Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

Hoi hoi,
Ook onze dochter Anna is geboren in Juli. Op 25 Juli de heetste dag. Gelukkig is er airco op de verloskamer. De bevalling was toch heftiger dan verwacht. Anna kreeg het moeilijk maar met hulp van een knipje haar toch zelf op de wereld gezet. Toen bleek dat ze erg klein was (2584). Dit was totaal onverwacht. Er zat meconium in het vruchtwater. Ook wou de placenta niet loslaten. Anna naar de kinderarts en in de couveuse. Ik met spoed naar de OK waar ik alsnog ruggenprik kreeg en ze de placenta verwijderd hebben. Door dat alles wel 2 liter bloed verloren. Doordat ze Anna onder controle wilde houden zijn we 2 dagen in het ziekenhuis moeten blijven.
Eindelijk thuis kwam de kraamhulp. Ik merkte niet direct een klik maar dacht komt ook omdat ik gewoon moe ben en een drukke dag heb gehad. De dagen die volgde ging deze mevrouw me een steeds minder fijn gevoel geven. Ze had soms goede tips en de dingen die ze vertelde kon ik me dan ook in vinden. Maar de borstvoeding kwam niet goed op gang. Ik was aan het kolven en Anna kreeg al gewoon de fles. Ze maakte hier constant opmerkingen over en hielp me niet echt verder. Op dag 4 werd het me savonds te veel en heb ik er zelfs nog over gebeld met de verloskundige. Uiteindelijk dag 5 verteld dat ik geen klik voelde met haar. Gelukkig heeft ze direct gebeld voor een wissel. 2 uur later kwam er voor mijn gevoel een engel binnen. Deze kraamhulp stelde me meteen op mijn gemak. Ze luisterde naar me en in het eerste uur had ze me al meer geholpen met mijn borstvoeding dan de vorige in 4 dagen. Door de dag heen merkte ik pas wat ik bij die andere allemaal gemist had. Zelfs de standaard dingen had ze maar half gedaan. Mijn hechtingen had ze maar 1 keer gecontroleerd (de dag voordat de verloskundige kwam, die zou er natuurlijk naar vragen). Het was een wereld van verschil. Zoveel enthousiasme en positiviteit. Nu kon ik pas wat rust vinden en werd er goed voor ons gezorgd. Gelukkig kreeg ik 2 dagen verlenging. Dankzij haar dronk pakt mijn dochter de borst zonder tepelhoedje. Is er een begin in de melkproductie, helaas nog steeds maar een beetje.  (Volgens lactatiedeskundige vooral te wijten aan het bloedverlies)
Vol goede moed nu elke 2 uur kolven. Vermoeiend is het wel. Hopelijk wordt het snel beloond en komt de melkproductie steeds beter op gang.

Hi allemaal, 
Gefeliciteerd met de geboortes van jullie zoons en dochters! Zelf op 10 juli mama geworden van zoontje Milo! 
Bevalling is (voor een eerste) vrij snel gegaan en gelukkig zonder enige complicaties, kijk er erg goed op terug.
De eerste weken vliegen voorbij, maar wat doet onze Milo het al goed!! De warmte leek wel goed te gaan, maar achteraf merkte we dat hij daarom toch wel slecht sliep en de week er na oververmoeid was. Hij kon zich zelf niet meer in slaap krijgen en had ons nodig om hem in slaap te sussen. Even een paar dagen geen handen vrij, maar inmiddels is hij over de vermoeidheid heen en kan hij nu zelf in slaapvallen. Hij slaapt overdag steeds langer door, geen hazeslaapjes meer. 
Ik geef borstvoeding en heb best wat opstartproblemen gehad, maar inmiddels is het gelukt! Zeker met het warme weer, komt het me bekend voor dat ook Milo meer wil drinken, soms wel elke half uur. Ik twijfel dan wel eens of hij wel genoeg krijgen. Inmiddels kolf ik regelmatig en geef m dan overdag de fles, dan weet ik in ieder geval hoe veel hij binnen krijgt. Dan zit er al gauw 2/3 uur tussen de voedingen. Snachts gaat ie aan de borst, maar dan meldt ie zich wel bijna elk uur. Ik moet zeggen dat ik het wel pittig vind en twijfel voor hoelang ik dit ga volhouden. 
Geniet van jullie kleintjes en het weer (dit zijn de betere temperaturen!!)
Groetjes Denise

