Babies uit Maart/April 2018

Hallo,
Het gaat inmiddels wat beter dus ik ga ook even proberen om op jullie berichten te reageren
@mommyivank 
Ik hoop dat het goed ging bij de dokter en dat fauve inmiddels niet meer gilt overdag (en s nachts).. hoe gaat het daar mee? Is daar een oorzaak voor (gevonden)? Wat grappig om te lezen dat het zicht van fauve beter is dan gemiddeld, dit is bij Irene ook zo.. ik durfde het bij het CB niet te zeggen omdat wij zoiets hadden van dat zal wel afgekapt worden met dat kan niet etc. Ging ze dus die vrouw helemaal volgen en aankijken! Ze was zo verbaasd dat ze ging testen of het echt was wat ze zag en Irene volgde haar wederom.. ze is ook al best sterk in de (nek)spieren..
Wat groeien alle kindjes lekker hard, dat is zo fijn om te lezen
Ik dacht dat Irene ook groot was maar ze is 30-4 bij CB geweest en was 4285 en 53,5 cm (toen was ze precies 5 weken).. jullie kindjes zijn nog veel groter al.. maar ja, ik maak mij geen zorgen want in haar eigen groeicurve doet ze het super.. er was al voorspeld dat ze wat kleiner dan gemiddeld is en zou blijven..
Irene vind het ook heerlijk om bij mij in slaap te vallen (weet zo even niet wie dat ook had dat ze vooral bij mama wil slapen)..
Weet ook niet wie er over schreef maar die Tommy tippee fles, wat doet die precies? Irene knoeit ook nog met uit het flesje drinken dus zit te overwegen om een speciale fles te proberen maar weet niet zo goed wat, iemand tips? (Ze heeft een sterke, harde zuigreflex dus krijgt veel tegelijk binnen met "gewone" fles).
Irene heeft s nachts gewoon haar kleertjes nog aan, als het echt te warm wordt slaapt ze in romper met broekje/legging.. ze heeft nog geen slaapzak aan want ze ligt nog vrij stil.. dat inbakeren doen wij niet dus dat ken ik niet.. wel doe ik haar dekentje strak trekken en dan de zijkanten onder het matrasje
Irene had een sprongetje met 4/5 weken maar het ging toch al anders met voedingen omdat door mijn ziek zijn ik minder voeding per keer aan maakte of mindere kwaliteit had dus ze kwam al vaker voor voeding
Volgende week woensdag krijgt ze haar eerste inentingen, ben er heel benieuwd naar.. heeft iemand ze al gehad of ook bijna?
Mijn uitslagen waren eigenlijk niet zo veel bijzonders.. er was niks uitgekomen uit de uitslagen die voor nu bekend zijn, nog niet alle bloeduitslagen zijn bekend dus die hoor ik vrijdag maar voor nu lijkt er niks zorgelijks te zijn.. ik moet mijn temperatuur wel in de gaten blijven houden en meteen bellen als ik me weer ziek voel of mijn temperatuur weer heel raar doet, voor de rest af wachten.. het lijkt heel langzaam te stabiliseren maar ik had meteen 37,9 toen ik even de deur uit was geweest (38 of hoger is meteen dokter/huisartsenpost bellen), het blijft dus nog even spannend en afwachten..
Zo, heb nu weer wat gereageerd, zal binnenkort wel weer een berichtje sturen en op andere dingen reageren  
 Voor nu, geniet nog van het mooie weer want morgen lijkt het al minder te worden
Groet, priscilla 

Hi Dames,
@priscilla wat fijn dat het weer wat beter gaat. Hopelijk blijft het nu een beetje stabiel. Bas groeit ook niet zo hard als de andere meiden hier hoor. Hij was met een week of 5 ook een klein 4300gr en 57cm. Qua lengte zit hij wel boven het gemiddelde. Die combi zorgt ervoor dat het ook een vrij slanke baby is nog en dus nog niet echt veel babyspek heeft. Inmiddels is hij wel ruim 5kg en nu bijna 9weken. Volgende week hebben we de afspraak staan voor de inentingen we hebben echter besloten hem nu toch nog niet in te laten enten. Hij is nog zo klein en we willen ons er toch wat meer in verdiepen ook eerst nog. Ze krijgen best veel verschillende ‘ziektes’ toegediend en het imuumsysteem is pas na 3 maanden een beetje opgestart van zo een kleintje dus ons gevoel is gewoon dat die timing niet klopt. Een kindje ziektes toedienen waar hij antistoffen voor aan moet gaan malen terwijl zijn afweer systeem nog niet helemaal werkt. We stellen het voor nu dus nog even uit. Ik las ook dat babys dezelfde dosis krijgen als de 4jarigen, zit totaal geen nuance in. 
De tommee tippee fles hebben wij, de speen lijkt een beetje op borst met tepel waardoor het dwingt op dezelfde wijze aan te happen. De flow van de kleinste speen is wel wat hoog. Onze ervaring is dat de difrax fles met speenmaat s erop een hele lage flow heeft. Hier komt dus minder uit en moeten ze dus wat harder hun best voor doen. 
Wij leggen Bas met dit warme ook in zij. Romper in de puckababy en dan onder een dekentje. Die huildagen komen mij ook heel bekend voor! Soms heeft hij weer 1 of 2 van die dagen, hij vraagt dan ook vaak wat meer voeding die we dan ook geven op zijn verzoek en daarna gaat het ineens weer een week of langer goed en dan heeft hij weer eens zo een fase. Hoort er gewoon bij hebben we ons maar wijs gemaakt :) 
groetjes Samantha

