Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

Sow wat een boel om bij te lezen? wel veel herkenbare vragen, verhalen.
Als ik dat allemaal zo lees dan denk ik wel.... ben ik te weinig bezig met haar ritme en slaapjes of gaat het gewoon makkelijk of denk ik te makkelijk.
Ze krijgt nu nog 6 voedingen. De eerste meestal rond 5.30 / 6 uur. Dan slaapt ze als we niets hoeven tot 9.30 makkelijk nog verder. Dan is ze wel even wakker en slaapt ze vaak nog een uurtje in de box en krijgt dan om 13.00 een flesje. Dan gaan we vaak wat doen of spelen we samen wat (kletsen, oefeningetjes, knuffelen, in de box met mobiel) als we thuis zijn valt ze dan meestal op de arm in slaap en leg ik haar dan nog even slapend in de box. Om 16.30 nog een fles en dan ga ik koken. De laatste dagen zit ze dan in haar stokke stoeltje in de keuken te kijken  wat ik aan het doen ben. Ook met eten zit ze erbij maar valt ze soms in slaap op het einde. Dan komt het dat ze niet echt wilt slapen in de avond en vooral heel dichtbij wilt zijn. Om 20.00 nog een flesje. En dit is dan tot we om 22.00 / 22.30 naar boven gaan. Dan is er om 23.00 nog een laatste fles. Nu sinds een week kan ik haar daarna in haar bedje leggen zonder dat ze gaat huilen en valt ze meestal binnen een half uur in slaap. (Af en toe speentje opnieuw  in haar mond stoppen). Dan slaapt ze door tot de ochtend. Ze slaapt nog bij ons op de kamer in haar wiegje. 
Ben vorige week begonnen met shantala baby massage. Dit vond ze wel fijn en werkte ook goed voor haar darmpjes (3luiers vol erna) dit doe ik dan savonds. Ook het badje doen we savonds voor het slapen gaan.
Luiers hebben we trouwens van Kruidvat nr 1. Ze is nu morgen 8 weken maar hij net boven de 4 kilo / 4,5 kilo. (Klein bij geboorte) krijgt in de fles 115 / 120 (met voeding al gemengd)
Waarschijnlijk is ze allergisch voor zwitsal. Is het enige wat het kan zijn, osteopaat had nog op voeding getest maar die was het niet.
Oh en werken... ik moet er eigenlijk nog niet aan denken?? nog 4,5 week. Gaat veel te snel om dat verlof.
@lepeltje lepeltje. De echo's van rugje en  de heupjes is omdat ze een gesloten dimpel heeft. Een extra plooitje/ gaatje bij de bilspleet op de rug. Is gewoon om uit te sluiten dat er verder niets is. Haar rug was in ieder geval al goed.  

Hallo, wat leuk en herkenbaar om dit allemaal te lezen. Ik ben 19 juli bevallen van een zoontje 8,5pond. Inmiddels gaat het hier redelijk goed, heftige periode gehad met ons kleintje. Wel heb ik een vraagje.. We gebruiken forte voeding met standaard ong 3 weken, sinds deze week poept meneer bijna niet 1 a 2 keer in 6 dagen.. Voorheen iedere ochtend toen hij nog nacht voeding kreeg. Ik geef al extra water, masseer zijn buikje, hou hem in een ontspannen houding.. Maar zonder echt resultaat. Iemand een tip? Hij heeft er wel zichtbaar last van, loopt soms paars aan van het drukken. 

Onze meid doet het hartstikke goed, nu 7,5 week. Slaap s nachts goed en overdag redelijk. Meestal van 10 tot 14 haar lange slaap. De rest zijn korte slaapjes. 
Alleen ik zit in de lappenmand. Dinsdag geopereerd aan blindedarmontsteking. Kan dus vrij weinig, echt heel erg balen. Gelukkig is mijn vriend vrij en komen mijn ouders zoveel mogelijk om te helpen. Hopelijk volgende week weer aan de beterende hand ?

