Ze is dan vaak onrustig wil niet in haar bedje en ook dan pak ik de draagdoek erbij en dat lijkt nu te helpen. De voeding van 22.00/23.00 geef ik inderdaad in de slaapkamer weinig prikkels en let goed oo de slaap signalen voor ik haar wegleg. In de nacht voed ik haar ook in het donker zodat ze het nacht ritme goed oppakt. 
Wat hier heel goed helpt met zelf in slaapzakken is toch het inbakeren. De voeding van 22.00 uur krijgt ze in haar inbaker slaapzak (swaddle me) en die houdt ze aan tot de voeding van 07.00 ( op verschonen na natuurlijk) overdag baker ik haar in in een grote hydrofiel doek. Dat is een stuk minder strak maar toch kan ze dan niet zo met haar armen zwaaien. Als ik haar niet inbaker slaapt ze slecht in en is na 30 min weer wakker door al die ongecontroleerde arm bewegingen. 
Heb je inbakeren al eens geprobeerd? Misschien helpt het jou kleintje ook om wat makkelijker zelf in slaap te vallen. Je kan gewoon proberen met ee hydrofiel doek. De eerste keer is het vaak even gillen ( was hier ook) maar nu is ze er aan gewend en word echt meteen rustig! 
Liefs Ivanka

Hallo, 
Even een reactie, heel fijn inderdaad dat je gelijktijdig ongeveer hetzelfde mee maakt en we dit kunnen delen..
Irene is afgelopen maandag voor het eerst bij het CB gecontroleerd, ze is nu 53,5 cm (44 cm bij de geboorte) en weegt 4285 gram.. ze zijn zeer tevreden en ontdekte dat haar zicht zeer goed is.. ze kan je al volgen en kijkt al verder en bewuster dan baby's normaal bij 5 weken doen.. ze vind het ook leuk om naar buiten te kijken, daar wordt ze vrolijk van..ze krijgt 16 mei haar eerste prikken..
Wat betreft ritme, ze heeft wel een beetje een ritme maar nu ik ziek ben doe ik maar wat en let niet echt op ritme
Update van mijn ziek zijn..
Ik had vorige week antibiotica gekregen maar die ging ik ineens overgeven, donderdag heb ik toen een andere gekregen voor 10 dagen want ik was echt heel ziek.. mijn temperatuur moest binnen 48 uur onder de 39 graden komen en dat voor een aantal uur blijven anders moest ik naar het ziekenhuis.. dat heb ik gelukkig wel gered.. heb nog een keer 40,5 gehad na die tijd maar na veel drinken en met paracetamol kreeg ik dat gelukkig wel omlaag..
Inmiddels is het rare dat ik me goed voel maar dat mijn temperatuur nog niet onder de 37 wil en vaak zelfs nog boven de 38 piekt en dat terwijl mijn kuur van 10 dagen nog tot morgen is.. ik belde dus voor de zekerheid met mijn huisarts en die liet mij langskomen.. na onderzoek werd ik gisteren doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ik ook bevallen ben.. daar gingen ze mijn urine en bloeddruk controleren, die waren goed en schoon (de antibiotica doet zijn werk dus wel).. daarna een echo gemaakt om te kijken of die koorts en verhoging misschien door iets uit mijn baarmoeder kwam, ze dachten van niet want ik heb geen buikpijn maar ze wilden het uitsluiten maar ook daar kwam niks uit.. er is toen besloten om alles op kweek te zetten (uitstrijkje, slijm uit keel, bloed hebben ze op verschillende dingen geprikt en getest etc.) En daar krijg ik dinsdag de uitslagen van.. ze hopen dat mijn temperatuur langzaamaan uit zichzelf stabiliseert maar als dat niet gebeurd en er komt niks uit die kweek onderzoeken dan wordt ik intern opgenomen en van top tot teen onderzocht.. mocht mijn temperatuur 39 graden of hoger zijn dan wordt ik in het ziekenhuis opgenomen en krijg ik antibiotica via infuus.. dan mag ik ook geen borstvoeding geven, dan moet ik kolven en weggooien en mag ik Irene weer voeden nadat het infuus is uitgewerkt..
Het is dus nog niet over en zal misschien nog een staartje krijgen.. voel me dus wel goed en de borst en blaasontsteking zijn over maar ik ben nog ziek..
Ik blijf mee lezen en als ik kan zal ik wat sturen
Geniet van jullie kindjes en het mooie weer
Groetjes priscilla 

