Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

Zo dat boek droomritme! Top!
eerste weken ging bij ons echt geweldig! Opeens kwam er een omslag. Overdag 0 slaap meer, nergens. Nachten gingen wel heel erg goed maar die kleintjes moeten ook gewoon overdag slapen! Nou dat boek heeft me alleen al zoveel duidelijkheid gegeven over hoe de slaap nu eigenlijk werkt en helemaal bij baby’s! Kijk nu naar wakkertijden en hield me al aan een vast ritme, maar toch heeft het nog meer duidelijkheid gegeven! Sinds 2 dagen gaat het weer een stukje beter en slaapt ons kleintje weer lekker overdag. En ik kan zo genieten van dat kleine mensje ❤️ 
hoe gaat het met de rest?? 

Dag allen, 
Mijn zoontje Mees is 25 juli in het ziekenhuis geboren na een inleiding. De kleine doet het heel goed.
Helaas had ik ern  lekkage bij de ruggenprik, waardoor ik de eerste week ongelovelijk veel hoofdpijn had en alleen maar kon liggen. Gelukkig een fijne kraamhulp en mijn moeder was er 24/7. Sinds maandag geen hoofdpijn meer, wat een verademing!
Ik ben een bewust alleenstaande moeder. En sinds maandag zijn we 'alleen ' thuis. Het is een beetje zoeken, maar het gaat redelijk goed.
Mees krijgt volledige borstvoeding en zit nu op 8 voedingen per dag. Groeit als kool. Ik voed met tepelhoedje en vind dit erg prettig.
Leuk om jullie ervaringen te lezen en te lezen dat ik niet de enige ben met baby struggles.

Groetjes Johanna

[quote quote=10231673] Iedereen vraagt maar of ik geniet en of ik op een roze wolk zit. Nou, nee. Het is superzwaar en heel erg wennen. ).[/quote]
Dit dus! Hier precies hetzelfde. Eef is nu 2 weekjes oud en had haar eerste regeldagje pffff heftig. 
Vind het slopend, een giga verantwoordelijkheid etc etc. Ik geef borstvoeding en hoe fijn ik het ook vind en hoe goed het ook gaat, voel toch wel een bepaalde druk. Helaas kan ik die nog niet goed van me afschudden. 
Gelukkig zijn mijn vriend en ik wel een goed team, dat is super fijn. Komende week heeft hij nog vakantie. Zie al een beetje op tegen het alles alleen moeten doen. 
Fijn om jullie verhalen te lezen en dat we allemaal wel dezelfde ervaringen hebben!   

Jeetje Mamma van Mees, wat een pech van die ruggenprik! En megaveel bewondering voor je dat je het in je eentje doet. Als ik mijn vriend niet had ontmoet was ik ws ook gegaan voor een kindje alleen, maar nu denk ik steeds: had ik dat wel gekund? Dus echt veel respect voor je!
Nog een vraag over voeden met tepelhoedje: ik doe dit ook, maar het wordt elke keer een gigantische kliederboel :D, heb jij dat ook? Hij slaat het hoedje vaak van mn tepel of neemt het hoedje met zn mondje mee en zo komt de melk uit het hoedje overal terecht. Gebruik wel een hydrofiele doek, maar toch zit elke keer mn kleding of voedingsbh er helemaal onder. Zo kan ik nooit eens voeden buiten de deur. Dat doe ik nu dus ook zonder hoedje, maar dat lukt maar bij een borst, de andere is te pijnlijk. 
Hier gaat het slapen nog steeds niet van een leien dakje, hij komt maar niet zelf in slaap en wordt regelmatig dan weer na 5 of 10 minuten wakker. Vooral snachts is dat slopend! Ben echt een fulltime werkweek bezig met sussen en oppakken en neerleggen en bidden dat hij in slaap valt. Heb nu een Pacco inbakerdoek gekocht via Marktplaats om te proberen. En overweeg alsnog een osteopaat te proberen. Ook zetten we baarmoedergeluiden aan en houden we ons aan een vast ritme van wakkertijd max 60 min. Hopelijk een geval van: de aanhouder wint! 
Ik merk wel, hij was gisteren een maand oud, dat hij me nu veel meer echt aankijkt. Dat is wel echt leuk! Nog steeds geen roze wolk, maar de ergste donderwolken lijken soms een beetje weg te drijven. (Vraag me dit niet om 5 uur snachts als hij voor de 10e keer in een uur wakker is geworden en ik niet meer weet waar ik het zoeken moet haha)

@lepeltjelepeltje,
Dat geklieder herken ik wel. Ik doe sinds 2 dagen een opgerold spuugdoekje onder mijn borst en dat helpt op een of andere manier wat tegen het kliederen, ook doordat ik de onderste arm van mees onder mij  borst leg en hij zo minder het tepelhoedje weg kan slaan. Maar ben ook  nog wat zoekende. Zeker nu mees meer zuigbehoefte krijgt. Heb ik hem net van de borst na 30 minuten voeden heeft hij nog zuigbehoefte. En dat terwijl hij naar mijn idee voldoende voeding  krijgt gezien zijn plasluiers. Dat maakt mij soms wat onzeker. 
Gebruik je een fopspeen?

Hier ook vermoeiend hoor. In de nacht heel druk terwijl gegeten. Soms ook oppakken, troosten. Borstvoeding doet nog steeds pijn. Kolven proberen op rij. Af en toe een flesje met bijvoeding. Het lijkt soms echt een fulltimejob. Ik loop erbij als een slons omdat ik zo moe ben haha. Gisteren is mijn zoontje 2 weken. Verder ook heel mooi om te doen maar ook echt best zwaar dus herkenbaar jullie verhalen :) 

Hier ook altijd een kliederboel met tepelhoedje. Leg er ook altijd een hydrofiele doek onder en eentje op mijn andere borst want die lekt ook ontzettend. Daar heb ik nu een HaaKaa opvangborstkolf voor besteld. Beter die melk maar opvangen en invriezen dan verloren laten gaan.
Morgen komt de lactatiekundige om een voeding mee te kijken. Wil graag ook zonder hoedje kunnen voeden, daar hapt ze nu nog niet goed genoeg voor. 

Ik ben benieuwd hoe het was met de lactatiekundige, ik wil dat misschien ook nog doen. Probeer nu ook soms zonder tepelhoedje, lijkt nu iets beter te gaan
wij gebruiken wel een speen, in t ziekenhuis werd dit al gegeven, dus vanaf de eerste week kreeg ie die al... 
Goed om jullie ervaringen ook te horen! Hopelijk wordt het steeds makkelijker :)

Terug
Bovenaan