Oeh beterschap. Dat is niet niks een blinde darm. Wel fijn dat je veel hulp krijgt.
Ik heb helaas geen tips voor je met betrekking tot slecht ontlasting maken. buiten idd het masseren. Onze dochter had in het begin elke luier ontlasting en krijgt probactiol 1 keer per dag in de fles. Is voor de darmflora (net als voor ons activia). 

[quote quote=10246863]
Hallo, wat leuk en herkenbaar om dit allemaal te lezen. Ik ben 19 juli bevallen van een zoontje 8,5pond. Inmiddels gaat het hier redelijk goed, heftige periode gehad met ons kleintje. Wel heb ik een vraagje.. We gebruiken forte voeding met standaard ong 3 weken, sinds deze week poept meneer bijna niet 1 a 2 keer in 6 dagen.. Voorheen iedere ochtend toen hij nog nacht voeding kreeg. Ik geef al extra water, masseer zijn buikje, hou hem in een ontspannen houding.. Maar zonder echt resultaat. Iemand een tip? Hij heeft er wel zichtbaar last van, loopt soms paars aan van het drukken.
[/quote]
Ik ben er niet bekend mee. Heeft hij echt forte nodig? Anders minder forte? Ik las ook eens dat olie kan helpen, geef je vitamine d op oliebasis? Ik zou echt even met de huisarts overleggen, het klinkt wel heel zielig! Misschien kun je iets anders ipv forte. Volgens mij is dit een veelvoorkomend probleem daarmee. 

[quote quote=10247134]Onze meid doet het hartstikke goed, nu 7,5 week. Slaap s nachts goed en overdag redelijk. Meestal van 10 tot 14 haar lange slaap. De rest zijn korte slaapjes. Alleen ik zit in de lappenmand. Dinsdag geopereerd aan blindedarmontsteking. Kan dus vrij weinig, echt heel erg balen. Gelukkig is mijn vriend vrij en komen mijn ouders zoveel mogelijk om te helpen. Hopelijk volgende week weer aan de beterende hand [/quote]
Beterschap! Wat een pech zeg! Hopelijk voel je je snel beter.

[quote quote=10246756]Het afbouwen ging zonder problemen? Ze krijgt nu al een aantal week 1 fles in de middag. Eerst was het 120 maar nu 150. Ik wilde vandaag beginnen met nog een voeding te vervangen maar mevrouw weigerde de fles. Ik hoop morgen dat ze wel wil. Ze is nu 8 1/2 week en weegt 6,1kilo. En over het slapen zal ik ook gaan proberen en volhouden. Als je met je zoontje wandeld hoe lang slaapt hij dan? Mijn dochter ook maar 30/45min. Maar het was heel fijn de 3 nachten dat ze doorsliep tot afgelopen nacht. Toen kwam ze om 1.30 en heeft ze 100cc gedronken. Maar was ook wel raar om haar zo lang te zien slapen. Ik werd wel paar keer wakker om naast mij te kijken. Ze slaapt nog in haar wiegje naast mij. Slaapt jou zoontje ook nog op jullie kamer? Ik wil binnenkort gaan beginnen om op haar kamer te slapen.[/quote]
omdat ik zo langzaam afbouwde ging het zonder problemen. Volgens mij kan het ook wel wat sneller hoor. Hopelijk weigert ze de fles niet meer! Hoe gaat dat nu?
Als we wandelen doen we dat in t zelfde ritme, dus dan is het voeden-spelen-verschonen-wandelen ipv voeden-spelen-verschonen-slapen. Hij slaapt dan niet de hele tijd hoor, soms een halfuur wel en dan weer halfuur niet. Uiteindelijk zal het ritme moeten aanslaan denk ik... wat ik las in Ria Blom is dat je beter niet kunt afwijken van dat ritme, dus wat jij doet, halverwege een slaapje dan wandelen, zou je dan niet moeten doen, omdat uit bed halen voor de baby betekent: ik krijg eten. Dus dan moet je de baby laten liggen of eerst weer de fles geven, spelen en dan pas gaan... weet niet of dit helpt?Heb je het boek van Ria Blom? Ik vind het wel praktisch. 
Ons zoontje slaapt nu sinds 2 nachten op zijn kamertje, gaat heel goed eigenlijk. Maak het bedje goed strak op, laken tot aan zijn kin en leg er kruikjes bij, vindt hij denk ik wel lekker!En hij ligt in een puckababy. Ik hoor nog steeds elk piepje (maar t gewurm niet meer), mijn vriend alleen niet, die slaapt dieper en hoort alleen als hij echt (bijna) huilt.  Hij slaapt savonds heel lang, van 19 - 22.30 uur, dan maken we hem wakker. Maar daarna slaapt hij steeds maar 2,5/3 uur. Dat vind ik wel jammer, dat hij niet dan wat langer aan een stuk slaapt. Maar wie weet komt dat gauw :)

