Baby’s geboren in september

Lieve prilgeluk, wat ontzettend naar om zo de dag te beginnen ☹ wel goed van je dat je even afstand hebt genomen. Mannen gaan er toch heel anders mee om, merk ik ook bij de mijne. Ik hoop dat de ziekenhuis opname nu echt snel gaat gebeuren. Is er nog iets wat de huisarts voor jullie kan doen om hiervoor te zorgen? Ook mentaal voor jullie is het belangrijk dat het snel gebeurt. Heel veel sterkte en neem iedere dag zoals het komt. jullie hebben een valse start gehad, het gaat ontzettend moeilijk maar je doet het wel! Respect voor jou ?

? pfff prilgelukseptember wat wordt er nog steeds veel van jullie gevraagd zeg. Hoe is de rest van de dag gegaan? Hopelijk beter?
Leuk minni de tip van de podcast. Thnx, binnenkort even luisteren?
Moeder Olivier pittig zeg die nachten met al die onderbrekingen. En dan 3 kids. Respect hoor ?
Succes bij de orthopeed dames! Hou ons op de hoogte. 
Eefje, ik geef nog steeds borstvoeding, maar alleen op de 'niet-werktijden' zeg maar (ochtend, eind middag, avond en nacht). Maar inmiddels na bv moest er ook een aanvullend flesje gemaakt worden. Ondanks de omslachtigheid hiervan vind ik het toch fijn om nog iets mee te geven. Volgende fase van afbouw denk ik? het helemaal loslaten en stoppen lukt me nog niet...?
Leuk om jullie vakantie plannen te lezen. Vind de verdere reizen wel stoer van een aantal van jullie. Wij hebben ons een beetje georiënteerd dit weekend en komen nu uit op de Ardennen. Idd fietsen, wandelen, hond mee en zwemmen enzo.
Over zwemmen gesproken, hoe was het Mariekesep? ?
Over een tweede kindje.. ja die wens is hier heel sterk, ondanks mijn niet toffe zwangerschap en ook met tijd en wijlen de pittige dagen met onze wispelturige dame. Ik ben mijn zwangerschap niet vergeten, maar de hele beleving kan ik niet meer terug halen en vervaagde al gauw. Maar eerst even deze dame een stukje groter hoor. Merk wel dat het kriebelt bij me en droom vaak erover. Een jongetje wordt het dan altijd in mijn dromen? Ben benieuwd wanneer de kriebels overgaan op plannen, maar mijn vriend verklaart me voor gek haha (vind het ook een beetje koekoek van mezelf zo snel haha). Omdat ik verminderd vruchtbaar ben maak ik me er soms wel zorgen om. Maar goed, dat is wat mij betreft geen goede reden om er haast achter te zetten. 

Prilgeluk, jeetje wat moet het allemaal frustrerend zijn! Wat een tegenvaller dat het ziekenhuis nog steeds vol ligt. Kan me voorstellen dat die vermoeidheid niet bevorderlijk is voor de communicatie en geduld etc tussen jullie :( Ik hoop ook dat jullie binnenkort al kunnen gaan terugkijken op deze periode. Ondertussen houden jullie het toch maar gewoon vol en daar kun je trots op zijn. Want het is natuurlijk bizar veel wat er van jullie gevraagd wordt. Hopelijk komt er snel wat meer lucht en rek in de zaak.
Jullie vakantieplannen spreken mij gedeeltelijk ook wel aan. Maar een lange auto rit moet ik echt niet aan denken! Ardennen, waddeneilanden lijkt me uitdagend genoeg voor een eerste vakantie. ?
Ik heb ook nog een gipsafdrukje in de planning. Had alleen eerst een gips gekocht waarbij ze haar hand 3-5 minuten stil moet houden.... Right ? Nu eentje gevonden die wat meer klei is, daar hoeft het handje alleen maar ingedrukt te worden. Dat moet lukken ?
Juffielies vervelend als ze zo wortelen hè.. ik herken het wel, hier is het iedere keer huilen zodra de slaapzak dicht gaat. Terwijl ze dan zo moe is, en ik blijf maar herhalen hoe fijn het is om te slapen! Maar daar is ze het niet mee eens ?
LadyJ, zou mooi zijn hè een meisje en een jongetje ? Kan me voorstellen dat je zoiets hebt van, we gaan zo snel mogelijk weer aan de bak en aan de andere kant ben je er nu nog niet aan toe ? Lastig! Ik blijf jouw Sri Lanka-garnaal verhaal mooi vinden haha. Misschien moet je terzijnertijd weer een verre reis boeken? ?
Ik heb nu ook ineens last van nachtelijk zweten. ?? 9 maanden duurt het ontzwangeren toch? ?

