Baby’s geboren februari 2019

Pegg, ik heb precies hetzelfde schema met onze dochter en weet ook niet hoe ik haar naar 3 flessen krijg. Boterham eet ze heel wisselend. Ene keer een paar happen, dan een dag opeens een hele en de volgende dag ineens weer een halve. Daarnaast geniet ze van en vraagt ze ook echt nog om 4 flessen. Vorige fles heeft ze zelf laten vallen van de een op de andere dag en ze is perfect gemiddeld volgens de curve dus ik heb er nog niet echt werk van gemaakt. 
Lyjam,baby meeting lijkt me leuk! Ik woon in regio Utrecht dus lekker centraal :) maar heb geen problemen met reizen. 

Hi meiden, 
Wat leuk om te zien hoe alle baby's zich ontwikkelen. Hier gaat het niet zo snel als bij jullie maar hij komt er vanzelf.
Kyan krijgt nu nog maar 3 flessen; 6.00-10.00-18.30 de rest eet hij fruit, boterham en groenten. Gelijk toen we brood zijn gaan geven die middag fles eraf gehaald en niet meer gegeven. 
Hij krijgt een hele dikke buik van al dat lekkere eten. Ik maak het nu sinds 2 weken zelf geen potjes meer en hij zit er zo van te smullen iedere keer weer. 
Leuk een baby meeting, ik woon in Barneveld!,

Hoihoi,
Ik heb de 4e fles ook in 1x laten vallen. Maar je zou natuurlijk ook langzaam af kunnen bouwen. 
Ons schema is nu zo:
6.30/07.00uur wakker en fles met pap (210ml)
9.30uur(of voordat ze naar bed gaat) fruit en thee of water. 
11.30/12.00uur boterham met boter en beleg (jam of smeerkaas oid) als deze op is fles 180 of 210.
na het middagdutje rond 14.30uur iets van rijstwafel of maisvinger met thee of water
Rond 17.00uur avondeten, groente met aardappels en klein stukje vlees
rond 19.00uur fles 210 en naar bed.
tussendoor een paar slokjes water of thee is ook wel handig om het gat van de fles op te vullen vind ik. Ookal drinkt ze er meestal maar een paar slokken tegelijk van.  

Meeting vind ik trouwens wel leuk, maar ik woon in Zeeland dus niet heel makkelijk qua reistijd denkik. Maar ik hoor het wel mocht deze er komen:) 

Mijn grote kleine man Kyan van 9 feb is al een flinke kerel! Geen idee hoeveel hij precies weegt maar rond de 8 kilo denk ik. 
Qua eten lijk ik wel wat lakser dan bij mijn dochter... Schema nu:  
6.00/6.30 (pfffff echt vroeg voor een avondmens zoals wij zijn!!) fles 210cc (pap lukte nog niet echt, kon de juiste speen niet vinden, dus binnenkort maar weer eens proberen)
8.30/9.00 fruit, zelf gemaakt 
Slaapje (kort vaak)
12.00 brood, hij eet met gemak een hele! misschien naar 2? 
12.30/13.00 fles 180cc
Slaapje (de bedoeling is lang, maar dat is niet altijd zo helaas...) 
15.40 fles 180cc
Slaapje soms
17.30 avond eten zelf gemaakt 
19.00/19.30 fles 180cc 
Bed... 
Wat ik gewoon vergeet is water... bij mijn dochter duurde het heel lang voordat ze water dronk (overigens drinkt ze nu alléén maar water en niks anders) en ik vergeet het gewoon nu... moet er echt aan denken! En met brood ben ik pas begonnen met boter erop te doen... maar goed dat komt wel goed. 
Maar onze kleine man heeft al 5 tanden, kruipt als een malle en loopt achter de walker! Hij gaat zooooo hard! Hij is lekker op onderzoek uit :) 
Helaas heeft hij ineens bedacht dat hij zijn speen niet meer wil (na de hand- voet- en mondziekte) dus inslapen is weer wat lastiger geworden... 
Verder is het een super vrolijk mannetje!!

