Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

Lactatiekundige was echt heel fijn. Tips gekregen om haar aan te leggen, hoe ik met mijn overproductie moet omgaan en hoe je melk moet bewaren. Ze was vooral van het gezond boerenverstand dus voel me ook eerder gesterkt om dadelijk meer te gaan kolven en soms de fles te gaan geven. 
Oefen nu met aanleggen zonder hoedje. Rechts gaat dat best heel goed, links wat minder. Soms is ze zo gefrustreerd of overstuur dat ik toch hoedje moet gebruiken en op advies ook voorlopig s nachts want dan heb je geen zin in stress haha! Hopelijk kan ik over 4 dagen zeggen dat ze zonder hoedje drinkt. 

Wat Heerlijk (niet dat ik de ellende van anderen fijn voor hun vindt) om weer te lezen dat we toch eigenlijk allemaal vooral druk zijn met onze weg te vinden en het niet een sprookje is. Dat ik hier niet alleen in ben.
Lees weer meerdere die ook ingeleid zijn. Hebben jullie ook weeënstorm gehad of is jullie dat bespaard gebleven?
En jeetje zeg een lekkende ruggeprik. Gelukkig dat de hoofdpijn nu weg is. Knap trouwens ook om het alleen aan te gaan. Heb ik echt respect voor.
Ben wel een beetje jaloers (niet negatief) op degene die borstvoeding geven. Hier wil het maar niet op gang komen. Is zo frustrerend. Heb besloten het vandaag nog aan te kijken en anders ermee te gaan stoppen. Zit uren aan het kolfapparaat en had gisteren voor het eerst 1 fles van 90CC bij elkaar gesprokkeld over de hele dag. Helpt ook niet echt bij mijn herstel, dus met pijn in mijn hart zal ik waarschijnlijk er morgen toch voor kiezen de borstvoeding op te geven.?
Lepeltje lepeltje: ik lees dat je erover denkt naar de osteopaat te gaan. Ik kan het alleen maar aanraden. Wij zijn gisteren geweest. Bleek toch dat Anna last van haar schedeltje had, toch door het laag zitten de laatste tijd en de bevalling dat hier iets niet goed zat. De rest vd wervels was alles prima. Ook klopte er iets niet in haat buikje. Het was niet een allergie voor de voeding gelukkig. Maar wel probiotica voorgeschreven. Die gaat nu 1 keer per dag in de fles

@kimmy
Heb je al contact gehad met een lactstiekundige? Zij kan je voorzien van tips en trucs. Niets is zo frustrerend als borstvoeding niet goed lukt en je dit zo graag wil geven. Misschien is oxytocine spray wat voor je, maar zou ik lactatiekundige vragen. Dit gebruikten moeders weleens bij ons op afdeling om toeschietreflex te bevorderen, geloof ik. Maat misschien zeg ik nu wel iets heel geks.

@mama van mees
Ik heb alles geprobeerd. Oxytocine spray gehad. Domperidon tabletjes. Maar helaas mocht niets helpen. Lactatiedeskundige kon ook niet meer bedenken. 
Ben toch gaan afbouwen nu. En hoe moeilijk ik het ook vond het brengt wel al rust.

Lekker stoppen! Blije en gezonde moeder is ook belangrijk! Maar snap dat jet even overheen zetten is, want ik zit in jetzelfde schuitje.
Ik ben ook vandaag gestopt met borstvoeding, althans, besluit genomen niet meer de borst aan te bieden. Probeer nog wel paar voedingen per dag te kolven, want heb wel productie. Maar mn zoontje kan gewoon niet goed aanhappen. Vanaf dag 1 al niet. Maar toen had hij een infectie en lagen we in t ziekenhuis, daarna had hij spruw, zijn tongriem is gekliefd, maar nog steeds is het drama: hij heeft nu een grote blaar op zn lipje van proberen te zuigen, hij laat steeds los, tis huilen en frustratie. Verschillende lactatiekundigen geraadpleegd, maar nu klaar mee. Kolven it is! En verder kunstvoeding (hij krijgt ook al vanaf dag 1 kunstvoeding dus jet is altijd een combi geweest, dus in die zin verandert er weinig). 
Heb een afspraak bij een osteopaat voor over anderhalve week. Jij bent dus enthousiast over het resultaat Kimmy? Wat waren de klachten bij jullie?
hier ging het na twee zware dagen weer wat beter met de Pacco inbakerdoek. Maar nu heeft hij een nieuw huiltje, schreeuwt het ineens uit tijdens en na de voeding en alleen draagzak krijgt hem rustig. Denk aan krampjes, tis heel anders dan de andere ellende die we tot nu toe hebben gehad. Of een sprongetje? We modderen weer verder...

Ben nog op het einde van afbouw nu. De pech dat er weer een ontsteking bij kwam. Nog erger dan de keer ervoor. Bij de HAP geweest en antibiotica kuur gekregen. Daarom is die borst nu minder ver qua afbouw van kolven. Merkte wel al dat het meer rust bracht uiteindelijk wel blij met de keuze. Is hopelijk alles achter de rug als we op vakantie gaan.
@lepeltje lepeltje
Wat vervelend dat het aanhappen niet goed lukt. Kan me voorstellen dat het een frustratie wordt, fijn als het wel nog met kolven kan. 
Wat betreft de osteopaat. Voor mij was de reden om te gaan dat ze de hele dag door poepte en elke avond huilen van krampjes. (Het zoontje van mijn zus heeft koemelk allergie dus wou dit ook getest hebben voor de zekerheid) En ik was bang dat door de bevalling toch iets niet goed zat bij haar nekje. Uiteindelijk bleek dat er idd iets met haar buikje was, gelukkig geen allergie voor de voeding. Heeft probiotica voorgeschreven en merk nu verschil al. Poept niet meer de hele dag en is rustiger. Ook zat er iets bij haar schedeltje niet goed door de bevalling en dat heeft hij gemasseerd. 

Ben nog op het einde van afbouw nu. De pech dat er weer een ontsteking bij kwam. Nog erger dan de keer ervoor. Bij de HAP geweest en antibiotica kuur gekregen. Daarom is die borst nu minder ver qua afbouw van kolven. Merkte wel al dat het meer rust bracht uiteindelijk wel blij met de keuze. Is hopelijk alles achter de rug als we op vakantie gaan.
@lepeltje lepeltje
Wat vervelend dat het aanhappen niet goed lukt. Kan me voorstellen dat het een frustratie wordt, fijn als het wel nog met kolven kan. 
Wat betreft de osteopaat. Voor mij was de reden om te gaan dat ze de hele dag door poepte en elke avond huilen van krampjes. (Het zoontje van mijn zus heeft koemelk allergie dus wou dit ook getest hebben voor de zekerheid) En ik was bang dat door de bevalling toch iets niet goed zat bij haar nekje. Uiteindelijk bleek dat er idd iets met haar buikje was, gelukkig geen allergie voor de voeding. Heeft probiotica voorgeschreven en merk nu verschil al. Poept niet meer de hele dag en is rustiger. Ook zat er iets bij haar schedeltje niet goed door de bevalling en dat heeft hij gemasseerd. 

@lepeltje lepeltje

Terug
Bovenaan