Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

Hier jumbo eigen merk nr 1, ik vind m super zoet haha! Blegh, dat die baby's het er zo goed op doen ;)
Vond het namelijk nogal een prijsverschil met de a-merken voor iets wat in dezelfde fabriek wordt gemaakt :)
Bij 1e zes heb ik de verpakkingen van meerdere merken naast elkaar gelegd en minuscule verschillen gevonden. Dus vandaar jumbo eigen merk

Wij hadden eerst ook jumbo eigen merk, maar toch het idee dat hij daarvan krampjes kreeg (was volgens mij gewoon een sprongetje haha) maar op de opvang krijgt hij ook Hipp dus dachten, 1 merk is wel handig. 
Ik heb hetzelfde probleem met de slaapjes... vanochtend lukte het een hand over zn ogen te leggen om hem weer in slaap te krijgen, maar rest van de dag niet. Dus proberen te rekken door steeds te troosten. Vanmiddag dus na 2,5 uur weer gevoed en ben nu weer aan het rekken tot 2,5 a 3 uur... eerst deed ik 4 uur tussen de voedingen, bleef maar lopen en sussen. Als het uiteindelijk werkt, is het wel de moeite waard, maar het is wel intensief inderdaad. Met voeden zit ik dus overdag ook weer op om de drie uur, hopelijk kan er daardoor wel een fles af van de avond, zodat we niet op 7/8 flessen uitkomen. En hij hopelijk langer slaapt omdat hij overdag meer drinkt.
Ga hem vanavond na de avondvoeding inderdaad eens laten liggen! Kijken hoe dat werkt. We maken hem nu wakker omdat we anders een voeding om 1 en 4 uur hebben (denken we) en dat is twee keer snachts. Half 11 en 3 uur is dan fijner omdat we om half 11 dan zelf naar bed gaan. Maar ga nu eens kijken hoe het nu is...
Verschonen doen wij voor het slapen omdat hij meestal gaat poepen na de voeding haha, anders moeten we steeds twee keer verschonen. Deze week weer gestart met wasbare luiers! 
Hij ligt in zn ledikantje! Lijkt eerst oneindig groot, maar je went er snel aan als je het goed opmaakt en het maakt hem geen bal uit.
nou ik ga maar weer eens troosten ?

Oke dan kan ik dus jumbo eigen merk ook nog uitproberen. Bedankt voor jullie reacties. En trouwens is ook onzin die dure a merken. Maar mijn vriend kwam met die dure merken thuis. Zijn ook hele kleine verschillen in al die pakken. En het moet voldoen aan de kwaliteit anders lag het niet in de schappen. 
@ lepeltjelepeltje ik vind de overdag slaapjes ook nog lastig. Een enkele keer lukt het dat ze haar slaap herpakt maar meestal niet. Dan zijn wij haar hier ook aan het rekken tot de volgende voeding. Wordt vaak ook eerder gegeven maar ik doe combinatie fles en borst en bij de fles  moet er sws 2 uur tussen zitten(?) maar liever 3uur. Ik hoop voor jullie dat hij overdag een buffer opbouwd om in de nacht langer te slapen. Ben erg benieuwd hoe dat vanavond gaat. Laat je het weten? 
Zijn de wasbare luiers een succes? 
Wij gaan volgende week beginnen met het slapen in de ledikant. Wij slapen dan nog wel eerst kamer. Vind ik een fijn idee. Succes met het troosten en hopelijk pakt hij een paar uur slaap achter elkaar zodat hij nog maar 1x in de nacht komt. 

@lepeltje lepeltje  en DM
Misschien een gekke vraag maar krijgen jullie kleintjes nog zoveel flesjes / voedingen door borstvoeding? 
Bij eerste controle CB zijn wij al naar 6 flesjes moeten gaan. En ik zie komende keer wel aankomen dat we al naar 5 gaan.

