Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

Welke fles bedoel je met de avondfles? Houd je trouwens een schema aan of op verzoek?Afbouwen goed gelukt? En hoe voelt t nu, zo met alleen flesvoeding?
wij brengen hem om 19.30 naar bed, om 18.30/19 uur krijgt ie ongeveer zn laatste fles, die krijgt hij nog beneden. Daarna komt ie snachts, maar toen we hem eerst nog om 22.30 uur wakker maakten deden we dat op de slaapkamer, met gedimd licht. 

Hoi DM,
Als de avond loopt zoals we willen (wat nog niet altijd het geval is haha), dan krijgt onze dochter (nu 8 weken) tussen 19u en 19.30u beneden de fles, valt ze daarop in slaap en kan ik haar boven in bed leggen. Dan maken we haar wakker voor de fles van 23u, die geeft mijn man meestal (beneden, eerst even verschonen) en 9 van de 10x valt ze hier meteen weer bij in slaap. Hij krijgt er daarom soms ook maar minimale hoeveelheden in, gisteravond maar 50cc. Ons zoontje dronk vroeger om 23u slapend die hele fles leeg maar ons meisje laat nu vaak de helft langs dr kin lopen haha :) en stopt gewoon met drinken en slaapt liever verder.
De ene nacht komt ze daarna al om 5 uur (heeft dan ook echt honger terwijl ze de dag ervoor super goed had gedronken) en de andere ochtend pas om half 7/7 uur.. 
Op het doorslapen valt hier nog niet echt een pijl te trekken eigenlijk... herkennen jullie dit?

Wij geven hem om 22.30 de laatste fles. Meestal moet ik hem wakker maken, luier verschonen , in zijn puckababy doen en dan de fles geven en dan kan ik hem daarna slapend in zijn bedje leggen! Bij ons slaapt hij nu vaak tot 5 uur en om 9 uur komt hij dan weer! 
Wij zijn afgelopen week naar Een cursus Dunstan babytaal geweest! En nu al zo'n profijt van gehad! Ik herken nu wanneer er een boertje dwars zit, of dat hij moe is, of gewoon niet comfortabel voelt! Daardoor kan ik er gelijk op reageren i.p.v dat hij gaat huilen om iets duidelijk te maken! Honger en krampjes herkenden we al maar die andere zijn echt een toevoeging! Aanrader dus :) 

Oh wat leuk, waar heb je dat gedaan?
heerlijk dat ie tot 5 en dan 9 slaapt, ik zou ervoor tekenen haha.
bij ons wordt hij nu weer vaak om 2 uur wakker (ipv 3 of 4 uur), dan even om 6 en dan troost ik hem en redden we t tot 7... nu toch weer de neiging om een fles om half 11 te geven. Geven jullie snachts trouwens even grote flessen als overdag?

Ieder zijn voorkeur natuurlijk maar ik vind de laatste voeding van 23u wel fijner ipv dat ze vroeg in de nacht alweer komt. Ik ga namelijk vroeger naar bed (22u bijvoorbeeld), dan doet mijn man de 23u, en ik dan weer als ze komt om 5 uur of 6 uur. Dan slapen we allebei een flink aantal uren in totaal tot ons zoontje om 7u wakker wordt.
Ze heeft overigens al een paar keer tot half 7 doorgeslapen maar de afgelopen twee nachten was het 4 uur en half 5... hihi... dus ze moet het weer even herpakken ;)

@lepeltjelepeltje: via consultatiebureau, die biedt dit soort cursussen aan! Wij moesten 10 euro als koppel betalen!  
Qua hoeveelheid fles hebben we nu 150 cc 6x per dag! En dat gaat normaal gesproken helemaal op! Laat hij vandaag voor het eerst de fles staan ??! Hij had überhaupt een rare nacht, voor zijn doen! Hij kwam om 2 uur, weer in slaap kunnen sussen, om 3 uur fles gekregen, en om 6 uur borst + fles! Toen om 10 uur weigerde hij de fles en accepteerde pas net om 2 uur weer een volle fles! 11.3 weken sprongetje??? Ook niet willen slapen tussen 13.00 en 15.00  is meestal wel zijn momentje! Wel erg vrolijk, lachen en communicatief! Ben benieuwd wat de rest van de dag doet?

Fijn om alle reacties te lezen hoe jullie je kindje op bed doen. Voorheen voedde ik haar op bed (BV) en daarbij viel ze in slaap maar nu we zijn overgestapt op KV was het ritueel anders. Wij geven idd nu ook de fles in de woonkamer. Daarvoor heb ik haar ingemasseerd met olie pyjama aangedaan. En bij moeheidssignalen op bed. Daar jengelt ze nog even en valt dan in slaap. Ze slaapt sinds gisteren ook op haar eigen kamer. 
@lepeltjelepeltje ik voed op verzoek. Maar mevrouw laat soms 2,5/3uur tussen haar voedingen. En zij zit op het max 5x180cc. Maar in de nacht slaapt ze wel super goed. Rond 20/21u slaapt ze tot de volgende ochtend 7/8u. Maar afbouwen was wel gelukt d.m.v. afkolven. Ze wilde niet meer de borst maar fles. En flesvoeding voelt meer vrijer. Vond jij dit ook? 
@I-G het doorslapen gaat over het algemeen goed maar soms zit er ook een avond/nacht dat ze later slaapt of ze wordt vroeg in de ochtend wakker. Maar over het algemeen slaapt zij wel 10/12uren achter elkaar. Maar soms zitten er dagen tussen dat ze wel in de nacht komt. 
@Nomade de rest van de middag/avond wel weer normaal verlopen?
Vraagje voor iedereen. Mijn dochter van 10week drinkt met gemak haar fles 180cc KV op. Vorige week hadden we 6x150cc maar ze was niet tevreden daarom nu 5x180 gedaan. Daarop doet ze het beter. Maar soms laat ze ook 2,5/3/4uur er soms tussen. Hoe gaat dat bij jullie? Qua gewicht en lengte mag ze de 5x180 

Terug
Bovenaan