Hoi mede mama's. Ik reageer eigenlijk nooit maar zit nu een dilemma.. 
Onze zoon is van 6 maart. 
Zijn schema ziet er nu zo uit;
08:00/08:00 fles 180.
10:00 fruit, hierna naar bed tot 12:00.
12:00 boterham, eet die niet altijd op. Hierna vaak nog een fles van 150.
14:00 tot 16:00 slapen.
16:00 fles 180.
18:00 warm eten, wilt die niet altijd.. 
19:00/20:00 fles 180 en naar bed.
Snachts slaapt hij eigenlijk nooit door, hij wilt dan eten.. dit geven we hem ook omdat het een strijd is als die hem niet krijgt en dan het hele huis wakker is.. 
Vind het zo lastig, hij at afgelopen 8 weken nooit zijn flessen leeg en had dan echt honger snachts. Nu eet die sinds 2 dagen wel al zijn flessen leeg en komt die 2 keer snachts.. schiet mij maar lek..
Hij sliep echter vanaf 6 weken tot 4 maanden wel door.. 

Oh niemand heeft gereageerd op je. Sorry! Maar misschien de laatste fles een papfles maken? Ja doe ik zelf ook niet want mijn dochter gaat echt kokhalzen van pap hahaha,maar schijnt soms te werken om langer verzadigd te zijn. 
Verder misschien in de middag een extra tussendoortje,cracker of zo? Gewoon even est dingen uitproberen. Hopelijk slaapt hij dan snel weer lekker door!
Ik ben nieuwsgierig. Hoe gaat het met jullie baby's en slapen? Hoeveel dutjes doen ze en hoe lang? Onze dochter is een actieveling en slaapt twee keer overdag, dutjes duren 45 min tot 2,5u. Op de opvang slaapt ze echt veel langer dan bij ons. Daar is het variërend van 1 tot 3 uur! En kan natuurlijk omdat ze daar veel meer indrukken heeft en ze haar misschien langer laten liggen als ze even wakker wordt. Ik vind het verder ook dikke prima hoor. In de nacht slaapt ze van 19 tot 7 uur dus niks te klagen. 
Hoe gaat het verder? Onze dochter is vorige week ineens uit zichzelf opgestaan! Dus nu begint ze zich steeds op te trekken. Afgelopem zondag zag zd een wat oudere baby zwaaien en sindsdien is ze constant overal naar aan het zwaaien. Echt ongelofelijk schattig ??? ik vind het echt zo geweldig, al die ontwikkelingen. 

@gebruiker, hier bijna hetzelfde. Louise eet 
7.30 fles, 180+7
9.30 fruit (potje, vers vertikt ze) 
Slaapje (vaak 1 uur ongeveer) 
12.00 boterhammetje (gemakkelijk 1 hele, misschien naar 2)
12.30/13.00 half flesje 
15.30 cracotte of soepstengel oid 
17.30 avond eten (zelf gemaakt) 
19.30 fles 180 + 7.

Sinds kort word ze dan snachts helemaal over de zeik wakker. Wil dan enkel bij mij liggen, als ik d'r terug leg als ze weer rustig is raakt ze meteen helemaal in paniek. Alleen na een half flesje gaat ze weer rustig verder slapen.
Ik hoop dat het vanzelf weer over gaat. Nu we doorslapen gewend zijn is terug naar een nacht voeding intens heftig. 
Verder vind ik het lastig tijd voor mezelf te nemen. Mijn vriend doet dat regelmatig en daar wordt ik dan weer jaloers op. Dan is hij weer lekker even zichzelf. Ik heb het idee dat ik dat niet zou mogen, dat dit mij een slechte mama maakt dat ik daar zo'n behoefte aan heb. En ik word er zeker geen leukere vriendin van. Ik ben dan echt jaloers en heb veel resentment naar mijn vriend. Dit willen we natuurlijk ook niet. Ik mis hem. 

Terug
Bovenaan