Baby’s geboren februari 2019

Peg, wat vreselijk voor je, dat moet een heel moeilijke tijd zijn. Gecondoleerd en sterkte. 

Ons schema is een beetje anders, vooral qua eten, waarschijnlijk omdat ik in Frankrijk woon en de richtlijnen hier net wat afwijken. Misschien leuk om te vergelijken: 

ong 7u wakker, borstvoeding
rond 8u ontbijt, havermout of quinoa met yoghurt + iets van fruit/groente 
9 - 11u slapen (grappig dat die van jullie dat ook meestal wel doen, ik krijg hier heel gekke reacties op.. maar hij is om 9 uur echt weer moe..)
Tussen 11 en 12 middageten, groente + pasta/rijst/aardappel/quinoa/.. + vlees/vis/kaas/ei
meestal van 13-14 ong nog slapen maar dit varieert nogal, lastig maar ook wel makkelijk als we weg willen ofzo past hij zich wel goed aan ? 
tussen 15 en 16 snacktime, fruit met yoghurt en soms een maiswafel oid (en soms iets dat ik ook aan het eten ben als dat een beetje gezond is, zoiezo kan ik me als ik het zelf wil opeten beter ergens verstoppen anders wordt hij boos dat hij niet krijgt wat ik eet ?) 
meestal doet hij na zn snackje nog ergens een slaapje.. maar dat is dan meestal in de draagzak of in de auto en kort slaapje. Het is nogal een slaapkop, anders haalt hij 19u niet.
17u30 - 18u avondeten, veel groente en een beetje aardappel/rijst/ ..
19u borstvoeding en slapen 

Ik geef dus nog maar 2x per dag melk. Hij krijgt tussendoor water (dat drinkt hij ook wel aardig) en soms ook thee. De reden dat ik dat zo doe is dat ik binnenkort weer aan het werk ga en zo kan ik borstvoeding blijven geven. De kinderarts hier zei al bij 7 maanden dat 2x per dag voldoende zou moeten zijn dus sindsdien werk ik daar naartoe en inmiddels gaat dat heel goed, soms vraagt hij extra en dat geef ik dan momenteel gewoon nog. 
De nachten zijn hier een drama. Daar zit dus gewoon veel verschil in tussen baby’s blijkbaar.. Ons schatje heeft 2 weken ofzo doorgeslapen, dat was fantastisch, maar hij vond het blijkbaar toch niet zo, want sindsdien wordt hij weer meerdere keren wakker. Hij is dan soms zo weer stil en heeft soms een crisis van meerdere uren (!) en begint dan te gillen zodra hij merkt dat je bij hem wegloopt. Ik zit dan echt in een dilemma: pak ik hem bij ons in bed, dan slaapt iedereen een stuk beter, maar ik ben dan bang dat hij dat altijd gaat willen.. dus ik probeer het niet te doen en door te zetten, maar om 2u s’nachts is dat echt niet grappig..

Verder is het een fantastisch blij mannetje en hij ontwikkelt zich enorm goed, hij eet als een bootwerker (ik denk steeds: ik doe maar veel dan heeft hij in elk geval genoeg, hij eet het vast niet op.. en vervolgens eet hij het gewoon met smaak op) maar is niet eens zo groot dus hij zal wel een goede spijsvertering hebben. Hij kruipt de hele kamer door, gaat zelf zitten, staat op bij de meubels en loopt er dan langs, kruipt al een paar treden de trap op, hij gaat echt zó snel sinds een weekje ofzo.. echt leuk om te zien. 

Zo dat is een heel verhaal geworden. Als jullie nog tips hebben voor de nachten.. ?! En wat denken jullie van die 2x melkvoedingen? Ik twijfel om er een flesje bij te doen bij het eetmoment van 15-16u!

Grappig te lezen mimi!
geef je hem snachts wel eens BV? 
Ons mannetje is nu verkouden en komt dan ook snachts. Met een slokkie BV slaapt hij gelijk weer een paar uur verder!