Hallo, dag mama's 
Onze eerste echte moederdag vandaag (of vergis ik me en heb ik gemist dat iemand al meer kinderen heeft? als dat zo is, sorry).. voelt wel bijzonder! Fijne moederdag vandaag!! Onze kleintjes zijn nog te klein om zelf dank je wel te zeggen maar ze zijn wel dankbaar en houden van ons, dat weet ik zeker (ze willen niet voor niets dicht bij je zijn)! 
Hebben jullie (een) cadeau(s) gehad?
Ik heb planten voor de tuin en een kamerplant gekregen.. ik ben echt dol op bloemen en planten (ondanks dat ik niet goed ben in tuinieren maar mijn man is hovenier dus we kunnen het samen doen)
@Samantha 
Zo te lezen is Bas inderdaad een slanke baby.. is zijn lengte veel meer dan gemiddeld? Jongetjes zijn vaak wat groter dan meisjes....  Irene heeft inmiddels wel wat babyvet, ben benieuwd naar haar lengte en gewicht woensdag...
Dank je wel voor de tips over de flessen.. ik ga het even bekijken op internet.. het is wel fijn en handig als ze uit de fles kan drinken als ik weer aan het werk ga (in juni)..
Wij zijn de afgelopen paar dagen toch veel bezig geweest met de fles geven.. het leek beter te gaan met mij tot ik woensdag en donderdag overgegeven had en daarna maagpijn had waardoor ik nauwelijks kon eten.. daardoor liep (de kwaliteit van) mijn borstvoeding terug.. ze was steeds best overstuur en op een gegeven moment huilde ze steeds aan mijn borst (Zo zielig!).. gelukkig had ik voeding in huis en hebben we haar bijgevoed.. ik gaf eerst de borst en daarna de fles.. ze is altijd vrij rustig en lief maar na de bijvoeding was ze ineens een stuk vrolijker.. ben heel blij dat we deze keuze hebben gemaakt want ik heb gezien dat het Irene goed deed.. inmiddels kan ik weer eten en gaat mijn borstvoeding zo hard dat er harder aangemaakt wordt dan Irene kan drinken, moet dus nu steeds kolven..
Dat van het immuun systeem wist ik niet, ik denk dat wij toch laten enten woensdag.. Irene gaat naar het kinderdagverblijf en volgens mij moet ze dan geënt worden..?!
@mommyivank
Hoe is het nu met fauve? Gilt ze nog steeds? Hoe was de doktersafspraak?
Misschien een beetje een persoonlijke vraag, hoop niet dat iemand het vervelend vind maar gebruikte jullie anticonceptie voor de zwangerschap? Gebruiken jullie nu wat? Ik zit met het dilemma wat te doen.. ik heb/had  pcos (maak zeer onregelmatig eitje aan dus ben soms maanden niet ongesteld,daardoor bijna 2 jaar bezig geweest voor een zwangerschap).. Dit kan ik nog steeds hebben maar kan door de zwangerschap ook weg zijn.. ik ben dankbaar voor Irene maar wil niet binnen een jaar weer zwanger zijn (wil lichaam laten herstellen en Irene even groter laten worden, lijkt me anders heel pittig).. ik gebruikte eerst de pil maar ben nu bang hem te vergeten dus wil misschien spiraaltje, weet alleen niet wat voor invloed dat heeft op de pcos.. ik heb overigens nog geen menstruatie gehad... nogmaals sorry als iemand dit vervelend vind!
Nogmaals fijne moederdag! Geniet vandaag maar extra van je kleintje!

