Baby’s geboren in september

Hoe is de verdeling tussen borstvoeding en kunstvoeding onder de september moeders?
Ik geef borstvoeding. Vandaag extra consult gehad van lactatiedeskundige, een van mijn borsten doet nog al pijn bij het aanleggen. 
Echt een aanrader om even een deskundige te laten meekijken, ik ga nu 1 borst proberen meg een tepelhoedje.

Ik geef ook borstvoeding...ik kreeg na 8 dagen een borstontsteking en was daar best ziek van...na antibiotica weer helemaal opgeknapt en borstvoeding gaat goed...bij andere 2 kinderen wel contact gehad met lactatiekundige, bij deze nog niet nodig gehad .. Is wel echt een aanrader als je ergens vragen over hebt geeft goede tips!

Hoi allen,
Fijn om hier met elkaar verder te kletsen en te sparren. Na een hele fijne zwangerschap en soepele bevalling moet ik wel bekennen dat de eerste weken mij zwaar vallen. 
Oscar is nu 3 weken en 5 dagen en ik ben wel flink van mijn roze wolk gedonderd. Hij heeft problemen met zijn ademhaling waardoor we nu al bij kinderlongartsen in het ziekenhuis lopen. Hij slaapt heel slecht overdag, s nachts gelukkig wel goed. Ik lees dat meer kleintjes overdag slecht slapen maar dat zij zich vermaken in de box. Oscar is duidelijk oververmoeid en bloed chagrijnig. Vanaf 19.00 uur slaapt hij weer keurig tot de volgende ochtend 07.00 uur (uiteraard met 3 of 4 voedingsmomenten ertussen) en dan heb ik een heerlijk vrolijk kereltje. Overdag krijst hij het uit van vermoeidheid en darmkrampjes. 
We hopen dat het slechte slapen door zijn ademhaling komt, en dat de longarts hem kan helpen. Het is zo verdrietig om je baby oververmoeid te zien en ik ben daardoor zelf het overgrote deel van de dag in tranen.
Vanmiddag heb ik Infacol gekocht dus nu hopen dat dat hem in ieder geval gaat helpen met de krampjes. 
Mocht iemand nog een slaaptip hebben, dan hoor ik het graag. Zelfs op mijn borst lukt het hem overdag vaak niet terwijl hij snachts in zijn eigen bedje slaapt.

Hoi allen,
Fijn om hier met elkaar verder te kletsen en te sparren. Na een hele fijne zwangerschap en soepele bevalling moet ik wel bekennen dat de eerste weken mij zwaar vallen. 
Oscar is nu 3 weken en 5 dagen en ik ben wel flink van mijn roze wolk gedonderd. Hij heeft problemen met zijn ademhaling waardoor we nu al bij kinderlongartsen in het ziekenhuis lopen. Hij slaapt heel slecht overdag, s nachts gelukkig wel goed. Ik lees dat meer kleintjes overdag slecht slapen maar dat zij zich vermaken in de box. Oscar is duidelijk oververmoeid en bloed chagrijnig. Vanaf 19.00 uur slaapt hij weer keurig tot de volgende ochtend 07.00 uur (uiteraard met 3 of 4 voedingsmomenten ertussen) en dan heb ik een heerlijk vrolijk kereltje. Overdag krijst hij het uit van vermoeidheid en darmkrampjes. 
We hopen dat het slechte slapen door zijn ademhaling komt, en dat de longarts hem kan helpen. Het is zo verdrietig om je baby oververmoeid te zien en ik ben daardoor zelf het overgrote deel van de dag in tranen.
Vanmiddag heb ik Infacol gekocht dus nu hopen dat dat hem in ieder geval gaat helpen met de krampjes. 
Mocht iemand nog een slaaptip hebben, dan hoor ik het graag. Zelfs op mijn borst lukt het hem overdag vaak niet terwijl hij snachts in zijn eigen bedje slaapt.

Heel fijn dat ik lees dat meerdere september baby's overdag moeite hebben met slapen. 
Lauren slaapt snachts goed (vannacht voor het eerst doorgeslapen) in der eigen bed of cosleeper maar overdag gaat ze huilen als ik der in der bed leg. Ze slaapt overigens wel als we gaan wandelen of in de draagdoek, dus doe ik dat maar?‍♀️

Prilgelukseptember: hoe kwam je er achter dat zijn ademhaling niet goed was? Wat schrikken zeg! Wat zeggen de long artsen! Ik ben even extra geïnteresseerd omdat ons meisje ook met een long aandoening is geboren.
ik geef borstvoeding via de fles en soms 1 keer oer dag kunstvoeding daar lijkt ze dus minder krampen van te hebben en minder te spugen. Zou dit kunnen? Kan het me haast niet voorstellen.. 
werkt infacol beter tegen krampjes dan cinababy? Mensen met ervaring? :)

Ach prilgelukseptember kan me voorstellen dat je daardoor van je roze wolk gevallen bent. Wat sneu, hopelijk kan de longarts gauw wat voor Oscar betekenen ??
Wij zijn sinds vandaag ook weer terug op de infacol. Lijkt beter te helpen dan VSM cinababy. Die krampjes, wat een verdrietige ellende soms zeg?
Ik geeft ook volledige borstvoeding en ook vorige week even consult gehad met de lactatiekundige. Heel fijn om met wat extra tips weer verder te kunnen. Bij mij deed het bij 1 borst ook zeer met aanleggen en op de andere borst had ik een melkblaartje. Gelukkig beide nu weer verholpen. 
Bij ons is het dus precies andersom. Overdag slapen als een roosje... 's nachts soms uren in de weer. Wij proberen overdag zoveel mogelijk extra uurtjes slaap te pakken om die nachten weer te 'trekken'. Ben wel blij dat we overdag dan wel weer wat meer tijd hebben om dingen te doen enzo. Hoorde van mijn moeder dat ik zelf net zo was?? 

Anemoontje, we vonden zijn ademhaling eigenlijk gek klinken vanaf zn geboorte. De vk en kraamzorg zeiden dat het geen kwaad kon. Toch zat het me niet lekker en ben ik naar t consultatiebureau gegaan. Die bevestigde mijn gevoel en stuurde me door naar de huisarts. Ook deze vond t vreemd en stuurde ons naar de kinderarts in het ziekenhuis. Deze wist ons te vertellen dat het luchtweg problemen zijn en we moeten nu voor verder onderzoek naar het AMC. 

Terug
Bovenaan