Hi Dames,
@manon, ik had flesjes gekregen van iemand die ze niet had gebruikt van tommee tippee. Niet heel gangbaar maar hier moest hij een beetje het zelfde aanhappen met zn lipjes naar buiten gekruld zoals aan de borst. In het begin kwam er net even teveel melk uit waardoor het wel een beetje knoeien was. Ik heb de fleswarmer van difrax met ook twee flesjes erbij. Die heb ik toen ook even geprobeerd maar hier knoeide hij ook mee en zat zn hele mond om de smalle speen dus ben ik verder gegaan met de tommee tippee. Inmiddels dribkt hij er uit zonder te knoeien. Het is even wennen en naar mate ze wat groeien gaat het drinken ook beter is mijn ervaring nu. Ik had ook nog een dr. Brown fles achter de hand voor evt veel krampjes maar hier heeft hij gelukkig niet zo een last van. 
Ik ben zelf best snel af en toe een avond even weg gegaan en wat afgesproken met een vriendin. Ik liet dan een fles gekolfte melk achter thuis. Papa vond het ook wel leuk om even zelf verantwoordelijk te zijn zonder dat mama over zijn schouder mee kijkt ;-). Nu na twee maanden hebben we een stuk meer structuur en ga we beide af en toe eens weg savonds of in het weekend. We doen ook samen veel buiten de deur en nemen Bas dan gewoon lekker mee. Proberen op deze manier te genieten maar wel met structuur voor Bas. 
Hij heeft snachts erg goed door dat het nacht is. We doen wel ook alles met zo min mogelijk licht aan. Hij komt nog voor 1 voeding snachts. Na de schone luier kan ik hem eigenlijk weer in zn bedje leggen en het licht uit doen en verder gaan met slapen. Hij heeft dan ongeveer 15 min nodig om in slaap te vallen. Hij maakt dan nog wat geluidjes enzo. Wij hebben een co sleeper aan het bed staan.  Overdag heb ik ook wel een beetje het zelfde, hij valt het liefst op schoot in slaap of als ik met de wandelwagen op pad ga of met de auto dan slaapt hij ook vaak. Ik probeer hem nu wel als hij in slaap valt op schoot in zn bedje te leggen zodat hij daar wakker wordt. 
Met de voedingen doe ik het zo dat als hij snachts later komt ik mn ochtendvoeding wel rond 7:00 blijf geven. Als hij het tot 05:00 heeft uitgehouden dan geef ik om 07:00 gewoon iets minder (en evt overdag weer wat meer als hij er om vraagt). Als hij straks het nog iets langer uithoud tot 06:00 dan ga ik gewoon naar 5 voedingen en laat ik die ochtend voeding vallen. Zo blijf ik nu een beetje in structuur met tijden. Liep ook elke dag te schuiven eerst en dat was helemaal niet handig hihi. 

Owhja ik lees nu eigenlijk pas het bericht van Ivanka. Ik heb in het begin ook de swadle me gebruikt en gebruik nu de puckababy piep. Hier zijn ook de handjes weg gestopt maar hebben ze wat meer beweeg ruimte nog. Hiermee slaapt hij een stuk rustiger. 
Priscilla, wat balen dat je nog zo ziek bent. Wel fijn dat de ontstekingen over zijn. Hopelijk blijft het de goede kant opgaan en kun je opname vermijden. Zou wel balen zijn als je dan niet kunt voeden ook anders. Veel sterkte!!