Ons schema is zo:
7.30/8.00 1 broodje en beker water (drinkt ongeveer 100ml) daarna fles 60ml 
9/9.30 slapen ongeveer 1 uurtje
11.00 fruit zo'n 150/200 gram
13.00 1 broodje daarna fles 150ml
13.30 slapen ongeveer 2 uurtjes
16.00 koekje, cracotte, soepstengel ofzo en thee
18.00 avondeten zo'n 200 gram
19.00 fles 150ml
Slapen tot volgende ochtend

mimi: 2 x melk is niet gek. Bij mij zei het cb dat ze er met 1 jaar helemaal vanaf mogen zijn. Ik ben dus aan het afbouwen. Dat laatste beetje in de ochtend gaat er bijna af. Dan zit ik ook op 2 flessen.

Ah Me - L dat stelt me gerust, dat er meer kindjes zijn die al nog maar 2 melkvoedingen krijgen. Dan laat ik de extra poedermelk toch maar achterwege denk ik, hij doet het al een paar weken nu prima met 2 voedingen (ik ben nu nog fulltime thuis, dus als hij het écht vraagt krijgt hij, maar dat is maar 2x ofzo voorgekomen).
Evimetbaby, ik geef hem weleens bv maar dan meestal pas na een uur of 3, als hij dan weer wakker wordt en niet rustig wil worden. Ik ben niet te beroerd om een beetje extra melk te geven als dat helpt, maar hij is nu momenteel bijv al een half uur aan het gillen terwijl ik hem om 7u op bed gelegd heb en bv heb gegeven. Lijkt mij dus dat hij zeker geen honger kan hebben, maar hij begint te gillen zodra we ons omdraaien om de kamer uit te lopen..

Hier is onze kleine dame ook flink aan het ontdekken. Gillen, kruipen/tijgeren, zichzelf optrekken aan alle meubels. En nu ook nog eens verkouden dus gepaard met veel snot ?. ze houdt heel erg van eten en drinken, alles wat ik eet moet zij ook proeven, dus dat doen we dan maar haha. Haar schema is als volgt: 8.00 fles 180  soms tussendoor een slaapje maar dat verschilt echt per dag 11.00 fruit en water slaapje van ong 1 uur (als het meezit) 14.00 boterham en fles van 120  dan vaak weer een slaapje van ong 1u 16.00 snackje En water 17.00 warme maaltijd en soms wat yoghurt/vla en water 19.00 fles 180  Tussendoor krijgt ze soms wat extra water of een maissnack. Ga morgen maiswafels halen van de Lidl, ze was bij een vriendin van me vd week en daar kreeg ze zo’n ding en ze was helemaal in de gloria. 1 dec is ze alweer 10 maanden, het gaat zo hard!

Hier is het de afgelopen 2 weken team no sleep... kleine man eerst tandje wat door kwam... dinsdag met hem na dokter geweest hij ademde sneller klonk benauwder flink verkouden...pufjes gekregen..
op zijn groep op Kdv zijn er kindjes met rs virus en allemaal erg verkouden... gisteren avond toch maar huisartsen post gebeld omdat hij hoge koorts had en zijn ademhaling niet goed klonk... zeiden ze aan telefoon nou zolang hij niet boven de 41 graden zit en eet niet te veel zorgen maken.... 

makkelijker gezegd dan gedaan ( dacht als hij over uur nog zo zou klinken rij ik naar ziekenhuis ) .... pufjes gegeven  weer en nacht ging wel maar hij is nog zo koortsig.... hou hem vandaag goed in de gaten anders bel ik weer...morgen sowieso even naar dokter.... #sorry even klagen hihi..

ben net zo zombie vandaag zelf ook al wel keelpijn maar he...blij als me man weer terug komt van werk uit buitenland... 

koffie koffie koffie.....? 

Onze kleine wil overdag ook niet meer zoveel slapen wil overal bij zijn ook op kdv ...nachten zijn nog steeds niet doorslapen maar goed... nu wil ik gewoon dat hij weer de oude wordt...
niks vervelender dan je kindje ziek zien.... veel knuffelen 

Terug
Bovenaan