Baby’s geboren in september

Hier smult hij ook van de hapjes, soms geeft hij wat terug uit het mondje maar dit valt te verwaarlozen. Geen kokhalzen oid, meer soms een te grote hap denk ik. Worteltjes, bloemkool en peer gaan al goed ??. Hij krijgt eten in zijn wipstoel en gisteren zette ik hem er "gewoon" even in terwijl ik zat te eten.. hij keek me echt aan van "halloooo krijg ik niks?!?!" ? 

Hier nu ineens weer 2 dagen goed geslapen. Hopelijk gaat het nu weee steeds beter. Vanochtend schrok ik om 6.15 uur wakker en was hij nog niet voor de speen geweest. Pas om kwart voor 7 werd meneertje wakker. Wat heerlijk is dat zeg. Hij was gisteren voor de 2de keer bij de kinderdagopvang geweest, dus daardoor denk ik heel moe. 
Wij zijn nog niet begonnen met hapjes o.i.d. Ik denk wel dat hij er op zich klaar voor is, in de zin van hij krijgt al 2 maanden medicijnen met een lepeltje, dus dat is hij wel gewend. Ik wil eerst eens de papfles proberen en dan als dat goed gaat de hapjes introduceren. 
Zijn er al dames die babyzwemmen of gewoon zelf zwemmen? En wat zijn de ervaringen? Het lijkt mij ontzettend leuk, maar aan de andere kant ook zo vermoeiend voor zo'n kleintje.

Hier ook een zeer enthousiaste eter! 's Middags 3 eetlepels fruit (vaak appel, peer of banaan) en 's avonds 2-3 eetlepels groente (wortel, erwtjes, broccoli). Er is op deze manier ook op een natuurlijke manier een fles weggevallen want hij liet opeens iedere fles wat staan (en geloof me, tot de laatste druppel ging eerst alles op ;-)). 
@Majom: wij gaan zondag voor het eerst zwemmen! Ben super benieuwd maar heb er ook echt zin in. Neem wel een flesje mee voor direct daarna mocht het zwemmen hongerig maken.

@Juffielies dat knutselen heb ik een tijdje geleden ook geprobeerd, had er zo’n heel romantisch idee bij, leuk die baby handjes en voetjes op een kaartje/boekenlegger/kerstbal voor de oma’s.. het was geen succes ? de verf erop ging nog wel, maar dan die handjes of voetjes ergens op zetten ging echt niet. Schoten alle kanten op, de afdrukken waren meer vegen. Eindstand huilende baby met overal verf en geen enkele cadeauwaardige afdruk. 

@Majom, wij zijn vorige week voor het eerst wezen babyzwemmen en ze vond het helemaal geweldig. Het was een halfuurtje, lekker bewegen door het water en wat liedjes zingen (had zelf eigenlijk nog nooit precies bedacht wat ik me erbij voor moest stellen). Maar het was echt een succes, zelfs koppie onder geweest en ze gaf geen kik. Tijdens het afdrogen was ze wel zo moe dat ze huilerig werd en zodra ze in de maxi cosi zat was ze vertrokken. Was wel handig, kon ik me ook even rustig afdrogen en aankleden ?

Annenas oeiiii dan ben ik heel benieuwd haha. Had wel bedacht het samen met mijn man te doen, misschien helpt dat haha.
hier gisteren een fles met rijstebloem, geen succes, hij werd om 4.00u wakker.... voorlopig hier dus geen rijstebloem meer ? dan maar een fles om 22.00 nog.. 

Nou een paar dagen geleden stuurde ik nog dat hier geen menstruatie was en ja hoor (vandaag op de dag dat ik weer ging zwemmen: zonder baby, wel met vriendin) voor het eerst weer ongesteld. Wat een timing?? 
@Majom wat heerlijk die nachten. Fijn dat het nu veel beter gaat zeg.
Sprongetje 4 maanden was/is heftig, maar wat een leuke groeispurt: ineens weer groter, meer haar en vandaag had ze de slappe lach om onze hond?? de krampjes worden nu echt minder en steeds meer komt er echt een meisje met eigen karakter, geklets en gelach naar boven?
Hebben jullie al vakantie plannen of geboekt? En wat voor vakantie en waar gaat het worden? Normaal hebben wij allang onze vakantie geboekt, maar niet weet ik het niet zo goed? 

Hier zitten we ook weer in de goede flow! Al 1,5 week weer zonder traantjes. Bij de opvang/oma's gaat het super goed en thuis ook. Nachten zijn soms wel nog vermoeiend. Hopelijk sprong 4/slaapregressie. Haha! Maar net wat LadyJ zegt zoveel ontwikkelingen! 

Vandaag voor het eerst wortel op het menu. Nou ondanks eerste keer voeding. 3 hapjes gingen er zo in. Toen maar gestopt. Leuk begin!

LadyJ wij zouden een vliegvakantie zoeken binnen 2 uur vliegen. Dat is vaak beetje spanje enso. Ik durf dat wel aan! Langer niet haha, maar 'onverwachts' een nieuw huis gekocht dus de vakantie stellen we maar even uit! 

LadyJ fijn dat de krampjes minder worden! En ook Anemoontje wat fijn dat het zo goed gaat nu.
LadyJ, geef je nog borstvoeding? Bij mij kwam de menstruatie altijd pas 4 weken na de laatste kolfbeurt. Maar misschien toch goed wat bij me te hebben voor het geval dat. En inderdaad.. wát een timing zeg.. ?
Wij gaan de eerste helft van dit jaar best wel veel weg. Verste is Kroatië. Heb er zin in! 
Whaha AnneNas.. het vooruitzicht van overal verf maakt dat ik me er nooit aan gewaagd heb. Moet trouwens nog wel even een gipsafdrukje maken! Iets minder geklooi.
Mijn oudste dochter had trouwens gedroomd dat er nog een vierde kwam.. en dat we daarom een verbouwing gingen doen wegens slaapkamertekort.. omg.. Ook mijn man zei dat hij zo'n gevoel had! Nou allsjeblieft niet, voor mij is het klaar zo en hoop van ganser harte dat het niet per ongeluk gebeurd! 
Is er toevallig iemand uit deze groep al zwanger of aan het denken aan? ? Bij mijn oudsten was ik na 9 maanden weer zwanger, toen voelde dat helemaal top en wilden we dat ook graag, maar nu heb ik dat gevoel niet. Mijn gezin voelt compleet zo. ?

Terug
Bovenaan