Fijne Moederdag allemaal! Zelf doe ik niet aan Moederdag en mijn partner ook niet dus had ook niets verwacht. Maar toch wel een speciaal gevoel dat er zo'n dag is, wel van verschillende mensen appjes gehad.
Qua anticonceptie ben ik ver voor de zwangerschap gestopt met de pil omdat ik geen hormonen meer in mijn lijf wilde. Daarna condoom gebruikt en nu wil ik eigenlijk niet weer beginnen met de pil. 
Dinsdag moet ik terug voor nacontrole ivm keizersnede, niet heel spannend want voel me goed. Daarna mag ik weer boodschappen tillen en auto rijden hoop ik.
Anna doet het echt heel goed. Zitten nu op 6 voedingen en snachts zit er vaak 7 uur tussen (ben hier best onzeker over maar schijnt met een gewicht van meer dan 5,5kg gewoon te mogen). Verder zijn we veel met haar op pad. Omdat het nu mooi weer is geweest, lekker borrelen en terrassen. Anna ligt dan lekker in de reiswieg te slapen.
Ik ga ook steeds meer kolven zodat ik daar meer gewend aan raak en kan ik steeds vaker ook alleen naar buiten. 
Voor de borstvoedende/kolvende mama's, hoeveel cc kolven jullie per voeding? Ik heb het idee dat Anna echt heel veel drinkt.
Groetjes 

Hallo,
@ManonS
Hoe was je na controle? Mag je weer auto rijden?
Ik doe met kolven maar gewoon kolven en probeer per 100 tot 120 cc in te vriezen.. doordat ik steeds zo ziek was lukte kolven niet zo goed en had ik soms met geluk 60 cc.. ik ben Irene nu aan het bijvoeden op het moment dat ik het gevoel heb dat ze nog niet verzadigd is maar de borst niet echt meer accepteerde, ze krijgt dus soms ook flesvoeding.. je moet gewoon doen wat goed voelt.. als Anna dat nodig heeft geef je haar dat gewoon, misschien heeft ze een groeispurt en heeft ze dat (tijdelijk) nodig..
Ik kreeg pas de tip om de voeding in te vriezen in van die zakjes van ijsklontjes.. dat schijnt ongeveer 20 cc per ijsklontje te zijn als ze dan 100 cc drinkt kun je steeds 5 eruit halen en als ze dan toch overgaat naar 120 cc doe je 6 etc.
Dank je wel voor je reactie op de anticonceptie.. ik ga zelf denk ik toch even overleggen met de huisarts.. ik heb een super zwangerschap en bevalling gehad maar ben de laatste weken zo ziek geweest dat ik het belangrijk vind om eerst goed te herstellen.. wil ook niet elke maand stressen..
Morgen weer naar het CB, ben benieuwd naar haar lengte en gewicht en hoe ze gaat reageren op haar entingen..  heb in ieder geval niks afgesproken de komende dagen zodat Irene rust heeft..

En hoe was het bij het CB met Irene? Iets aan haar gemerkt? Was verder alles goed? Anna is dinsdag aan de beurt. 
Mijn controle was goed! Geen problemen. Ga zaterdag beginnen met Back in Shape bij Mom in Balance. Lekker rustig aan (ben eigenlijk wel een luie sporter haha)
Hebben jullie het gevoel dat je echt aan het ontzwangeren bent? Ik ben alleen vermoeid (ookal hebben Anna en ik vannacht 8uur!! geslapen). 
Groetjes 

Hallo, 
@Manon s
Ik voelde me zo'n 1 a 2 weken na de bevalling al vrij de oude.. had best wel energie en kon op zich rustig aan wat dingen doen, Irene was 2,5 week toen ik met haar voor het eerst boodschappen ging doen (die week ervoor was mijn man nog mee).. nu ben ik ziek geweest en heb het idee ineens van voor af aan te beginnen qua ontzwangeren.. ben echt moe en heb nu ineens last van het vinden van een ritme ofzo.. Dit gaat overigens s avonds super goed.. moet alweer bijna aan het werk maar 1 van mijn managers zei: het lijkt niet zo goed met je te gaan, gewoon ziek melden hoor als je het niet ziet zitten.. ga het denk ik wel gewoon proberen maar het is wel lastig..
Ik heb afgelopen maandag tot 11.30 op bed gelegen met irene bij mij.. tussendoor wel steeds gevoed maar we lagen er zondag 22.30 in dus meer dan de klok rond.. soms heb je dat gewoon nodig.. heerlijk toch dat je 8 uur hebt geslapen..
Ik ben helemaal geen fanatieke sporter.. heb zelfs mijn abo bij basic fit opgezegd.. ik fietste veel (dat kan nu nog niet want Irene kan nog niet in het stoeltje zitten), ik probeer regelmatig te lopen en mijn werk is fysiek vrij zwaar.. heb dus eigenlijk ook niet echt zin om te sporten.. ik moet ook een beetje opletten.. ben in 1,5 week ong. 3 kilo afgevallen.. nog 4 kilo en ik zit op mijn oude gewicht (was ongeveer 14 kilo aangekomen, heb de laatste 2 weken vd zwangerschap niet meer gewogen), ben nu dus al 10 kilo in 7 weken kwijtgeraakt.. mag nu ook niet echt (hard) afvallen want mijn lijf is nog aan het bijkomen van het ziek zijn
Bij het CB ging het goed.. Irene is nu 55 cm en 4970 gram, ze is dus weer lekker gegroeid en nu bijna 5 kilo, heb nu pas in juli een afspraak volgens mij..
De prikjes gingen goed, ze moest er wel van huilen maar gelukkig kreeg ik haar met knuffelen en voeden wel getroost..
had een pakje meegenomen om aan te doen die ik gewoon in 1 keer over haar lijfje aan kon doen ipv steeds over haar hoofd.. had wel romper mee die over haar hoofd moest dus volgende keer overslag romper mee.. met dat pakje had ik haar vrij snel weer aangekleed en konden we gauw naar huis.. ze hebben haar in de bovenbeentjes geprikt maar ze kunnen ook in de armpjes prikken.. Irene is nu veel aan het slapen en dan vooral in mijn armen.. heb er maar even een knuffeldagje van gemaakt! Ze mogen als ze veel last of (hoge) koorts hebben een "baby" paracetamol hebben.. als ze 5 kilo of zwaarder zijn mogen ze 120 mg anders 60.. je kan ze bij de apotheek kopen.. de temperatuur van Irene is tot nu toe normaal, wel denk ik dat haar beentjes iets dikker zijn dus bel nog even naar het CB zo..
Zal deze week nog wel sturen hoe het de rest van de dag en in de nacht gegaan is met irene
Groetjes 