Och Kimmy dat is erg pittig! Hopelijk komt de borstvoeding goed op gang! 
Hier gaat de borstvoeding sinds een kleine week stuk beter. Maar sinds gister proberen we toch wat meer rust en regelmaat te introduceren IPV bij ons op schoot slapen of beneden in de kinderwagen. Nu gewoon in der bedje. Ze was soms echt oververmoeid. Vanmiddag krijg ik 2 puckababy slaapzakken van m'n schoonzus! Ben benieuwd. Nu deden we, als t slapen niet ging, inbakeren met XL hydrofiele doek. Hoeft maar 2-3x van de 9 slaapmomenten. 

Hallo dames!
Voor de bevallen dames gefeliciteerd!! ?
en hoe ervaren jullie de eerste weken? Ik moet eerlijk bekennen dat ik het soms echt vermoeiend/zwaar vind, ondanks onze dochter (nog) aardig makkelijk is. Maar al die regels, en vaste tijden voor flesvoeding, helft van de tijd slaapt ze nog, niet wakker te krijgen, maar volgens CB moet ze om de 3/4u wel de fles (‘s nachts max 6u ertussen) ze drinkt dan maar soms 50cc omdat ze zo ver weg is. 
Ook overgestapt op andere voeding, en heeft nu wat last van krampjes, en de voeding is minder lekker.. 
Al met al moet ik enorm wennen aan ons nieuwe leven, de gebroken nachten breken ons wat op geloof ik, man is soms ook chaggie, en minder geduldig. We hebben samen 3 week vrij en wil graag eruit met zijn 3tjes maar waarheen? Ons meisje is nog zo jong (woensdag 4week)
iedereen om ons heen gaat op vakantie, en stiekem denk ik: wat had ik dat ook graag gewild, er uit zijn!! Thuis zitten en kraamvisites zijn we zat.
mijn ouders zitten op een camping 3u rijden verderop, manlief wil graag een dag heen en dan daar een hotel pakken, om eruit te zijn als ze 5/6 week is, ik zie alleen maar beren op de weg zoals: wat als ze veel huilt, of krampjes heeft... 
wat doen jullie? Gaan jullie ook al verder weg met de kleine? 
ik zit nog te wachten op de roze wolk, moeten even een ritme weer vinden in ons leven, ook al is ze zo mooi en lief, alles is gewoon even anders. ? maar van kraamtranen nog geen spoor te bekennen, hele zwangerschap door de hormonen al “vlak” / minder vrolijk, en ben nog steeds niet te oude ik.
lees soms dat mensen zo genieten, en denk dan echt dat er wat mis met mij is☹️☹️
wil graag ook weer helemaal hersteld zijn, en gewoon genieten. (En doorslapen zou ook wel fijn zijn haha) ben al wel aardig mobiel weer, dat mensen vragen:  nu alweer te been? Maar ik voel me lichamelijk aardig “normaal”, jullie dan?

@SaniVdG
Die inbaker slaapzakken zijn fijn. Onze dochter slaapt er alleen snachts in. Is even kort wennen als hij aan is maar zorgt wel voor rust in de armpjes. Enige nadeel is dat ze normaal haar vuistje zelf zoekt om te sabbelen en dat kan ze nu dan niet. 
@BOTW
Wij gaan over een kleine maand naar center parcs. Op zich is dit altijd ideaal met kleintjes. Heb je je eigen huisje en ben je toch even lekker weg.
Moet zeggen dat het wel fijn is om te lezen dat meerdere het zwaar vinden. Ga soms aan mezelf twijfelen, lijkt bij anderen altijd allemaal vanzelf te gaan maar hier lees ik gelukkig dat ik niet de enige ben. 

Kimmy: gelukkig ben ik dus niet enigste haha. Ik lees idd heel veel positieve verhalen, en ze genieten vollop! Ik dacht dat er wat mis met mij was, het is gewoon allemaal wennen. 
Hoe oud is je dochter als jullie naar centerparcs gaan? Klinkt idd wel fijn een eigen huisje. ?

@BOTW
Onze dochter is dan 5,5 week. We gaan niet heel ver weg (denk n uurtje rijden). Maar gewoon het even weg zijn met zijn 3tjes is al fijn.

Terug
Bovenaan