Baby’s geboren in september

@Majom ik zou denk ik geen newborn zak doen. Mijn zoon is bijna 4 maanden en was de vorige meting (maand geleden) 65 cm. 
Met de 4-seizoenen kan je de zak ook inkorten dmv drukknoopjes aan de onderkant en de mouwen omslaan. Dan zit hij wel ruim, maar niet onveilig. 

Hier zojuist de vaccinaties van 4 maanden gehaald. Ben benieuwd vandaag! De vorige keer was hij er goed ziek van. Zetpil nu alvast klaar liggen!
hier nog maar maat 62. Hij is met z'n 20 weken nog maar 62.5 cm en 5,1 kilo.. flink ondergewicht maar eet, drinkt, plast en poept goed. Mijn man had dit als baby ook dus daar gooi ik het maar op. Cb gaf nu ook aan dat ik daar wel eens gelijk in kan hebben, gelukkig.. kreeg niet meer op m'n kop ?

Wauw 2 baby's. Het lijkt me superleuk als ze qua leeftijd dicht op elkaar zitten en ik zie het in mn hoofd ook voor me. Maar dan zijn ze wel rond een jaar of 5. Hoe doen mensen dat met baby's??
Onze dame wordt overdag standaard na 20/30 minuten wakker. Net genoeg tijd om me even om te kleden en de fles af te wassen. Ze valt niet uit zichzelf in slaap(wel als ik haar in bed leg voor het dutje maar tussendoor niet). Net een half uur dr laten mopperen  en af en toe over dr bol geaaid, maar ze wordt alleen maar onrustiger. Inmiddels staat er een lekkere stoel op de slaapkamer en nu ik haar uit bed haal en we samen op de stoel zitten duikt ze tussen mn armen en valt binnen 5 tellen in slaap. Bizar? fijn dat ze nu weer slaapt, maar de oplossing is natuurlijk niet dat ik halve dagen boven zit. Maar een baby die te weinig slaapt is ook niet gezellig. Iemand ervaring met de slaapgids van snuggles and dreams of een slaapknuffel? Nadeel van laten huilen is dat ze zich overstuur maakt en dan gaat spugen, wat niet handig is met haar medicatie en ze drinkt de flessen al niet leeg. Fijn anemoontje dat het drinker beter gaat! Hoe oud is jouw dochter nu? 'S avonds en 'S nachts slaapt ze gelukkig wel beter.
Verder hier een kleine dame die nog in maatje 56 zit. Sinds ze aan de kunstvoeding is, krijgt ze wel wat meer lekkere spekjes.
Vakantieplannen hebben we nog niet! Maandag weer voor het eerst werken. Ze gaat 1 dag in de week naar oma maar daar was het gisteren tijdens het wennen alleen maar huilen, terwijl ze dat eigenlijk zelden doet, dus wel even spannend!
  Fijne dag?

Mama F hier sinds vorige week aan de gang met snuggles and dreams gids (4 tot 8 maanden). Ik ben tot nu toe zeer positief. En ik heb al zoveel geprobeerd, ook met verschillende boeken als Droomritme, Slaap! en De tevreden baby. Maar tot nu toe lijkt snuggles and dreams voor ons wel te werken. We hebben wel nog steeds een vroege vogel (vanaf 0500 uur wakker) maar overdag slapen gaat sinds vorige week weer beter en in zijn eigen bed.
De slaaptraining die er beschreven staat, bevat wel laten huilen. Wij zijn vorige week met de gecontroleerde huilmethode begonnen. Ik merk, gek genoeg, dat hij minder huilt dan voordat ik de laten huilen methode ging toepassen. Bizar is dat. 
Je kunt snuggles and dreams ook volgen op Insta. En een gratis dutjes gids downloaden. Geeft misschien wat houvast al. Maar ik vond de gids wel fijn tot nu toe. 

Hier ook vanochtend weer 2 prikjes gehad zo zielig altijd, hoop dat ze er niet veel last van heeft ? ze is aardig gegroeid 61 cm en 6.1 kilo
, door haar exceem en km allergie moet ik beginnen met de pinda en ei methode ben benieuwd? we mochten trouwens ook 4 flessen van 210 aan bieden maar vind voor nu 5 flessen van 180 prima want leeg drinken doet ze nu nog niet

Aw hoop dat de kleintjes geen last hebben van de vaccinaties ?  Fijn dat je verder geen gezeur had van het CB juffielies!
Mama F, hier ook echt een mevrouw hazeslaap. Pff soms het idee dat de hele dag hier draait om slaapjes. Een speen geven en daarna door laten slapen lukt zelden ? en nu ook 's nachts onrustig weer. Vrees de eerste slaap regessie?? vanavond gaat deze mama er extra vroeg in met morgen weer een werkdag voor de boeg. Omdat ik net een nieuwe baan heb merk ik dat het me wel veel energie kost. Ondanks dat het echt super tof is en fijn om weer aan het werk te zijn. 
Door de berichtjes zit ik nu ook te kijken naar die puckababy slaapzak. Wat een geld, maar goed dat ben je ook kwijt als je elke keer nieuwe slaapzakjes koopt. Dan maar eenmalig diep in de buidel tasten??
Amy zit nu in maat 62 en soms 68. Ligt een beetje aan het merk/ winkel. Ik koop stiekem ook nog best wat kleertjes bij? zeker nu met de aanbiedingen. Nu echt mooie merken voor de helft. Kan het niet laten liggen soms?

Bedankt voor alle tips! Ik heb nog even onderzoek gedaan en ga de 4 seizoenen slaapzak kopen. Vandaag alleen nog even kijken welk motiefje :)
Derde weekje werken zit erop. Het bevalt wel goed weer even wat anders te doen. En ik ben minder gaan werken dus voor mijn gevoel lekker snel weekend. Wij hoeven 11 februari pas weer naar cb voor de prikjes. Ben wel heel benieuwd hoe lang en zwaar hij dan is. Laatste keer dat we zelf hebben gewogen en gemeten (denk 2 weken geleden) was hij 65cm en 7 kilo ongeveer.

Wij zijn terug van de orthopeed en Olivier heeft een lichte vorm van heupdysplasie. Hij heeft nu voor 6 weken een pavlik harnas (tuigje) die hij 23 uur per dag aan moet...hij vond het net al helemaal niks dus van benieuwd wat de nacht brengt...(afgelopen nacht kwam hij elke 2 uur dus we zijn nu al gebroken....)

Terug
Bovenaan