@lepeltje lepeltje 
Hoe bevallen de wasbare luiers? Is het niet veel extra werk?

Vandaag waren we druk met voorbereidingen voor het kraamfeest zondag. Anna lag er buiten bij in haar wagen. En ze sliep als een roosje, zelfs harde geluiden deden haar niets. Heerlijk om te zien frisse lucht en slaap. Slapen jullie kindjes wel eens buiten?

Ik ben nu langzaam aan het afbouwen met borstvoeding. Overdag komt ze wat vaker want in de avond/nacht slaapt ze van 19/20u tot 3/4u in de nacht. Dan krijgt ze fles en dan slaapt ze tot 8/9u. Maar afgelopen week heeft ze de nachtvoeding 3 nachten laten staan em kwam ze om 7/8u in de ochtend. Ik denk dat ze een buffer maakt om zo de nacht door te komen. Alleen ben wel benieuwd hoe ze het gaat doen als ze helemaal naar de fles is overgegaan. 
Maar wat fijn voor jullie dat je al beetje ritme erin hebt zitten met 6 flessen 
Aah heerlijk dat ze buiten zo goed heeft geslapen. Als ik ga wandelen valt ze wel in slaap maar is soms na 30/45min weer wakker. Laatst 2x bij mijn nicht op bezoek geweest en daar heeft zij buiten in de kinderen 2 1/2uur geslapen. Frisse lucht vinden ze denk ik heerlijk.

[quote quote=10247671]@lepeltje lepeltje en DM Misschien een gekke vraag maar krijgen jullie kleintjes nog zoveel flesjes / voedingen door borstvoeding? Bij eerste controle CB zijn wij al naar 6 flesjes moeten gaan. En ik zie komende keer wel aankomen dat we al naar 5 gaan. ?[/quote]
Onze dochter krijgt ook nog 6 flessen op een dag. As. donderdag voor de 2e keer naar het bureau, dan is ze 8weken, ben benieuwd of ze iets gaan zeggen. Heb het gevoel dat ze nog niet klaar is voor een flesje minder. Ze drinkt nog niet altijd alle flessen van 120cc leeg. Nu zit ze ook in de 2e sprong, dan heeft ze ook minder trek merk ik. 
Al zou ik het wel fijn vinden als ze dadelijk op 5 zit en dus de nacht doorslaapt. Nog 4 weken en dan moet ik weer aan het werk. Maar nu leggen we haar om 8 in bed en dan komt ze vaak om 3/4u nachts. Gisteren hebben we der om half 10 de fles gegeven kwam ze ook tussen 3/4u nachts. We wachten het maar af. En als ze nog even blijft komen om 3u gaan wij zelf ook maar om 9 naar bed. Hebben we toch de slaap gehad haha

Wij zitten ook op 6 flessen hoor (10 weken issie), alleen probeer ik nu overdag om de 3 uur ipv om de 4 en dan hoop ik de avondfles van 22.30 weg te kunnen laten. En overdag korter ertussen omdat hij vaak maar 30-45 min slaapt en het dan heeeel lang rekken is. Hij krijgt volledig kunstvoeding. Als ik ga wandelen en in de avond/nacht laat hij er wel makkelijk 3/4 uur tussen.
en ik staar me niet blind op minder flessen, het komt wel. Hij drinkt langzaam en slecht dus drinkt vaak maar 100 cc, met 5 flessen krijgt ie dan veel te weinig. Ik maak wel meer melk, maar hij laat het gewoon staan. 

Zal toch nog wel even zoeken blijven met de flesjes. Ik denk meestal zolang ze tevreden is en genoeg plasluiers gaat het goed
Dacht ik ze slaapt fijn elke morgen tot 5.3p / 6 uur. Begon ze vannacht om 4 opeens weer te huilen. Waarom is natuurlijk niet echt duidelijk. Hopelijk was het alleen vannacht ?

Terug
Bovenaan