Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

Onze dochter is 29 juli geboren en dus nu een week oud. Ze doet het hartstikke goed, zit al boven haar geboortegewicht. Ze drinkt goed aan de borst en slapen gaat ook goed. Alleen gisteren en vandaag komt ze vaker om te drinken. Terwijl ze toch best efficiënt en goed drinkt iedere keer. De VK heeft aangegeven dat we moeten proberen in de nacht meer tijd tussen te krijgen. Om 12 en 4/5 ipv 12/3/6. Gaan we maar proberen ? 

@ Kimmy : herkenbaar borstvoeding dat slecht op gang kwam door bloedverlies! Ik heb 2 zakken bloedtransfusie gekregen na de spoedkeizersnee! Bij mij heeft het 5 dagen geduurd voordat de borstvoeding op gang kwam en zit na 3,5 week op max 100cc per dag! Daar kolf ik 7 x per dag voor! 1x per dag powerpumpen een uur! Daarnaast 3 xper dag aanleggen! Ik slik fenegriek pillen, drink borstvoedingsthee en neem druppels gezegende distel! Ik zit te twijfelen over de neusspray, hoor daar gemengde verhalen over! 
Vraagje aan jou aangezien jij ook met bloedverlies te maken hebt gehad! Hoe zit het met jouw energie!? Die is bij mij nog ontzettend laag! Moet elke middag nog 2 uren plat om de avond te halen en de wandelingetjes die we maken zijn niet langer dan een half uur daarna ben ik zo ontzettend moe! Volgens onze kraamverpleegkundige hoord dit, naast de keizersnee, ook bij het bloedverlies en kan dit een aantal weken duren! Pffff baal zo van mijn lijf! Normaal ben ik super actief en nu dat ons prachtig mannetje dat van mij vraagt kan ik dat niet 100% geven! Heb gelukkig tot eind november verlof, voordeel onderwijs en 16 dagen over uitgerekende datum?! Dus genoeg tijd om te herstellen! 
@BOTW: ook herken ik mij in jou! Mijn hormonen slingeren mij van geluk naar huilbuien! Iedereen gaat op vakantie en bij ons is het thuiszitten....ben erg blij als er bezoek komt, even verandering van gezichten! Mijn man is zzp'er en werkt thuis! Heerlijk vooral in het begin toen ik nog niet veel kon i.v.m keizersnee was het ontzettend fijn maar nu merk ik ook weleens dat ik even alleen tijd met de kleine mis! Klinkt zo ondankbaar want ik mag in mijn handen knijpen met zo'n betrokken lieve papa voor Luca en man voor mij❤️ 
Wij gaan in september naar 1 van de eilanden! Wel Nederland, maar toch echt even weg! Ik ben aan het kijken naar kindvriendelijke b&b of appartementjes!  Nu eens buiten het seizoen ( ben normaal als leerkracht altijd gebonden aan de dure periodes) maar hopelijk met nog mooi weer! Toch nog even weg!
@SaniVdG: ben wel benieuwd naar je ervaring nu met de puckababy? 
Fijne dag allemaal!!!

@nomade
Ik ben vandaag nog begonnen met domperidon. Ik had echt nog bijna geen melk, 5 ml per borst per keer met geluk. Hopelijk helpt dit even op weg.
Wat betreft de energie, JA dat heb Ik ook. Had gisteren ook echt een dip dag. Had amper geslapen, was alleen maar bezig met kolven, voeden. Dus ik voelde me net een vaatdoek. Ben normaal ook graag buiten maar 10 minuutjes wandelen en ik ben KO en heb last van mijn hechtingen. Lichaam heeft echt tijd nodig. Ik slaap over dag ook nog tussendoor steeds anders red ik het niet. Mij hebben ze geen bloed bij gezet maar een ijzer - infuus gegeven. Ik kan niet wachten tot mijn energie weer wat terug komt.

Hai hai  mijn zoontje is geboren op 27 juli. Een weekje kraamhotel gehad. Heerlijk. Hij eet en slaapt goed ookal heeft ie nog geen regelmaat wanneer wakker etc. 
We zijn happy. Morgen komt cb langs om kennis te maken. Ik volg graag weet deze topic mee. 
Groet Zoë

Gefeliciteerd Zoe! Hoe is zo'n kraamhotel? En heb je een goede bevalling gehad? Ingeleid, of spontaan begonnen? En uiteindelijk blij met de naam?
BOTW zo herkenbaar! Iedereen vraagt maar of ik geniet en of ik op een roze wolk zit. Nou, nee. Het is superzwaar en heel erg wennen. Is je kindje wel makkelijk? 
Ik heb ook al het kraambezoek afgezegd, ik kon het echt niet aan om naast alle handelingen die je rondom de baby moet doen, ook nog op te zitten en gastvrouw te spelen. Ben al blij als ik tijd heb om te ontbijten voor 12 uur. Nu hadden (of hebben) we ook veel problemen met onze kleine rondom slapen en huilen / onrust, maar dan nog snap ik niet wat leuk is aan kraambezoek. Je wilt juist zelf lekker de deur uit en even weg, niet dat allerlei mensen bij jóu komen, waar je al die uren al spendeert haha. 
Voor mensen die problemen hebben met hun baby en slapen: het boek Droomritme van Stephanie Molenaar lijkt onze redding te zijn! Hopelijk zet het door, maar de afgelopen 24 uur slaapt hij steeds als een roosje! Wat een verademing (ik heb al 24 uur niet gehuild van hormonen, wanhoop en slaapgebrek haha). 

Hi lepeltjelepeltje jaaa blij nu met de naam hihi en het Kraamhotel was echt even fijn. Lieve kraamhulp daar etc. Ik werd ingeleid. Zaterdagochtend melden en die dag en nacht in ziekenhuis gebleven. Het leek net een film :) bevalling ging voorspoedig. Wel wat delen in mn geheugen kwijt vd bevalling. Het ging namelijk zo snel aan het eind dat ik werd overrompeld. Dat vind ik wel echt jammer maar al met al was het een bijzondere ervaring liefs!

Hier een kleine uk geboren op 02-07!
Het was een klein mannetje van maar 2,9 kilo. (Nu inmiddels al 4 kilo) 
Hij doet het erg goed, maar alleen overdags is slapen een drama. Hij wilt nergens anders slapen behalve op mama haar buik of in de draagzak. Soms zit ik pas om 11 uur aan me eerste bakje koffie en heb ik me nog amper kunnen aankleden.. Dan wil ik ook nog een beetje proberen het huishouden te doen en eten te koken maar soms schiet het er bij in. 
Het is ons eerst kindje en hoe heerlijk het ook is, ik vind het ook best wel pittig! 

Nu leg ik hem al een paar dagen smiddags in de box te slapen op zijn buikje en hij slaapt als een blok! Weet dat dit erg afgeraden wordt ivm wiegendood en vind het ook erg eng maar een goed uitgeruste baby is ook wat waard anders slaapt hij gerust de hele dag niet met het vervolg een erg oversture baby snachts!

Hoi Ans! Volgens mij mag het als het maar onder toezicht is hoor! In het ziekenhuis deden ze het ook met onze zoon en zeiden ze dit ook. Op de zij kan ook. Als je hem maar niet alleen laat. En anders kan ik dus dat boek Droomritme aanraden! Heel herkenbaar van de draagzak/op je slapen en nergens aan toekomen. 

Terug
Bovenaan