Baby’s geboren februari 2019

Hier alles heel erg goed. Ze kruipt, staat, zwaait en lacht de hele dag. Ons schema;
7.30/8.00 fles soms later in het weekend
9.30 slapen tot +/- 10.30/11.00
11.00 fruit soms pot, soms vers
13.00 brood en fles
13.30 slapen tot +/-  15.30/16.00
16.00 cracotte, koekje, soepstengel ofzo en thee
18.00 avondeten soms pot, soms vers
19.00 fles en slapen
Binnenkort wil ik de ochtendfles eraf halen en vervangen voor iets anders als yoghurt of brood ofzo. Iemand ideeën?
Het eten gaat verder heel goed, stukjes maakt niet uit, alles wordt gegeten.

[quote quote=10258788]@gebruiker, hier bijna hetzelfde. Louise eet 7.30 fles, 180+7 9.30 fruit (potje, vers vertikt ze) Slaapje (vaak 1 uur ongeveer) 12.00 boterhammetje (gemakkelijk 1 hele, misschien naar 2) 12.30/13.00 half flesje 15.30 cracotte of soepstengel oid 17.30 avond eten (zelf gemaakt) 19.30 fles 180 + 7. Sinds kort word ze dan snachts helemaal over de zeik wakker. Wil dan enkel bij mij liggen, als ik d’r terug leg als ze weer rustig is raakt ze meteen helemaal in paniek. Alleen na een half flesje gaat ze weer rustig verder slapen. Ik hoop dat het vanzelf weer over gaat. Nu we doorslapen gewend zijn is terug naar een nacht voeding intens heftig. Verder vind ik het lastig tijd voor mezelf te nemen. Mijn vriend doet dat regelmatig en daar wordt ik dan weer jaloers op. Dan is hij weer lekker even zichzelf. Ik heb het idee dat ik dat niet zou mogen, dat dit mij een slechte mama maakt dat ik daar zo’n behoefte aan heb. En ik word er zeker geen leukere vriendin van. Ik ben dan echt jaloers en heb veel resentment naar mijn vriend. Dit willen we natuurlijk ook niet. Ik mis hem.[/quote]
Beste allemaal, we zijn een tijdje verder en louise bleek gewoon honger te hebben snachts... Super vervelend om weer terug te moeten naar een nacht fles. We hebben haar schema iets aangepast ;
7.00/7.30 fles 210 +7
9.00/9.30 fruit (stukjes vers fruit eet ze wel als ze ze met de handen zelf kan eten, is natuurlijk groot feest!)
Slaapje 
12.00 2 boterhammen met beleg
13.00 half flesje + slaapje
15.00 cracotte/soepstengel 
17.30 avondeten grotere portie laten eten tot ze genoeg heeft gehad 
19.00/1930 fles 210 + 7 (pap geprobeerd nog geen juiste fles /speen hiervoor gevonden). 

NY word ze nog steeds wakker! En ze heeft duidelijk honger! (huilen, fles zoeken, handjes in de mond). Ik geef d'r maar een flesje (210 +7 maar die gaat niet op} daarna slaapt ze namelijk gewoon weer door. Ze is niet later wakker en heeft sochtends ook niet minder eetlust dus ze heeft het blijkbaar echt nodig. Louise heeft geen speen. Hier heeft ze enkel in de eerste weken behoefte aan gehad en toen ineens niet meer. Ze groeit echt als kool! Dus ik snap wel dat ze misschien extra voeding nodig heeft. Hoe komen we nu weer af van de nacht voeding? Is dat een kwestie van tijd of geven we haar overdag te weinig? Ze weegt ongeveer 7.5 kilo. 
Tips zijn welkom! 

Hoi lieve dames,,, ben even tijdje afwezig geweest schoonmoeder is helaas overleden we zijn er verdrietig van..,.. 2 weken geleden..dus komende tijd ook proberen het een plekje te gaan geven...