@LadyJ: grappig, ik droom er ook over en bij mij is het eigenlijk altijd een tweede jongen. Heb ook al een naam en alles. Maar goed, eerst even genieten van Siem en we kijken op termijn wel weer verder ;-).
Zwemmen was hier een gedeeltelijk succes. Zwemmen zelf was heerlijk en hij vond alles wel prima. Ook daarna met afdrogen en aankleden geen problemen. De rest van de dag echter was wat minder geslaagd. Hij vertikte het om te slapen terwijl hij natuurlijk uitgeput was van de inspanning. Dus ben op een gegeven moment maar 1,5 uur buiten gaan wandelen zodat er in ieder geval werd geslapen. 's Avonds een enorme papfles op en hij heeft daarna gelukkig heerlijk geslapen. Vanochtend leek alles weer goed te zijn. We gaan het snel nog een keertje proberen en kijken of het aan het zwemmen lag of dat hij gewoon een beetje een off day had. Wel een redelijke volksverhuizing, zwemmen met een baby. Al die spullen haha!
@Prilgluksep: nog steeds ziekenhuizen vol door RS? Ik hoop dat jullie snel aan de beurt zijn!

Prilgeluksept wat ontzettend rot dat jullie nog niet in het ziekenhuis terecht kunnen, heel frustrerend. Ik hoop dat er snel plek mag komen en dit jullie verder mag helpen. 

minni ja inderdaad! Ik leg ook rustig uit dat we het slaapje nog een keer gaan proberen en dat het vast gaat lukken blablabla ? maar de laatste dagen praat ik tegen dovemansoren. 
had gisteren echt een rot dag. We waren elkaar gewoon even beu denk ik, mijn zoon en ik ? ik kon gewoon niets goed doen en mijn man wel. Pfff wat een dag, veel gehuil en gemopper. Vannacht om 4.00u was hij ook ineens klaar wakker (nog nooit gebeurd, altijd speen erin en verder slapen) en toen hij om 5.10 eindelijk weer sliep heb ik even een potje zitten huilen ? gelukkig blijft mijn man altijd rustig, al vind ik dat soms ook irritant ? nou ja.. we komen er wel. Vandaag wezen werken, en vanavond een prima avond gehad gelukkig, zonder gehuil, ook wel eens lekker. Hoop voor jullie allemaal ooo een rustig avondje. 

Jeetje Prilgelukseptember wat heftig dat een ziekenhuisopname nog steeds niet kan. Hopelijk krijgen jullie snel een positief bericht. Ontzettend knap hoe jullie het doen. Ik denk nog regelmatig aan de eerste 10 weken waarin wij in overlevingsstand stonden. Respect voor jullie!
MariekeSep klinkt alsof het zwemmen zelf heerlijk was. Hopelijk was het verder alleen een slechte dag.
Hier wordt ook nog niet gedacht aan een tweede. Mijn zwangerschap was opzich prima. De bevalling echter was ellende. Laatst nog wel een gesprek gehad over hoe ik zou moeten bevallen met gynaecoloog. Die gaf aan dat het pech op pech op pech was allemaal. Moet wel in het ziekenhuis met voor de zekerheid alvast infuus bevallen. Maar voorlopig nog maar even niet ondanks dat ik verder wel heel nuchter erop terugkijk.
Wij zijn ook de vakantieplannen aan het bespreken. We gaan eerst eens in het voorjaar een lang weekend weg. Ik denk dat we dit jaar in de Benelux blijven, misschien zelfs wel in Nederland.
Gisterochtend voor het eerst een papfles gegeven. Dat ging prima zonder krampen. Vanavond om 23.00 uur voor de eerste keer de laatste voeding een papfles. We willen het sowieso een week proberen om te kijken of het iets uithaalt.

Nou de papfles heeft geen invloed gehad haha. Nog steeds vaak wakker voor de speen. 
Even een vraagje, welke ledikantdeken gebruiken jullie? Op zijn slaapkamer is het 18 a 19 graden. Vind de meeste dekens toch nog te koud. Ik zit nu te kijken naar een deken van Lodger of Koeka.

@Majom: wij gebruiken geen deken maar een winterslaapzak. Dekens hebben hier 0 zin, na 10 minuten ligt het overal behalve over hem heen ;-). 

Terug
Bovenaan