@PM 
Joh wat schrik ik van je bericht! Hoop ook inderdaad dat je temp snel stabiliseerd en dat je gewoon lekker thuis kan blijven en Irene gewoon lekker kan blijven voeden. Ik ga heel hard voor je duimen dat er verder niks anders aan de hand is en dat je lijf gewoon wat langer nodig heeft om te herstellen. 
@Sammantha die puckababy ken ik niet die ga ik eens even opzoeken. De swaddle word wat aan de kleine kant nu en merk ook dat die soms te strak zit voor haar. Bij het CB bleek Fauve nu 4500 en 55 cm te zijn! Ze groeit goed en is volgens de arts extreem sterk. Ze kan haar hoofdje echt al heel lang omhoog houden als ze op haar buik ligt en kijkt dan gewoon heel wijs rond. Ook haar zich zou veel beter zijn dan gemiddeld. Ze kijkt ook graag naar buiten en volgt heel duidelijk. Ook lacht ze al heel gericht dat is echt zo leuk om te zien. 
Geniet van het prachtige weer dames. Kan in Nederland ook weer zo over zijn Haha! 

Hallo!
Genieten jullie ook zo van het mooie weer met de kleintjes?!
Hier nog steeds alles prima. Anna groeit goed, vandaag eerste afspraak bij het consultatiebureau. Alles was goed! Flinke baby, zitten nu op 5535 gram en 57 cm ☺️
Eerste flesje met gekolfde melk gegeven. Ik maakte me er een beetje druk om maar voor madame maakt het niet uit. Ze had hem binnen No time op.
geniet van het mooie weer en jullie kleintjes. ☺️

Hi, 
wat goed manon dat ze gelijk lekker het flesje pakte en m goed leeg dronk, geeft je weer een nieuwe mogelijkheid dan om als het nodig is het ook zo op te lossen. 
Wij genieten enorm van t mooie weer maar het is voor Bas wel echt te warm buiten soms hoor. Ook in de kinderwagenbal wordt het echt snel warm dus heb alle ritsen en dingen maar open dat er genoeg luchting is als ik op pad ga.  Hij heeft ook in zijn gezichtje ineens hele kleine rode bultjes allemaal, ik denk aan een soort warmte uitslag maar kijk het nog even aan of t morgen een beetje weg is getrokken weer. Probeer hem maar zo veel mogelijk toch binnen te houden. 
Is het voor jullie nog een beetje te doen met het weer? Ik vind het toch zo best lastig. Dan zit je in de schaduw en heb hem ingesmeert maar toch ben ik dan bang dat het niet goed voor hem is. 
Groetjes Samantha

Hoi Dames, 
heerlijk he die zon! Echt genieten is er hier even niet bij want Fauve gilt al 2 dagen de hele boel bij elkaar overdag! Het gekke is wel dat ze sinds 2 dagen de nachten ineens doorslaapt van 23.00 tot 06.00 maar overdag lijkt niks goed te zijn. Het enige wat een beetje helpt is bij mama liggen de hele dag maar ze heeft ook last van de warmte en dichtbij mama is het natuurlijk ook wel weer warm. Ik lees veel over een sprongetje met 5 weken en had al een nieuw topic geopend hier waarbij een aantal mensen dat bevestigen. Merken jullie dat ook aan de kleintjes rond 5 weken? 
Morgen moeten we naar de HA dus dan ook de rest maar even laten checken zoals oortjes enz. 
Fauve heeft ook allemaal rode bultjes. Vooral eind van de dag. Ik denk dat het komt van de warmte inderdaad. Best lastig met die kleintjes want uitleggen dat ze rustig moeten blijven gaat nog niet! Haha
@PM ik hoop dat jou uitslagen vandaag goed zijn! Sterkte in ieder geval! 
Wat trekken jullie de kleintjes snachts aan? Ik had vanacht een korte mouwen romper met dunnen slaapzak (swaddle me) en in de loop van de nacht een dun lakentje over haar heen gedaan. 
Liefs Ivanka

Terug
Bovenaan