Hallo, 
@Manon s
Ik voelde me zo'n 1 a 2 weken na de bevalling al vrij de oude.. had best wel energie en kon op zich rustig aan wat dingen doen, Irene was 2,5 week toen ik met haar voor het eerst boodschappen ging doen (die week ervoor was mijn man nog mee).. nu ben ik ziek geweest en heb het idee ineens van voor af aan te beginnen qua ontzwangeren.. ben echt moe en heb nu ineens last van het vinden van een ritme ofzo.. Dit gaat overigens s avonds super goed.. moet alweer bijna aan het werk maar 1 van mijn managers zei: het lijkt niet zo goed met je te gaan, gewoon ziek melden hoor als je het niet ziet zitten.. ga het denk ik wel gewoon proberen maar het is wel lastig..
Ik heb afgelopen maandag tot 11.30 op bed gelegen met irene bij mij.. tussendoor wel steeds gevoed maar we lagen er zondag 22.30 in dus meer dan de klok rond.. soms heb je dat gewoon nodig.. heerlijk toch dat je 8 uur hebt geslapen..
Ik ben helemaal geen fanatieke sporter.. heb zelfs mijn abo bij basic fit opgezegd.. ik fietste veel (dat kan nu nog niet want Irene kan nog niet in het stoeltje zitten), ik probeer regelmatig te lopen en mijn werk is fysiek vrij zwaar.. heb dus eigenlijk ook niet echt zin om te sporten.. ik moet ook een beetje opletten.. ben in 1,5 week ong. 3 kilo afgevallen.. nog 4 kilo en ik zit op mijn oude gewicht (was ongeveer 14 kilo aangekomen, heb de laatste 2 weken vd zwangerschap niet meer gewogen), ben nu dus al 10 kilo in 7 weken kwijtgeraakt.. mag nu ook niet echt (hard) afvallen want mijn lijf is nog aan het bijkomen van het ziek zijn
Bij het CB ging het goed.. Irene is nu 55 cm en 4970 gram, ze is dus weer lekker gegroeid en nu bijna 5 kilo, heb nu pas in juli een afspraak volgens mij..
De prikjes gingen goed, ze moest er wel van huilen maar gelukkig kreeg ik haar met knuffelen en voeden wel getroost..
had een pakje meegenomen om aan te doen die ik gewoon in 1 keer over haar lijfje aan kon doen ipv steeds over haar hoofd.. had wel romper mee die over haar hoofd moest dus volgende keer overslag romper mee.. met dat pakje had ik haar vrij snel weer aangekleed en konden we gauw naar huis.. ze hebben haar in de bovenbeentjes geprikt maar ze kunnen ook in de armpjes prikken.. Irene is nu veel aan het slapen en dan vooral in mijn armen.. heb er maar even een knuffeldagje van gemaakt! Ze mogen als ze veel last of (hoge) koorts hebben een "baby" paracetamol hebben.. als ze 5 kilo of zwaarder zijn mogen ze 120 mg anders 60.. je kan ze bij de apotheek kopen.. de temperatuur van Irene is tot nu toe normaal, wel denk ik dat haar beentjes iets dikker zijn dus bel nog even naar het CB zo..
Zal deze week nog wel sturen hoe het de rest van de dag en in de nacht gegaan is met irene
Groetjes 

Terug
Bovenaan