Kimmy wat heb jij een fijn schema voor je baby’tje 

Gebruiker.... over het moeizaam poepen. Mijn zus had dat ook met mijn neefje. Hij is 3,5maand en hij had dat probleem ook. Hij had ook best vastere ontlasting. Mijn zus heeft toen met het CB overlegd en zij gaf hero standaard gemixt met forte schepjes. Het heeft bij hem geholpen. Ze deed inderdaad ook wat extra water erbij (10ml)

EmPee beterschap!!

Lepeltjelepeltje. Het afbouwen gaat nog steeds moeizaam. Ik had al een aantal weken 1 middag voeding vervangen voor flesvoeding. Dit deed ze zonder moeite. En sinds 2 weken hadden we de nachtvoeding ook flesvoeding gemaakt want toen kwam ze nog maar 1 keer. Afgelopen maandag had ze haar eerste vaccinatie gehad en daar is ze wel wat anders van geworden. Ze had last van haar beentjes, hangerig, huilerig, verhoging en veel slapen(op de dag zelf). De dag na de vaccinatie begon ze de fles te weigeren en gisteren ook. Vandaag heeft ze het met wat moeite geaccepteerd. Heb geen nutrilon meer maar Hero genomen. Later op de dag heb ik wat gekolft en in de fles gegeven. Dit ging na mijn idee wat beter.
Morgen wil ik als ze wakker wordt beginnen met borst, daarna fles(KV), borst, fles(KV) en dan weer borst. Ik denk dat ze aan de borst fijner vind maar als ik straks moet werken dan moet ze wel uit haar flesje drinken.
En je hebt wel een fijn ritme. Mijne lijkt erop alleen ik verschoon eerst want na een slaapje heeft ze meestal volle luier, voeden, spelen en bij de moeheid signalen (vaak schone luier) en dan weer op bed. Na haar slaapje van 30/45/60min  heb ik geprobeerd om haar in slaap te krijgen maar ik krijg het niet voor elkaar. Eerst is het zacht gehuil en probeer ik haar duimpje naar haar mond te brengen en te sussen. Maar na paar min wil ze er niks van weten en wordt het gehuil harder en bozer. Ik kan dat niet aanhoren en dan haal ik haar eruit. Alleen soms is het nog geen tijd om te voeden omdat het nog geen eens anderhalf uur geleden is(na een flesvoeding) en dan weet ik niet zo goed wat ik kan doen met haar. Ik had inderdaad al van Ria Blom methode gehoord maar heb het boek niet. Helpt het?

en wat fijn dat hij in de avond al wat langer slaapt. Zo heb je je handen ook even vrij en kan je iets voor jezelf doen. Maar waarom maken jullie hem wakker? Ik zou zeggen laat hem lekker slapen en kijken wanneer hij dan komt(?) zo heb ik het wel bij mijn dochter gedaan. Toen kwam ze nog 1x in de nacht. Ik hoop voor jullie dat hij wat langer tussen de nachten laat en anders komt het vanzelf wel. Trouwens naar zijn eigen kamertje ging dat zonder problemen? Heb je hem al in zijn ledikant of een wiegje liggen? 

Terug
Bovenaan