Bas wordt minstens 1 2 keer in de nacht nog wakker.en dat is dan een goede nacht .. heb me er bij neergelegd dat maar zo is... 

zijn schema is meestal..
half 6 wakker maar red het nog tot half 7 voor eerste flesje van 210+7 schepjes..
9 uur fruit...
11 uur fles 180cc
en dan nog broodje meestal half 1 1 uur
3 uur nog flesje 180 cc
tussendoor snackje
half 6 flinke maaltijd..
en dan om kwart voor 7 red hij het haast niet meer met wakker blijven dan de fles van 210 cc en dan na bed...
hij slaapt nu tegenwoordig maar overdag slaapjes maar half uur tot 3 kwartier zelfs op opvang,,,

nog meer kindjes die nu niet zoveel meer slapen overdag...?

@pegg gecondoleerd ☹️

Ik kan helaas niet met je mee praten, want ik hem een slaapkop!
Ons ritme is als volgt:
7:00u wakker (soms pas 8:00u) Krijgt dan Bv
9:00u tot 11 slapen
Fruit en water
13:00u broodje
14;00 BV en daarna slapen tot 15;30.
17:30 warm eten
18:30 BV en slapen tot de volgende ochtend
Dit is meestal ons schema maar kan ook flink varieeren! 

@Pegg gecondoleerd, wat vreselijk :(
hier ook een hongerig mannetje.
7:00/7:30 fles 180 met pap
9:00 flinke fruithap +water
11:30 2 broodjes zonder korst
13:00 180 fles
15:00 soepstengel + water
17:00 groentehap
19:15 fles 210 met pap
alles gaat helemaal leeg. En word zelfs boos als het op is..
ook ons mannetje word nog veel wakker Snachts... soms wel 8 keer.
het is geen honger.. maar wel veel onrust Snachts.
Loek tijger, klimt, gaat zitten en staan. Enorm aan het ontwikkelen! Zo ontzettend leuk! 

Gecondoleerd Pegg, moet er niet aan denken zeg.. veel sterkte komende tijd..
Hier ongeveer zelfde schema als jullie allemaal. Elin zit op 3 flessen en eet fruit, brood, cracotte, yoghurt, avondeten. Zodra ze eten ziet wil ze het hebben en wel NU anders wordt ze boos. Zodra ze een hap krijgt schrokt ze alles naar binnen onder luid gesmak alsof ze de hongerwinter heeft gekend XD echt bizar haha. Blijkbaar doet ze dat ook op de opvang want dir hebben weleens gegrapt dat Elin altijd vrolijk is behalve als ze aan tafel moet wachten haha!
Wij hebben een behoorlijk actieve (lees: wilde, niet te stoppen) dame. Er zit maar twee standen op onze baby; AAN en UIT. Zodra ze slaapt ligt ze 12 uur in coma en zodra ze wakker wordt begint ze al door haar bed te bulldozeren totdat we haar eruit halen haha. Niet boos maar gewoon mega actief. Soms hilarisch hoor, maar met omkleden en luiers verschonen is het echt niet te doen. Ik verschoon haar nu vaak op een aankleedkussen op de grond zodat ze in ieder geval niet kan vallen want ze draait zich continu om en wil wegkruipen. Verder tijgert ze, trekt zichzelf continu op tot staan en is sinds vorige week ook in staat zelf te gaan zitten :) heerlijk kind is het, wat een energie ze ook heeft. Ik geniet echt enorm van ons druktemakertje

Gecondoleerd met het verlies! En veel sterkte de komende tijd. 
Hier hebben we ook een slaapkop. Dootjes schema is als volgt:
6.30/7.00 flesje 180
8.30 fruit
9.00 - 11.00/11.30 slapen
11.30 - snack (kwarkje, cracotte) 
12.30 - boterham
13.00/13.30 - 15.30 slapen
15.30 - 180 fles 
17.30 - warm eten
19.00 - 150 fles en dan slapen
meestal slaapt ze door, maar de laatste weken is ze best onrustig snachts. Ook soms heel hard huilen en dan drinkt ze ineens een hele fles leeg. Maar de laatste drie nachten is het weer rustig. Ze tijgert dan ook de hele kamer door overdag. Overal waar wij naartoe gaan, tijgert ze achter ons aan. 

Terug
Bovenaan